profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

U.Traubergs: Nevajag uz Nitišu izdarīt spiedienu, viņš pats zinās, ko darīt

Mārtiņš Jankovskis 02.05.2014 - 09:17 U.Traubergs: Nevajag uz Nitišu izdarīt spiedienu, viņš pats zinās, ko darīt
Reinis Nitišs un Uģis Traubergs. Foto: Jānis Grīnhofs

Jau pavisam drīz debiju rallijkrosa jaudīgākajā SuperCar klasē piedzīvos 18 gadus vecais jēkabpilietis Reinis Nitišs. Par Reini un viņa domām, kā sportistam varētu iet pirmajā posmā, esam rakstījuši daudz, tāpēc šoreiz portāls Go4speed uz sarunu aicināja Uģi Traubergu, kas Nitišam ir stāvējis klāt gandrīz visu sportista karjeru un kurš rallijkrosa virtuvē ir dziļi iekšā.

Vai Reinis, tavuprāt, ir gatavs debijai SuperCar klasē?
Domāju, ka jā, bet, cik gatavs, to gan grūti teikt, jo Reinim daudz lietas būs jaunas. Ir pieņēmumi, kā varētu būt, bet nekas vairāk. Uz šo brīdi viņa mentālā stabilitāte ir laba un viņš ir ļoti labi iekļāvies jaunajā komandā. Arī ar komandas biedru Andreasu Bakerūdu Reinim ir izveidojies ļoti labs kontakts, tāpēc viņu savstarpējās attiecības ir draudzīgi konkurējošas. Šobrīd nekas neliecina, ka varētu būt ļoti, ļoti slikti. Tas ir motorsports, tāpēc kaut kādus pieņēmums apliecināt vai apsolīt būtu neobjektīvi. Visi ir gatavi pirmajam posmam, kā arī ļoti daudzi grib uzvarēt, tāpēc viss būs atkarīgs arī no veiksmes faktora.


Nitišs mediju dienā. Foto: QNIGAN.COM

Vai šogad braukšana ar šo jaudīgo mašīnu krietni atšķirsies no pagājušā gada braukšanas?
Iepriekšējā gada mašīna 100 km/h sasniedza 6-7 sekundēs, bet šeit – nepilnās trīs. Viss notiek tieši divreiz ātrāk, tāpēc visām reakcijām jābūt ātrākām, lai visu spētu kontrolēt un pārvaldīt. Protams, pamatlīnijas (precīzas trajektorijas, tīra braukšana) paliek tās pašas, bet domāju, ka šī klase ir daudz sarežģītāka, kas prasa daudz vairāk koncentrēšanos un piepūli, lai sasniegtu labu rezultātu.

Laiki, ko Reinis uzrādīja testos, liek domāt, ka tas ir tikai laika jautājums, kad Reinis jau varēs cīnīties līdzīgs ar līdzīgu ar pieredzējušajiem braucējiem...
Jā, es arī domāju, ka tas ir tikai laika jautājums līdz brīdim, kad Reinis jau varēs cīnīties ar pārējiem. Manā skatījumā Reiņa komanda ir soli priekšā visiem konkurentiem, kuri pirmos un vienīgos testus pirms jaunās sezonas aizvadīja tikai šajās dienās. Taču, protams, par to, ka esi labāk un ātrāk sagatavojies, neviens punktus nedod. Komandā šobrīd valda stabils miers un sakārtotība, kas ir labi.

Cik daudz Reinim jaunajai sezonai izdevās sagatavoties tieši pa ziemu?
Pa ziemu Reinim nesanāca daudz pabraukt, tāpēc būtu gribējies, lai viņš būtu vairāk bijis sporta mašīnā un krātu pieredzi. Taču tie apļa laiki, ko viņš ir uzrādījis testos, ir turpat kur pārējie. Neviens neizkrīt no kopējā sastāva, kas ir ļoti labi.


Reinis Nitišs testos. Foto: No sportista personīgā arhīva.

Kādi, tavuprāt, būtu Reiņa plusi un mīnusi?
Pie Reiņa plusiem noteikti jāmin psiholoģiskais faktors, jo viņš ir ļoti stabils un nosvērts. Pie mīnusiem noteikti jāmin pieredzes trūkums.

Lai arī kā, protams, gribētos, taču, manuprāt, nevajag domāt, ka Reinis jau ar pirmajām sacīkstēm būs ļoti ātrs un cīnīsies par augstākajām vietām...
Piekrītu. Nevajag sacerēties, ka tagad pirmajā posmā būs ļoti labi rezultāti. Nevajadzētu uz Reini izdarīt spiedienu. Arī viņš to saprot, taču Reinim ir savs mērķis – sezonas pirmajā daļā censties iekļūt Top 8, un es domāju, ka uz to viņš ir spējīgs.

Un gan jau vēlāk tas rezultāts pats atnāks...
Jā. Pozitīvi ir tas, ka komandas mašīna ir ar daudz jaunām lietām, tāpēc nedomāju, ka tā būs sliktāka par pagājušā gada lielo puišu mašīnām. Domāju, ka viss būs labi. Bet, kā jau teicu, tad Reiņa uzdevums sezonas pirmajā pusē ir viens, bet otrajā pusē sasniegumiem jau jābūt labākiem. Komandai ir sava profesionāli izstrādāta stratēģija, par ko, protams, ir prieks.


Andreas Bakerūds un Reinis Nitišs. Foto: QNIGAN.COM

Noteikti, ka nevajag baidīties arī no konkurentiem un viņu skaļajiem uzvārdiem, kuri, iespējams, jaunākus braucējus respektēs mazāk.
Es domāju, ka, ja komanda strādā vienā virzienā, tad braucējiem ir lielāka drosme kādu piebikstīt vai pagrūstīt. Tas liks domāt, ka tu neesi viens karotājs un kad tev ir aizmugure. Protams, Reinis šajā kompānijā būs jauns pilots, kuram iespējams, nāksies izjust konkurentu dažas viltības pret jaunajiem braucējiem, taču nevajag baidīties, jo visi ir cilvēki un visi būs vienādās pozīcijās. Domāju, ka viss būs labi.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png