Apkārt trasei notiek ballītes, mūzikas festivāli, un valda lieliska atmosfēra. Foto: EKS RX
Lai gan fanu pūļi FIA Pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionāta norises vietā Holjē, Zviedrijā, pulcējas jau no otrdienas, sportistiem cīņa par ieskaites punktiem sākas sestdien. Tāpat kā citos posmos, arī šajā posmā uz starta redzēsim divus Latvijas sportistus - Reini Nitišu un Jāni Baumani.
Pasaules un Eiropas rallijkrosa sacensības Holjē ir vienas no populārākajām un apmeklētākajām čempionāta kalendārā. Viens no galvenajiem iemesliem ir vēsturiski izveidojusies rallijkrosa popularitāte Zviedrijā, jo tā ir pirmā un patlaban vienīgā no Ziemeļvalstīm, kurā aizvadītas 1973.gadā izveidotā FIA Eiropas čempionāta sacīkstes. Kas vēl būtiski, nelielajā Holjesas ciemā rallijkross pirmo reizi viesojās tieši 40 gadiem un apaļā jubileja tiks atzīmēta ar lielāko dalībnieku skaitu, kāds redzēts visos līdzšinējos 2015.gada sezonas posmos.
Četrās klasēs Supercar, TouringCar, S1600 un RX Lites kopumā startēs 89 sportisti. Jāņa Baumaņa pārstāvētajā S1600 priekšpiedziņas automobiļu klasē tikmēr uz starta izies deviņpadsmit rallijkrosisti un visi kā viens cīnīsies par vietu pusfinālā.
Jānis Baumanis. Foto: Rihards Baumanis
''Mašīna pēc iepriekšējā posma Esteringā lielā mērā ir palikusi tāda pati. Nedaudz gan ir mainīti amortizatoru regulējumi, jo trasē ir viens tramplīns, pēc kura ir tāls lēciens un tam uzreiz seko pagrieziens. Kopumā trase Holjē ir ļoti tehniska un, manuprāt, viena no interesantākajām Eiropas čempionātā,” gatavojoties sacensībām stāsta Jānis Baumanis, un piebilst, ka trasē, kas ir ļoti ātra, reljefa dēļ netrūkst arī lēnu un nepārredzamu līkumu.
Par to, ka šogad Holjē ies karsti, turklāt ne tikai no laika apstākļu viedokļa, liecina spēcīgā konkurence S1600 klasē un iepriekšējā gadā pieredzētais. ''Starta vietas izlozē ieguvu otro pozīciju, bet tai šeit nav lielas nozīmes. Daudz svarīgāk ir “izcelt” startu, jo citādi sanāk grūstīšanās starp piecām mašīnām, kuras vēlas tikt uz apmēram 2 metrus platās, ideālās trajektorijas pirmajā pagriezienā. Pagājušajā gadā tas mani iegāza, tāpēc šoreiz labs starts ir galvenais uzdevums. Turklāt ātrums man šajā trasē ir un to pierāda pērn uzrādītais pēdējo gadu labākais apļa laiks savā klasē. Tā kā atliek vien meklēt vietas, kur pielikt ātrumu un noņemt sekundes daļas,” komentē Baumanis.
Sacensības klātienē varētu noraudzīties ap 35 000 skatītāju. Foto: EKS RX
Lai arī ir izpildīti priekšnosacījumi labam rezultātam sportiskās nedēļas nogales izskaņā, Jānis pagaidām piesardzīgi prognozē, kāds varētu būt iznākums. Iemesls - visi S1600 klases braucēji ir goda pjedestāla cienīgi.
“Pagājušajā gadā pusfinālā mani samulsināja blakus stāvošajam braucējam nefiksētais falšstarts, tāpēc neizdevās starts un vēlāk vēl saņēmu arī melno karogu, jo pēc tiesnešu domām braucu pārāk agresīvi. Kā būs šogad? Grūti teikt. Dānis Ulriks Linnemans Holji uzskata par savu māju trasi, krievs Ņikita Misjuļa šeit pagājušajā gadā kāpa uz goda pjedestāla, Zviedrijā ātrs ir arī čehs Ondrejs Smetana. Nevar aizmirst arī lietuvieti Ernestu Staponku un igauņus Janno Liguru un Robertu Reinsalu, kuri var pacīnīties par augstām vietām,” būdams labā pirmssacīkšu noskaņojumā, stāsta Jānis.
Reinis Nitišs. Foto: RX-inside
Šobrīd pēc trim Eiropas čempionātā aizvadītiem posmiem Jānis ar 70 punktiem ir kopvērtējuma līderis. Par deviņiem punktiem mazāk ir Jāņa komandas biedram, Krievijas sportistam Timuram Šigabutdinovam, bet vēl divus punktus mazāk šogad ir izcīnījis dānis Ulriks Linnemans.
Sīva konkurence solās būt Nitiša SuperCar klasē, kur uz starta izies 35 automašīnas. Šobrīd Reinis ar 77 punktiem kopvērtējumā ieņem piekto vietu.