Sestdien startēja pasaules rallijkrosa čempionāts, kurā jaudīgākajā SuperCar klasē uz starta izgāja Reinis Nitišs, bet Super 1600 klasē tikai savas desmitās rallijkrosa sacensības uzsāka Jānis Baumanis. Uzreiz jāsaka, ka abi braucēji mūs patīkami pārsteidza. Ja Reinis pēc pirmajām divām kvalifikācijas kārtām ierindojies ceturtajā vietā (vienu brīdi bija pat 1.vietā), tad Jānis ir desmitais. Ja krievu sportists neieskrietu mūsu braucējam sānos, iespējams, Jānis būtu Super 1600 klases augšgalā.
Pēc pirmās dienas portāls Go4speed sazinājās ar abiem sportistiem, kuri dalījās iespaidos par pirmo dienu.
Reinis Nitišs. Foto: Viesturs Kundziņš
''Viss bija labi. Sākumā bija nelielas problēmas ar mašīnu, taču tad tās tika atrisinātas un viss bija labi. Prieks, ka bija ātrums un ka varēju cīnīties ar pārējiem. Zinu, kur var pielikt, lai būtu vēl ātrāks. Ir jānovērš dažas mazās kļūdiņas un otrajā dienā visam vajadzētu būt kārtībā. Konkurenti? Jā, Timerzjanovs ir ātrs, taču, redzot, cik ātri viņš brīžiem brauc un riskē, zinām, ka mums vēl ir kur pielikt un arī mēs vēl varam kāpināt tempu. Lai arī pēc pirmās dienas ierindojos ceturtajā vietā, konkurenti uz mani skatās tāpat, kā iepriekš, jo tas ir tikai sākums un vēl pāragri sapriecāties. Taču tagad visi jau rēķinās ar mani. Šobrīd lielais uztraukums ir pazudis un ir jādod virsū,'' tā pēc pirmās dienas teica Reinis Nitišs.
Reinis Nitišs. Foto: Viesturs Kundziņš
"Pirms starta bija paliels satraukums, sveša trase, jauna komanda, jauna automašīna, praktiski nekas nebija zināms par konkurentiem. Nezināju, kā būs sacensties ar Eiropas klases braucējiem, jo lielākā daļa no tiem ir ar milzīgu pieredzi šāda līmeņa sacensībās. Tādā konkurencē nekad nebiju vēl piedalījies un tas, protams, viss nedaudz uzdeva pa nerviem. Iepriekšējā vakarā kopā ar komanadas vadītājiem apspriedām daudzas lietas un saņēmu norādījumus brīvajiem treniņiem, un nolēmām pēc katras sesijas izvērtēt situāciju,'' iesāk Jānis Baumanis.
Baumanis pirms starta. Foto: No komandas personīgā arhīva
''Brīvajos treniņos ļoti ātri apradu ar visu, klausot treneru padomiem un norādījumiem. Ar telemetrijas programmas un trases treneru palīdzību pēc katras sesijas analizējām, kur ir kļūdas, kur bremzēju par ātru, kur pa daudz griežu apmales, kur vēl kādas kļūdas var izlabot… Tad ar katru nākamo brīvo treniņu sesijas apli spēju braukt ātrāk un arvien ātrāk. Te viss notiek ļoti profesionāli, komanda strādā augstākā līmenī, ir iespēja pat dzinēja regulējumus mainīt pēc katra treniņa, ja tas ir nepieciešams. Ja pirmie apļi šajā trasē man bija ļoti lēni, tad ar lielu gandarījumu brīvo treniņu sesiju noslēdzu jau ar stabilu otro rezultātu klasē un 22 absolūtajā dalībnieku sarakstā. Beigās manā klasē priekšā man tikai par 0,07 sekundēm bija Reiņa pagājušajā gada sīvākais konkurents dānis Linnemans, kurš Eiropā brauc jau 5 gadus…''
Baumanis pirms starta. Foto: Viesturs Kundziņš
''Pirmajā kvalifikācijas braucienā izcīniju otro vietu, bet visā sesijā ierindojos trešajā vietā, ar ko biju apmierināts. Tika pārsteigta gan komanda, gan konkurenti. Otrajā kvalifikācijas braucienā jau izgāju uz starta ar zināmu pārliecību par savām un auto spējām. Pēc ne visai veiksmīga starta biju izrāvies un gāju pa pirmo vietu, taču tad vietā, kur trases saiet kopā, izbraucot no džokera apļa, Krievijas braucējs nedeva man ceļu un trāpīja pa manu auto, iznīcinot manu riteņa disku. Diemžēl trieciena rezultātā vairs nevarēju normāli pagriezt mašīnu pa labi, tāpēc lēnām aizbraucu līdz finišam, kas braucienā deva tikai 15.vietu un dienu noslēdzu 10 vietā. Vēlāk izrādījās, ka disks ir pārlūzis uz pusēm un iesprūdis.''
Baumaņa automašīnas disks pēc sadursmes ar krievu braucēju. Foto: No komandas personīgā arhīva
''Taču kopumā visi ir apmierināti, arī es pats. Ātrumu ieguvu ātri, par ko ir prieks. Lai arī par to incidentu, kad man tika sasista mašīna, varējām iet pie tiesnešiem, jo par tādām lietām šeit var iedot diskvalifikāciju, tomēr nolēmām to nedarīt, bet gan cīnīties trasē. Rīt (šodien) būs ļoti grūti dēļ sabojātā rezultāta, taču iedvesma un motivācija ir milzīga, tādēļ jau tagad koncentrējos rītdienai un darīšu visu, kas būs manos spēkos, lai sasniegtu pēc iespējas augtsāku rezultātu. Šeit konkurence ir milzīga. Ja gribi būt augšā, kļūdas pieļaut nedrīkst, tāpēc cīņas ir interesantas. Tagad izanalizēsim pēdējo šīsdienas braucienu, lai varētu uzlabot sniegumu!''
SuperCar klases rezultāti pēc divām kārtām:
Pozīcija |
Valsts |
Braucējs | 1.kval. |
2.kval. |
Kopā |
1. | T.TIMERZYANOV |
50 | 50 | 100 | |
2. | A. BAKKERUD | 42 | 39 | 81 | |
3. | T. HEIKKINEN | 40 | 40 | 80 | |
4. | R. NITIŠS | 35 | 45 | 80 | |
5. | A. MARKLUND | 36 | 42 | 78 | |
6. | K. PAUWELS | 37 | 38 | 75 | |
7. | A. HVAAL | 38 | 35 | 73 | |
8. | A. SCOTT | 34 | 36 | 70 | |
9. | A. THEUIL | 33 | 37 | 70 |
|
10. | P. SOLBERG | 45 | 24 | 69 |
Super 1600 klases rezultāti pēc divām kārtām:
Pozīcija |
Valsts |
Braucējs | 1.kval. |
2.kval. |
Kopā |
1. | N. MISIULIA | 45 | 45 | 90 | |
2. | S. ZAGUMENNOV |
50 | 32 | 82 | |
3. | T. SHIGABUTDINOV |
40 | 39 | 79 | |
4. | U. LINNEMANN | 29 | 50 | 79 | |
... | ... | ... | ... | ... | ... |
10. | J. BAUMANIS | 42 | 29 | 71 |