profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nitišs pārsit četras riepas, taču ar komandas biedru palīdzību izcīna ceturto vietu

Go4speed 09.08.2014 - 03:36 Nitišs pārsit četras riepas, taču ar komandas biedru palīdzību izcīna ceturto vietu
Reinis Nitišs trasē. Foto: Reinis Nitišs RX

Piektdien pirms pusnakts pēc Latvijas laika tika dots starts Kanādas Rallijkrosa posmam, kurā uz starta izgāja 18 ekipāžas. To vidū bija arī trīs Olsbergs MSE komandas ekipāžas, starp kurām bija arī tā brīža kopvērtējuma vicelīderis Reinis Nitišs. Uzreiz jāpiezīmē, ka šajā posmā visi četri braucieni, pusfināli un fināls tika aizvadīti vienā dienā, lai arī līdz šim sacensības tika aizvadītas ar divu dienu formātu.


Marklunds un Heikinens. Foto: Rallycross FIA World Rallycross Championship

Pēc pirmā treniņa Reinis bija ceturtais, bet pēc otrajiem treniņbraucieniem – piektais. Tobrīd vadībā atradās Volkswagen braucēji. Timēr kādā no treniņbraucieniem Nitiša komandas biedrs Andreas Bakeruds pēc viena no tramplīniem nolauza abus aizmugurējos amortizatorus, tāpēc komanda pēc šī atgadījuma nolēma neturpināt treniņus un saudzēt mašīnas.

Diemžēl pirmie divi kvalifikācijas braucieni Reinim bija pagalam neveiksmīgi, jo abos tika pārsisti mašīnas riteņi (vienā un tajā pašā vietā), tādējādi abos braucienos tika izcīnīta tikai 16.vieta. Pirmajā kvalifikācijā ātrākais bija Peters Solbergs, bet otrajā – Nitiša komandas biedrs Vīmans, kurš pirmajā kvalifikācijā arī pārsita riteni, taču pēdējā aplī.


Nitišs ar pārsisto riteni. Foto: Reinis Nitišs RX

Tobrīd tika meklēti dažādu risinājumi. Kā atzina speciālisti, tad kameru slikiem nevar likt, jo šāda kombinācija cērt nost ventiļus. Tas nozīmē vienu – jābrauc savādāk attiecīgajā līkumā.

Trešajā braucienā Nitišam beidzot izdevās izvairīties no pārsistiem riteņiem, tādējādi ieņemot piekto vietu. Tobrīd tas kopvērtējumā deva 12.vietu jeb pēdējo pozīciju, no kuras var iekļūt pusfinālā. ''Pārsistās riepas izsita no ritma, bet nu esmu atpakaļ pareizajās sliedēs. Jākoncentrējas un jāiekļūst pusfinālā,'' pirms 4.kārtas teica Nitišs.


Foto: Viesturs Kundziņš

Taču izšķirošajā kvalifikācijas kārtā Reinis atkal tajā pašā vietā pārdūra riteni, kā arī vēlāk vēl pārsita priekšējo riteni. Pēc brauciena Reinim bija vienāds punktu skaits ar 12.vietas ieguvēju Izaksenu, taču kopvērtējumā tas deva 13.pozīciju un vietu ārpus pusfināla…

Taču Reinis pusfinālā tomēr startēja, jo komanda, visticamāk, upurēja lielisko Vīmana rezultātu (4.vieta pēc četrām kārtām), tādējādi somu sportists, kurš nestartē čempionātā visos posmos, uz pusfinālu neizgāja, bet viņa vietā kā pirmais rezervists tika Nitišs. Protams, šāds pavērsiens daudziem Nitiša faniem lika uzgavilēt, lai arī, protams, bija arī tādi, kas ar to nebija apmierināti. ''Nu ko, OlsbergsMSE izslēdza Vīmanu no pusfināla, lai tajā varētu iekļūt čempionāta pretendents Nitišs. Nebiju gaidījis komandas pavēles rallijkrosā,'' saka kāds rallijkrosa skatītājs.


Foto: Reinis Nitišs RX

Arī pusfināls Reinim nebija vienkāršs, jo mašīnai brauciena laikā atklājās aizmugurējās balstiekārtas problēma. Arī šoreiz netīši palīdzēja OlsbergsMSE komandas biedrs Bakeruds, kurš startā pieļāva pāragru startu, kā rezultātā viņam divreiz bija jāizbrauc Džokera aplis, kamēr pārējiem tikai vienu reizi. Pēc pirmā Džokera apļa Bakerūds vēl bija priekšā Nitišam, bet pēc otrā – jau zaudēja. Šādā veidā Nitišs guva sarežģītu trešo vietu, kvalificējoties fināla sešiniekam!


Norvēģis Izaksens ar savu Subaru. Foto: Rallycross FIA World Rallycross Championship

Kā ziņoja komanda, tad tā uz finālu knapi paspēja salabot Reiņa auto, jo pusfinālā esot bijušas problēmas ar aizmugurējo riteni. Finālā Reinis Nitišs visai ātri nostabilizējās ceturtajā vietā un, lai gan priekšā braucošais Timurs Timerzjanovs pieļāva kļūdas, cerības uz trešo pozīciju bija minimālas. Tomēr tik sarežģīta priekšbraucienu fāze arī ceturto vietu padara par nozīmīgu rezultātu. Uzvarēja Peters Solbergs, kurš aizvadīja fantastisku posmu (uzvarētas trīs kvalifikācijas kārtas, pusfināls un fināls). Otrais palika zviedrs Antons Marklunds, bet trešais - krievs Timerzjanovs.


Peters Solbergs lido. Foto: Petter Solberg RX

''Šī bija neticama diena – tik neveiksmīgs sākums un tik negaidīts noslēgums, kad tikai pussekunde pietrūka līdz pjedestālam. Apzinos, ka ceturtā vieta šādās sacensībās ir izcils rezultāts, tomēr es vēlos būt starp ātrākajiem un atkal kāpt uz goda pjedestāla. Liels paldies Olsbergs MSE komandai par lielisko darbu. Paldies arī līdzjutējiem Latvijā, kuri izturēja šo spraigo un nervus kutinošo nakti. Tiekamies Francijā,'' tā Reinis Nitišs.
 

Līdz ar to pēc pēdējiem ne visai veiksmīgiem posmiem Nitišs kopvērtējumā atkritis uz trešo vietu. Līderis ar 155 punktiem ir Peters Solbergs, kuram seko Tomas Heikinens (135) un Nitišs (133).

Nākamais pasaules rallijkrosa čempionāta posms norisināsies septembra sākumā Francijā, kad turpināsies arī Jāņa Baumaņa cīņa Eiropas čempionāta Super 1600 klasē.

Fināla rezultāti:
1. Petter SOLBERG  05:22.550
2. Anton MARKLUND  05:25.223
3. Timur TIMERZYANOV  05:27.164
4. Reinis NITIŠS  05:27.691
5. Toomas HEIKKINEN  05:29.393
6. Patrick CARPENTIER  03:03.169

Čempionāta kopvērtējums:
Petter SOLBERG 155
Toomas HEIKKINEN 135
Reinis NITIŠS 133
Andreas BAKKERUD 113
Anton MARKLUND 111
Timur TIMERZYANOV 93
Timmy HANSEN 92
Tanner FOUST 42
Henning SOLBERG 37
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png