Pasaules rallijkrosa čempionātā vēl jāaizvada pieci posmi, kamēr Super 1600 klasē Eiropas čempionātā vēl atlikušas trīs sacīkstes. Kopvērtējumā situācija šobrīd ir ļoti patīkama, jo gan Reinis Nitišs, gan Jānis Baumanis savās klasēs attiecīgi ieņem trešās vietas, taču abi sportisti grib cīnīties par augstākām vietām.
Īsi pirms Kanādas posma šo rindu autors uz sarunu aicināja Uģi Traubergu, kurš ne tikai pats vēl startē sacensībās, bet gan arī cītīgi seko abu mūsu braucēju gaitām. Traubergs atzīst, ka Nitiša stiprais ierocis ir stabilitāte, kamēr Jānim debijas sezonā šīs stabilitātes nedaudz pietrūkst.
''Nitišs vēlreiz pierāda to, ka viņš ir talantīgs puisis un ātrs braucējs. Ja nebūtu tā lielā neveiksme Anglijas posmā (Nitišam finālā bija pirmā starta vieta, taču tehnisku defektu dēļ viņš neizgāja uz starta), tad viņš šobrīd kopvērtējumā būtu vēl labākās pozīcijās, taču vēl nekas nav beidzies,'' stāsta Uģis Traubergs. ''Reinim ir sava līnija. Viņš ļoti labi māk savus koncentrēšanās spēkus sakoncentrēt vajadzīgajā brīdī. Jā, varbūt šova pasākumos viņš nedaudz atpaliek no dažiem smalkajiem norvēģiem, bet braukšanā kopumā, ja viss ar tehniku ir kārtībā, viņš ir nedaudz ātrāks.''
Reinis Nitišs trasē. Foto: reinisnitiss.com
''Nitiša stiprais ierocis ir stabilitāte un mūžīgā kontrole par visu to, kas notiek ar stūri un mašīnas svirām. Reinim reti ir tā, kad viņš pasaka, ka nezina, ko un kā darīt. Viņš visu kontrolē un visu zina. Man ir bijusi pieredze ar daudziem braucējiem, kuri dažreiz nevar nokomentēt, kāpēc viņš tur tā kļūdījās, bet Reinis uzreiz var nokomentēt. Tas ir liels pluss.''
''Ja runājam par Baumani, tad ar viņu arī viss ir labi, tikai viņam nedaudz pietrūkst stabilitāte un noturība. Bet domāju, ka tas ir tikai laika jautājums, kad viņam pienāks stabilitāte un tad viss būs labi. Viņš arī ir ātrs un talantīgs braucējs. Vajag tikai laiku.''
Traubergs atzīst, ka šobrīd ir labāk, ka Reinis kopvērtējumā ir iedzinējos, jo tas viņam uz sezonas beigām liks strādāt vēl smagāk. ''Reinis vasarā veica labu treniņprocesu, kas noteikti viņam palīdzēs atlikušajos posmos. No vienas puses labi, ka rezultāti ir tādi, kādi tie ir šobrīd, jo tas Reinim dos tikai vairāk spēku sezonas atlikušajiem posmiem. Viņš apzinās, ka ir jāmācās un jāmēģina dažādi elementi, un to viņš arī dara.''
Jānis Baumanis trasē. Foto: davesmeets.nl
''Sākumā neviens no Reiņa negaidīja tik labu sniegumu, tāpēc domāju, ka tagad viņu uzskata par nopietnu konkurentu, ko rāda arī rezultāti. Reinis visās sacīkstēs bija nodrošinājis vietu finālā, kas rāda par stabilitāti. Ar vienu labu apli vai braucienu nevar cerēt uz labu vietu kopvērtējumā. Ir jābūt visu laika stabilam, kas beigās var nest augļus.''
Lai arī sezona vēl nav beigusies, Uģis piebilst, ka abi braucēji Latvijas vārdu spodrina ļoti labi. ''Nitišs un Baumanis latviešu tēlu un motosportu ir izbīdījuši ļoti labā gaismā. Uzskatu, ka tas šobrīd ir augstākais punkts, kur šobrīd brauc Reinis. Dod Dievs, lai vēl kādam izdotos atkārtot šādu iespēju startēt pašā virsotnē. Iespējams, ka ir puiši, kuri to pašu var izdarīt finansiāli, bet realizēt to dzīvē, kad viss darbojas un notiek, tas ir grūti.''
Reinis Nitišs, Jānis Baumanis un Andreas Bakerūds. Foto: Rihards Baumanis
Uz jautājumu, vai Nitišs var pabraukt vēl ātrāk, Traubergs atbildēja apstiprinoši. ''Viņam vienmēr ir rezervīte, kuru Reinis varētu pielikt klāt. Ja viņš brauktu uz pilnu banku, iespējams, kādā posmā kāda vieta būtu augstāka, bet tikpat labi varētu arī sekot izstāšanās. Viņš brauc savu robežu spējās, tāpēc domāju, ka viņš vēl nav sevi izlicis uz visiem 100%. Viņš var pabraukt ātrāk, taču viņš ir ļoti saudzīgs braucējs. Beļģijas posmā, kad viņš sadūrās ar Heningu Solbergu, tā bija viņa pirmā avārija divu gadu laikā. Viņš visu laiku brauc ar galvu, jo viņam pēc pirmajiem pieciem posmiem auto pat nav sabuktēts. Ja viņš tagad sāks braukt vēl ātrāk, tas nenozīmēs, ka uzreiz būs labāk. Ir jābūt robežai, kuru Reinis šobrīd ir atradis, bet, kā jau teicu, nepieciešamības gadījumā viņš varētu pabraukt ātrāk,'' nobeidz Traubergs.
2014. gada Pasaules RX Supercar klases kopvērtējums pilotiem:
1 |
Petter Solberg | Citroën DS3 |
155 |
|
2 |
Toomas Heikkinen | VW Polo Mk5 |
135 |
|
3 |
Reinis Nitišs | Ford Fiesta Mk7 |
133 |
|
4 |
Andreas Bakkerud | Ford Fiesta Mk7 |
113 |
|
5 |
Anton Marklund | VW Polo Mk5 |
111 |
|
6 |
Timur Timerzyanov | Peugeot 208 |
93 |
|
7 |
Timmy Hansen | Peugeot 208 |
92 |
|
8 |
Tanner Foust | VW Polo Mk5 |
42 |
|
9 |
Robin Larsson | Audi A1 |
40 |
|
10 |
Henning Solberg | SAAB 9-3 ASS/Citroën DS3 |
37 |
2014. gada Eiropas RX Super 1600 klases kopvērtējums pilotiem:
1 |
Sergey Zagumennov | Škoda Fabia Mk2 |
145 |
|
2 |
Nikita Misyulya | Škoda Fabia Mk2 |
120 |
|
3 |
|
Jānis Baumanis | Renault Twingo Mk2 |
113 |
4 |
Ulrik Linnemann | Peugeot 208 |
100 |
|
5 |
Ondřej Smetana | Ford Fiesta Mk7 |
100 |
|
6 |
Timur Shigaboutdinov | Renault Twingo Mk2 |
91 |
|
7 |
Rasul Minnikhanov | Renault Twingo Mk2 |
70 |
|
8 |
Kasparas Navickas | Škoda Fabia Mk2 |
69 |