Jānis Baumanis. Foto: Rihards Baumanis
Pēc šī posma izskanēja runas, ka Jānis nākamajā sezonā varētu spert soli uz priekšu un pārstāvēt prestižo SuperCar klasi, kur otro gadu jau startē Reinis Nitišs. Pēc atgriešanās mājās portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja Jāni, kurš apstiprināja, ka nākamajā sezonā viņš plāno startēt SuperCar klasē.
Jāni, vai tā ir taisnība, ka nākamajā sezonā Tu plāno startēt SuperCar klasē?
Jā, nākamajā sezonā tiek plānots startēt SuperCar klasē. Šobrīd notiek sarunas ar vairākām komandām, taču pagaidām līgums ne ar vienu komandu nav parakstīts. Visticamāk, tikai decembrī mēs uzzināsim, kurā komandā un ar kādu mašīnu braukšu.
Cik vispār šobrīd Eiropas un Pasaules RX čempionātā ir komandas?
Cik zinu, tad nākamgad čempionātā pievienosies vēl divas komandas, tāpēc kopējais skaits varētu būt ap desmit komandām.
Jānis Baumanis. Foto: Rihards Baumanis
Šobrīd vēl nezinu. Varbūt brauksim Eiropas RX un kaut kādus posmus pasaules RX ieskaitē, bet, protams, centīsimies visu sakārtot tā, lai varētu braukt pilnu pasaules RX sezonu.
Vai rallijkrosā arī jauniem un talantīgiem pilotiem ir jāmaksā par savu vietu komandā?
Pagaidām šajā sportā neviens vēl naudu īsti nepelna, tāpēc sanāk ieguldīt savu un sponsoru naudu, bet jau var novērot tendenci, kad komandu bosi dod ļoti, ļoti būtisku atlaidi no visas sezonas izmaksām. Domāju, ka arī iepriekšējo sezonu uzvarētājiem tā bija, jo komandas šobrīd, izsakot piedāvājumus, ņem vērā manu karjeras izaugsmi un šāgada Eiropas Čempiona titulu. Sarunās netiek slēpts, ka tas būtu nozīmīgi komandai savās rindās redzēt titulētus un progresējošus sportistus. Taču paredzams, ka, vēl pāris gadi un tad situācija mainīsies, kad ātrākie un talantīgākie braucēji jau varēs sākt pelnīt.
Cik apmēram izmaksā viena sezona pasaules RX čempionātā?
Skaitļus nesaukšu, jo vienkārši nedrīkstu izpaust tos ciparus, kas šobrīd tiek minēti pārrunās. Tāda ir vienošanās ar komandu bosiem, un es nevaru par to runāt, bet summas nav mazas.
Jānis Baumanis. Foto: Rihards Baumanis
Jā, es braucu ar pagājušā gada ''Hansen Peugeot 208 WRX'' mašīnu. It kā auto tikai pusotru gadu vecs, bet, izņemot dažas reizes, es nekādi nevarēju cīnīties ar vadošajiem RX braucējiem, jo visās sacensībās šim auto līda ārā visādi defekti, kas arī pagājušajā gadā Hansen komandai neļāva uzrādīt labākos sasniegumus. Līdz ar to manis uzrādītie rezultāti, kuri parādījās tabulās, šoreiz nebija īsti objektīvi. Puslīdz apmierināts esmu par Norvēģijas posmu, kur Eiropas ieskaitē izcīnīju 3.vietu. Kā man pašā sezonas sākumā teica Peugeot komandas vadītājs, tad viņš būtu priecīgs, ja es ar šo auto spētu finišēt ap 20.vietām, uzreiz aiz vadošajiem RX braucējiem, bet, tā kā rezultāti bija labāki, tad var teikt, ka nobraucām izcili.
Kas ir galvenais, lai uzrādītu labus rezultātus? Veiksme, mašīna, komanda?
Galvenais, lai aiz muguras ir laba komanda, kura nepieviļ. Ja kādā no kvalifikācijas braucieniem sanāk zaudēt punktus tehnikas dēļ, tad startēšana pusfinālā gandrīz ir neiespējama. Protams, arī veiksme vajadzīga, jo bez tās ir grūti. Brīžiem liekas, ka veiksme, sākot jau ar izlozi, sastāda 60%.