Reinis Nitišs. Foto: RallycrossRX
Sestdien Reinis Nitišs, braucot ar Uģa Trauberga Citroen automašīnu, aizvadīja debijas sacīksti rallijkrosa SuperCar klasē, Zviedrijas čempionāta posmā Gētenē sasniedzot septīto vietu desmit sportistu konkurencē. Šī bija pirmā reize, kad Reinis sēdēja pie SuperCar automašīnas stūres. Jau nākamajā dienā Reinis sēdās pie jaunākās paaudzes SuperCar VW Polo automašīnas stūres, kura piederēja Antona Marklunda komandai (Šogad SuperCar klasē šis sportists ierindojās septītajā vietā, tieši priekšā rallija leģendai Peteram Solbergam). Šie testi Reinim bija kā balva par Eiropas čempiona titulu Super 1600 klasē.
Nitišs un Dereks Tohils pie SuperCar VW Polo automašīnas. Foto: RallycrossRX
''Gāja ļoti labi. Guvu jaunas emocijas, iespaidus. Jāsaka, ka, salīdzinot ar Citroen, šajā mašīnā viss bija pilnīgi savādāk. Varēja just, ka šis VW ir jaunāks, jo bija gan lielāka jauda (ap 600 Zs), gan arī vadāmība labāka,'' pēc testiem sarunā ar portālu Go4speed.lv atzina Reinis Nitišs.
Foto: RallycrossRX
''Pavisam kopā varēja veikt 16 apļus. Jau no pirmā brauciena gāja labi. Pie beigām jau kaut ko sākām paši paregulēt, un atšķirību uzreiz varēja just. Apskatot rezultātus, jāsaka, ka biju ātrāks gan par TouringCar čempionu Derek Tohilu (šim sportistam arī pienācās šāda pat balva kā Reinim), gan mašīnas īpašnieku Antonu Marklundu. Tagad ir tāds patīkams nogurums.''
Lai arī šī bija pirmā reize, kad Reinis sēdās pie tik jaudīgas automašīnas stūres, daudzi bija pārsteigti par sportista ātrumu. ''Daudzi bija pārsteigti par to, ka man gāja tik ātri un stabili. Šajos testos bija cilvēki, kuri painteresējās par maniem nākotnes plāniem, tāpēc jācer, ka kāds piedāvās kādu variantu. Kopumā šos testus noraudzījās daudz nopietni un rallijkrosa saimē zināmi cilvēki. Sevi parādījām no labākās puses, un par to prieks,'' saka Reinis, kurš piebilda, ka bez viņiem vēl testus aizvadīja daudzi braucēji, kuri testēja "SuperCar Lites Rookie Cup" čempionāta dibinātāja, zviedra Andreasa Eriksona SuperCar Light mašīnas, ar kuru Reinis braucu ASV.
Foto: RallycrossRX
Šis šogad bija Reiņa pēdējais oficiālais starts, taču, ja būs kaut kas zināms par nākotnes plāniem, iespējams, Reinis piedalīsies vēl kādos testos. ''Šobrīd izskatās, ka šis šosezon bija mans pēdējais nopietnais starts, taču, ja viss sakritīs tā, ka nākamgad brauksim šajā pasaules rallijkrosa čempionātā, tad loģiski būtu aizvadīt vēl kaut kādus testus.''
Nitišs uzklausa norādījumus. Foto: RallycrossRX
Uz jautājumu, vai Reiņa komanda neapsver šādu mašīnu iegādāties, Reinis saka, ka tas finansiāli ir ļoti dārgi, kā arī tas nebūtu tas pareizākais variants pirkt mašīnu. ''Jāsaka to, ka, lai startētu šajā SuperCar klasē, budžetam būtu jābūt trīs reizes lielākam par to, cik bija nepieciešams Super 1600 klasē. Cipari ir lieli. Ja brauktu šajā SuperCar klasē, tad noteikti īrētu mašīnu, jo pašiem pirkt un uzturēt to būtu ļoti, ļoti dārgi. Arī zināšanu par šo auto nav tik lielas, lai paši taisītu un brauktu.''
Nitišs trasē. Foto: RallycrossRX
Sarunas nobeigumā Reinis atklāja, ka nākamgad SuperCar čempionātā ar divām mašīnām startēs viņa šī gada Set Promotion komanda, tāpēc pastāv iespēja, ka Reinis arī nākamgad brauks šajā pašā komandā, tikai jau jaudīgākajā klasē. ''Nākamgad šajā SuperCar klasē Set Promotion startēs ar divām pilnpiedziņas mašīnām, tāpēc šis arī ir viens no variantiem, kur varētu turpināt karjeru. Jāskatās, ko viņi piedāvās. Tagad jāsāk pārrunas arī ar visiem pārējiem, jāinteresējas par iespējām. Nebūs tā, ka tagad sēdēšu un gaidīšu, kad mans kāds piezvanīs un kaut ko piedāvās. Pašam būs daudz jāstrādā, jo vēlēšanās startēt SuperCar klasē ir ļoti liela. Atpakaļ uz Super 1600 klasi vairs negribas iet,'' nobeidz Reinis.