profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nitišs: Sākumā bija grūti ar 550 Zs auto 'iemest plakaniski'

Mārtiņš Jankovskis 06.10.2013 - 14:30 Nitišs: Sākumā bija grūti ar 550 Zs auto 'iemest plakaniski'
Reinis Nitišs. Foto: Set Promotion

Sestdien Reinis Nitišs aizvadīja debijas sacīksti rallijkrosa SuperCar klasē, Zviedrijas čempionāta posmā Gētenē sasniedzot septīto vietu desmit sportistu konkurencē. Kā mācību stunda posms bija ļoti nepieciešams un vērtējams pozitīvi, lai gan atsevišķās epizodēs pietrūka sportiskās veiksmes un zināšanas.

''Kopumā gāja interesanti. Esmu apmierināts. Bija dažādas ķibelītes - pārsitu riteni, kā arī vienā braucienā beidzās stūres pastiprinātājs. Protams, būtu labi, ja pirms šīm sacensībām ar šo auto būtu aizvadījis kādu apli, jo, sākot ar to braukt, pagāja zināms laiks, kamēr sapratu, uz kuru pusi jāstūrē un kas jādara. Atšķirība starp šo auto un manu iepriekšējo bija ļoti liela,'' sarunā ar portālu Go4speed pēc aizvadītā brauciena teica Reinis Nitišs, kurš piebilda, ka pēc šādām sacīkstēm viņš redz, ka visi tie jaudīgākās klases braucēji nav nekādi brīnumbērni, tāpēc viss ir iespējams. ''Āķis lūpā,'' saka Reinis.

''Šajā mašīnā visas darbības notiek ļoti ātri. Bija daudz jaunu nianšu, tāpēc nebija tik viegli. Ir ļoti daudz nianšu, kuras visas grūti nosaukt, bet viegli nav. Ir līkumi, kuros ir jāmāk ielikt plakaniski. Taču beigās jau bija labi, jo dažus asos līkumus tā tīri smuki spēju aptīt ar rokas bremzi. No malas izskatās jau skaisti, bet, lai to izdarītu pats, vajag nobraukt daudz kilometrus. Abu automašīnu jaudas tomēr ir dažādas - atšķirība starp manu iepriekšējo un šo mašīnu ir kādi 350 Zs. (SuperCar klases mašīnām jauda ir no 550 - 600 Zs).''

Jautāts, cik savā labākajā aplī Reinis zaudēja līderim, sportists turpina. ''Sausos laikapstākļos Eiropas Top 6 braucējam zaudēju sekundi, bet lietus apstākļos gan biju viens no ātrākajiem. Taču, ņemot vērā mašīnu, riepas, kā arī to, ka pirms tam nebiju braucis, domāju, ka rezultāts priekš pirmās sacīkstes ir ļoti labs. Esam apmierināti. Jāsaka, ka daudzi bija izbrīnīti par to, kā es tā, neesmu izbraucis treniņus, bet uzreiz piedalos sacīkstēs.''

Svētdien sportistam paredzēti oficiālie izmēģinājumi ar SuperCar braucēja Antona Marklunda komandas VW Polo automašīnu, kas ir kā balva par Reiņa Eiropas čempiona titulu Super 1600 klasē. Jautāts, vai šobrīd sportistam norisinās sarunas par nākamās sezonas plāniem, Reinis atzīst, ka sarunas notiek.

''Sarunas notiek neatkarīgi no tā, kā es sevi parādu šajos testos. Tas mums tīri pieredzei. Ja mums nākamgad nebūtu plāns braukt šajā jaudīgākajā klasē, tad šie braucieni būtu vairāk tīri prieka pēc, bet šobrīd tā nav, tāpēc šiem testiem pieejam ar lielu atbildības sajūtu,'' nobeidz Nitišs, kurš piebilda, ka šobrīd sarunas par viņa startēšanu SuperCar klasē norisinās pozitīvā virzienā.

Jāatgādina, ka FIA Pasaules Motoru sporta padome nesen apstiprināja pasaules čempionāta statusu rallijkrosam. Līdz ar to šis sporta veids pirmo reizi autosporta vēsturē nostājas uz viena zara ar autošoseju un ralliju. Reinis saka, ka var just, ka tagad rallijkrosa virtuvē sākusies liela rosība. ''Cik šobrīd esmu dzirdējis, tad nākamgad šajā jaudīgajā klasē plāno startēt ļoti daudz sportistu. Domāju, ka dažos posmos uz starta varētu stāties pat vairāk nekā 30 dalībnieki, tāpēc ļoti gribās tur tikt. Ceru, ka izdosies,'' tā Reinis.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png