Jānis Baumanis pie RX Lites automašīnas. Foto: Johan Carlstedt US Capital
Ja Reinim Nitišam pasaules rallijkrosa čempionātā vēl atlikuši pieci posmi, tad Jānim Baumanim vairs tikai trīs sacīkstes. Šobrīd gan Baumanis, gan Nitišs savu klašu kopvērtējumos ieņem augstās trešās vietas.
Kā noskaidroja portāls Go4speed, tad Jānis Baumanis jau sācis domāt par nākamo sezonu, tāpēc pagājušajā nedēļā sportists bija devies uz Zviedriju, kur tika aizvadīti testi ar RX Lites automašīnu. Ja viss būs labi, tad tieši šajā klasē nākamgad plāno startēt Jānis.
''Mēs jau iepriekš bijām domājuši ar šo ''RX Lites'' mašīnu aizvadīt testus, taču pirms pāris dienām no komandas saņēmām ziņu, ka jāierodas Zviedrijā uz ''RX Lites'' testiem. Protams, šādu izdevību izmantojām. Tagad pēc testiem ir skaidrs, ka ar šo mašīnu startēsim Turcijas posmā, kur notiks arī pasaules čempionāta posms SuperCar klases dalībniekiem (Super 1600 klases sezona jau tobrīd būs beigusies),'' sarunā ar portālu Go4speed pēc testiem ar jauno auto atzina Jānis Baumanis.
Foto: Johan Carlstedt US Capital
Lūgts noraksturot šo auto, Jānis turpina. ''Šai mašīnai motors ir aizmugurē, tā ir pilnpiedziņa un mašīnas jauda ir 310 Zs. Noteikti jāatzīmē tas, ka šai ''RX Lites'' klases mašīnai ļoti svarīgi ir regulējumi, jo katrai trasei tie ir savi. Ja to visu apgūst, tad vēlāk, pārkāpjot uz SuperCar klasi, viss būs daudz vienkāršāk un tu jau pats varēsi teikt, kas un kā tev vajadzīgs. Kopumā auto it ļoti izsvarots un tam ir perfekta vadāmība. Tā ir tāda pati mašīna kā SuperCar, tikai mazāka. Lai arī šai ''RX Lites'' automašīnai ir divreiz mazāka jauda par SuperCar automašīnu, aplī atšķirība starp abām šīm mašīnām ir tikai viena sekunde par labu SuperCar,'' jaunās mašīnas parametrus un tehniskos risinājumus atklāj Baumanis, kurš piebilda, ka bija ļoti pārsteigts par šī auto vadāmību, jo viss, ko sportists darīja ar stūri, uzreiz atspoguļojās trasē.
Baumanis trasē. Foto: Johan Carlstedt US Capital
Jautāts, vai šie bija testi ar skatu nākotnē, Jānis atbildēja apstiprinoši. ''Jā, šie testi ir ar skatu nākotnē, jo nākamgad plānojam startēt šajā klasē, taču šobrīd vēl nezinām, kāds būs čempionāta formāts, kalendārs u.t.t. Kad viss būs zināms, tad arī pieņemsim gala lēmumu, bet doma ir nākamgad pārkāpt uz šo klasi. Šī klase tomēr ir viens solis tuvāk SuperCar klasei,'' nākotnes plānus ieskicē Baumanis.
Lai arī Jānis Super 1600 klasē startē ar priekšpiedziņas auto, šoreiz bija jābrauc ar pilnpiedziņas spēkratu, kas sportistam lielas grūtības nesagādāja, lai arī sākumā esot bijis neliels uztraukums.
Baumanis trasē. Foto: Johan Carlstedt US Capital
''No sākuma likās, ka būs grūti, jo līdz šim sacensībās ar 4x4 auto nebiju braucis, taču drīz vien apradu un viss bija kārtībā, jo nekas sarežģīts tur nebija. Būtiskākā atšķirība bija tā, ka es ar savu priekšpiedziņas auto nevaru atļauties pielietot sānslīdes, bet ar šo auto to varēja darīt.''
Lai arī šajos testos rezultāts nebija galvenais, kā beigās noskaidrojās, tad tie esot bijuši ļoti labi, par ko arī komanda bija patīkami pārsteigta. ''Rezultāti tiešām bija labi, jo no braucēja, kurš ar šo mašīnu brauc jau otro gadu, atpaliku tikai pāris desmitdaļas. Tāpat komandas vadītājs piebilda, ka šis rezultāts īsti objektīvs nav, jo, kad trasē devos es, tad trase bija mainījusies uz slikto pusi (pēc iepriekšējā braucēja, kurš trasē devās pirmais, trase kļuva bedraina un uz asfalta jau bija samesta grants). Līdz ar to ātrums trasē bija ļoti labs. Iekāpjot lidmašīnā, no komandas saņēmu īsziņu, kur viņi pateicās par lielisko braukšanu. Viņi bija pārsteigti par to, ka tik ātri spēju uzrādīt šādus rezultātus. Pats esmu priecīgs, ka šāda izdevība tika dota, kuru arī lieliski izmantoju. Mums nebija nekādu uzdevumu uzstādīt ātrākos apļa laikus, bet uzdevums bija aprast ar auto, kā tas vadās, ko tas dara un vai man sanāk ar to braukt.''
Baumanis trasē. Foto: Johan Carlstedt US Capital
Sarunas nobeigumā Baumanis piebilda, ka vēl vismaz gadu vai divus viņš noteikti neplāno pāriet uz jaudīgāko SuperCar klasi, jo, lai brauktu ar pasaules labākajiem, jābūt spēcīgam un pieredzējušam.
''Šobrīd pieredze rallijkrosā man joprojām ir maza, tāpēc tagad būtu muļķīgi lēkt lielajā SuperCar klasē. Šī iemesla dēļ mēs izvēlējāmies ceļu uz SuperCar klasi iet pakāpeniski, lai, iekāpjot tajā klasē, tu uzreiz ar 100% varētu sākt ātri braukt. Ar katru gadu čempionāts paliks aizvien spēcīgāks, tāpēc, ja gribi braukt SuperCar klasē, tev uzreiz jābūt spēcīgam un gatavam. Šī iemesla dēļ mēs plānojam gadu vai divus braukt ar RX Lites klases automašīnu un tad jau redzēs, kā dzīve izvērtīsies,'' nobeidz Baumanis.