profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nitišs: Bija jāzina tā robeža, kuru nevar pārkāpt

Mārtiņš Jankovskis 14.02.2015 - 15:38 Nitišs: Bija jāzina tā robeža, kuru nevar pārkāpt
Markuss Gronholms, Reinis Nitišs un Kevins Eriksons. Foto: rxlites.com

Piektdien startēja otrais ''RallyX on Ice'' posms, kurā uz starta izgāja 12 braucēji, starp kuriem bija arī divkārtējais WRC čempions Markuss Gronholms. Šo braucēju vidū bija arī divi latviešu piloti - Reinis Nitišs un Jānis Baumanis. Vislabāk klājās Reinim, kurš izcīnīja uzvaru, kamēr Baumanim šoreiz neizdevās aizkļūt tālāk par kvalifikāciju.  

Pēc sacensībām portāls Go4speed uz sarunu aicināja Reini Nitišu, kurš par aizvadītajām sacensībām pastāstīja vairāk.

Reini, apsveicu ar lielisko debiju „RallyX on Ice" sacensībās. No malas skatoties, likās, ka visus braucienus aizvadīji ātri un stabili. Kā tev pašam gāja?

Paldies. Jau no paša sākuma jutos komfortabli, jo jau ar pirmo kvalifikācijas braucienu varēju pabraukt ātri, lai arī, protams, kļūdas bija. Kvalifikācijā no 12 sportistiem paliku trešais. Turpinājumā braucu pārliecinošāk, jo pēc kvalifikācijas brauciena vairs nebija svarīgi uzrādīt ātrāko laiku, jo galvenais bija izcīnīt uzvaru braucienā. Ja biju atrāvies no konkurenta, tad pa rāciju saņēmu ziņu, ka varu neskriet un lieki neriskēt. Brīžiem atkal saņēmu ziņu, ka ir jāpabrauc vēl ātrāk. Viss tiešām izdevās ļoti labi, jo jau uz pirmo braucienu mums izdevās atrast labus regulējumus.


Foto: Olsbergs MSE

Šī tomēr nebija īsti rallijkrosam atbilstoša trase, bet gan vairāk rallijam. Saki lūdzu, vai tā pieredze, kuru guvi rallijā Liepāja, tev šoreiz palīdzēja?
Jā, rallija pieredze man deva ļoti daudz, jo šeit ik pa brīdim bija jābrauc pa špūrēm, kas mētāja to mašīnu. Līdzīgi apstākļi man bija rallijā Liepāja, tāpēc tagad zināju, ko un kā darīt. Bet kopumā trase bija laba un man tā patika.

Lai arī trase izskatījās samērā viegla, diemžēl daži sportisti piedzīvoja avārijas.
Kad notika cīņa jau par augstākajām vietām, bija jābrauc tuvu maksimumam. Dažam tas izdevās, bet dažiem tomēr nē, tāpēc arī sekoja tās kļūdas un avārijas. Bija jāzina tā robeža, kuru nevar pārkāpt.


Nitiša konkurents cīņā ar Reini piedzīvoja avāriju. Foto: Olsbergs MSE

Finālbrauciena pēdējā līkumā kļūdu pieļāvi gan tu, gan arī konkurents. Izstāsti, kas tur notika?
Līkuma sākumā izbraucu ļoti plaši uz āru. Tobrīd ar mašīnas aizmuguri trāpīju pa kupenu un zaudēju ātrumu. Tobrīd samierinājos, ka šoreiz palikšu otrais, taču tad pamanīju, ka arī mans konkurents pieļauj kļūdu, tāpēc ar dubultu sparu centos sasniegt finišu pirmais, kas arī izdevās. Tas vēlreiz pierāda to, ka jebkurā disciplīnā un jebkurā vietā ir jācīnās līdz galam.

Nav žēl, ka nevienā no braucieniem neizdevās sacensties ar divkārtējo WRC čempionu Markusu Gronholmu?
Jā, gribējās vismaz kādā braucienā izbraukt ar WRC leģendu Gronholmu, taču šoreiz nesanāca. Taču kopumā, ja tā skatās, tad šajā trasē man bija nelielas priekšrocības, jo es izmantoju tīro braukšanas stilu, kamēr viņš lika lietā sānslīdes, kā jau rallija braucējam pienākas.


Nitišs (pa labi) pirms izšķirošā brauciena. Foto: Olsbergs MSE

Kā uz tevi šajās sacensībās reaģēja tava ralijkrosa komanda „Ford Olsberg MSE"? Šoreiz tomēr bijāt konkurenti.
„Ford Olsberg MSE" komanda jau vilka mani uz zobu - redz, tu mums tagad konkurents un mēs tev neko neteiksim (smejas). Protams, sacensībās cīnījāmies katrs par sevi, bet kopumā visi bijām draudzīgi un neviens nevienam neko nepārmeta.

Vēlreiz apsveicu un paldies par pozitīvajām emocijām, kuras tu sniedzi daudziem latviešu faniem!
Jā, paldies visiem atbalstītājiem un skatītājiem par līdzjušanu. Paldies SRT rallija komandai un Ģirtam Krūzmanim par doto iespēju patestēt jauno auto. Paldies arī Artūram Priedniekam un rallija trenerim Mārim Neikšānam, kurš man iemācīja ļoti daudz jaunu un svarīgu lietu, kuras šoreiz varēju likt lietā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png