Reinis Nitišs. Foto: Olsbergs MSE
5. septembrī Lohīkas trasē Francijā tika aizvadīta pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionā pirmā diena, pēc kuras ceturtajā vietā S1600 klasē ierindojies Jānis Baumanis, savukārt 11. pēc pirmās dienas SuperCar klasē ir Reinis Nitišs. Jāņa brālis Artis Baumanis, kuram šī ir debija Eiropas rallijkrosā, ieņem 13. vietu starp S1600 klases 27 dalībniekiem.
Lai arī savos braucienos Reinis uzvarēja un izcīnīja otro vietu, ar to bija par maz, lai cerētu uz augstāku vietu absolūtajā kopvērtējumā, jo konkurenti bija vēl ātrāki. ''Treniņbraucienu sākumā man izdevās demonstrēt labu tempu, un arī braucienos izcīnīju uzvaru un otro vietu, tomēr dienas laikā mums pietrūka ātrums, lai cīnītos par augstākām vietām kopvērtējumā. Labā ziņa ir tā, ka starts padodas labi, tomēr šovakar vēl paredzētas garas pārrunas, lai atrastu optimālos automašīnas regulējumus, un svētdien spētu ne tikai nosargāt vietu pusfinālā, bet arī iegūt pēc iespējas augstāku starta pozīciju tajā!” tā sestdienas vakarā atzina Reinis Nitišs.
Jānis Baumanis. Foto: Rihards Baumanis
Ceturtais pēc pirmās dienas ir Jānis Baumanis, kurš ar savu sniegumu ir apmierināts. ''Pagājušajā gadā man šeit bija ļoti labi apļa laiki un arī šogad braucam ātri. Iesildīšanos gan nenobraucu pilnā apmērā, jo negribējām likt jaunas riepas, tomēr ar rezultātu pēc pirmās dienas esmu apmierināts,” - tā Jānis Baumanis, kurš ar pirmajā un otrajā kvalifikācijas braucienā attiecīgi uzrādīto trešo un sesto labāko rezultātu pēc pirmās dienas atrodas kopvērtējuma ceturtajā pozīcijā.
Kamēr Jānim braukšana S1600 klases Eiropas čempionāta ieskaitē jau ir ierasta, brālim Artim cīnīšanās šādā līmenī ir kas pilnīgi jauns. Rezultāti gan pierāda, ka sākotnējo uztraukumu sportists ir pratis apspiest un var cīnīties par vietu pusfinālā un finālā.
“Pirms starta bija neliels uztraukums, bet pēc treniņbraucieniem sajūtas bija ļoti labas. Sapratām, kur mums ir ātrums, kur var pielikt vēl, kur jāpalabo trajektorijas, jo šī viennozīmīgi ir ātrākā trase, kurā ir braukts, tāpēc ir jāpielāgojas,” norāda Artis Baumanis, kurš pēc diviem kvalifikācijas braucieniem atrodas trīspadsmitajā vietā un var cīnīties par iekļūšanu pusfinālā.
Artis Baumanis. Foto: Rihards Baumanis
To, ka Lohīkas trase ir īpaša, atzīst arī Jānis, kuram pērn šeit nepaveicās un ir motivācija francūžiem parādīt, uz ko ir spējīgs.
“Zviedrijas un Francijas posmu trases ir vienādas garuma ziņā, taču šeit apli braucam par aptuveni piecām sekundēm ātrāk. Ja Holjē vienu apli veicam apmēram 44 sekundēs, tad Lohīkā - 39 sekundēs. Būtībā visa trase braucama ar pilnu gāzi un tikai divās vietās ir spēcīgi jāsabremzējas, tāpēc jo īpaši svarīgi ir izvēlēties pareizās trajektorijas. Ir ļoti patīkami braukt un es domāju arī skatītājiem šeit ir interesanti, jo faktiski no jebkuras vietas trases malā var redzēt visus notikumus. Tāpēc varbūt arī uz šejieni sabrauc vairāk nekā 70 tūkstoši rallijkrosa fanu,” uzskata Jānis.