Beate Klipa. Foto: LMT Autosporta Akademija
2015.gada autosporta sezona Latvijā ir praktiski beigusies. Kamēr vieni dod priekšroku atpūtai, tikmēr citi jau sākuši gatavoties nākamajai sezonai. Viena no sportistēm, kura jau sākusi aktīvi gatavoties 2016.gada sezonai, ir divkārtējā autokrosa čempione B600 klasē Beate Klipa.
Izcīnījusi divus čempiontitulus B600 bagiju klasē, jaunā un talantīgā sportiste nolēmusi sevi izmēģināt citā disciplīnā – rallijkrosā. Kurā čempionātā un ar kādu auto brauks Beate, tas šobrīd vēl nav zināms.
Trešdien LMT Autosporta Akadēmijas komandas sportiste devās uz Igauniju, lai Uģa Trauberga vadībā aizvadītu pirmos braucienus ar ''Renault Clio S1600'' rallijkrosa mašīnu. Jāatzīmē, ka ar šo auto, ar kuru brauca Klipa, šogad Rallycross Challenge seriālā triumfēja krievu braucējs Jegors Saņins.
Foto: LMT Autosporta Akademija
Kā pastāstīja LMT Autosporta Akadēmijas pārstāvis Mārtiņš Dzenītis, tad ''no malas Klipas braukšana izskatījās labi. Ar katru apli Beate brauca ātrāk un precīzāk. Priekš pirmās reizes ļoti labi. Ātrāk pa Traubergu viņa vēl nebrauca (smejas), bet stabili un bez bīstamiem momentiem. Protams, darba vēl ir daudz, bet sākums padevies daudzsološs.''
Pēc treniņiem portāls Go4speed aprunājās arī ar Beati, kura pastāstīja par savām izjūtām, braucot ar rallijkrosa auto.
Kādas bija pirmās emocijas, izbraucot ar rallijkrosa mašīnu?
Ļoti, ļoti patika. Nevar jau nepatikt braukt ar šādu auto, kas bija dinamisks un viegli vadāms. Protams, ir daudzas lietas, kuras vēl ir jāapgūst, jo šī man bija pilnīgi jauna vide. Bet sajūtas kopumā ir ļoti labas.
Foto: LMT Autosporta Akademija
Daudzas lietas atšķīrās no tā, ko darīji iepriekš?
Jā, atšķirās daudzas lietas. Piemēram, seguma maiņa. Pirms tam ļoti komfortabli jutos uz grants, bet tagad jāpierod pie asfalta. Viss ir ļoti dinamiski un mainīgi, bet tajā pašā laikā ļoti interesanti.
Kas bija pats grūtākais šajos testos?
Ir grūti vēl pierast pie tā, ka auto klausa uz katru tavu kustību. Spied bremzes, auto apstājas. Dod gāzi, auto strauji paātrinās. Es vēl neesmu gatava tik precīzam darbam, jo šī ir pavisam cita līmeņa mašīna.
Foto: LMT Autosporta Akademija
Vai ir kaut kas tāds, kas, braucot ar šo auto, jāmācās pilnīgi no jauna?
Nē, nekas tāds nav. Viss ir zināms un nekas jauns nav jāatklāj. Vienīgā lielākā atšķirība ir tā, ka tagad no aizmugurespiedziņas jāpārkāpj uz priekšpiedziņu.
Vai tagad, izbraucot ar rallijkrosa auto, tas bija tas pats, ko tu pirms tam redzēji, skatoties TV vai no malas?
Kopumā tas bija tas pats, ko arī iztēlojos un sagaidīju. Šoreiz vienīgi nedaudz traucēja tas, ka bija jābrauc pa slapju trasi, kas bija slidena. Taču, no otras puses, tas mums ļāva nedaudz braukt piesardzīgāk un lēnāk, kas priekš pirmās reizes pat bija labi. Taču kopumā sajūtas bija labas. Man ļoti patika.
Foto: LMT Autosporta Akademija
Cik jūs nobraucāt šajos testos?
Kādus 40 kilometrus laikam nobraucām.
Cik sapratu, tad tev skolotājs šajos testos bija pieredzējušais Uģis Traubergs?
Jā, Uģis man sēdēja blakus. Viņš bija liels atbalsts un labs padomdevējs. Mēs ātri sapratāmies un viss bija kārtībā.