Šogad Latvijas rallijkrosa talants, 16 gadus vecais Reinis Nitišs, kurš ir jaunākais 1600 klases braucējs, startēja piecos no desmit Eiropas rallijkrosa čempionāta posmos, no kuriem vislabāk mūsu sportistam klājās Somijā, kur tika izcīnīta 12. vieta un pieci ieskaites punkti.
Par to, kā Reinim klājās šajā sezonā un kādi ir viņa nākotnes plāni, portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja pašu sportistu, kurš arī atklāja kārtis.
Rallijkrosa sezona beigusies. Vai esi apmierināts ar šo gadu?
Kopumā visi esam apmierināti - gan es, gan komanda, gan mehāniķi, jo sākumā tie uzstādītie mērķi bija mazāki. Kad sākumā nopirkām Peugeot mašīnu, mūsu mērķis ar to bija braukt kādus divus gadus, taču beigās jutām, ka mašīna sevi ir izsmēlusi un kaut kas sāka trūkt. Var teikt, ka izaugsme bija ātra un augsta, tāpēc, lai sasniegtu kaut kādus augstākus rezultātus, bijām spiesti domāt kaut ko citu.
Foto: Racing Arena
Un tad jūs nopirkāt slavenā soma Jusi Pinomaki komandas darbnīcā gatavotu Renault Clio?
Jā, pie viņa mēs iegādājāmies šo Renault Clio. Ar šīs kompānijas mašīnām citi sportisti cīnās par augstiem rezultātiem, tāpēc visam jābūt labi, jo mašīna tiešām ir konkurētspējīga.
Nebūs tā, ka nākamās sezonas vidū atkal būs jāmaina mašīna?
Nē, domāju, ka tā nebūs (smejas), jo šī ir tāda mašīna, ar kuru visi šajā klasē cīnās par visaugstākajām vietām.
Kas šajā mašīnā ir labāks par iepriekšējo?
Viss tur ir labāks, jo šis ir jaunākas paaudzes auto - gan motors, gan kārba, gan stūrēšana, gan bremzes un daudz kas cits.
Foto: Racing Arena
Kad Jūs sapratāt, ka ir jāsper nākamais solis un jāpērk jaudīgāks spēkrats?
Jau uz sezonas pēdējiem posmiem bija plāns kaut ko pamainīt, jo sapratām, ka ar to pašu Peugeot nākamgad mēs varēsim braukt, bet ne cīnīties par augstiem rezultātiem. Bija vairāki piedāvājumi, bet beigās palikām pie šī varianta.
Gan jau, ka nopirkt šādu konkurētspējīgu mašīnu nav lēts prieks...
Ja gribi nopirkt pilnīgi jaunu Top 3 līmeņa mašīnu, tad tā izmaksās 150 000 eiro. Taču ir arī tāds variants, ka tu vari noīrēt kādu no Top mašīnām. Tev ir tikai jāaizbrauc uz attiecīgo posmu, jāuzvelk savs kombinezons, ķivere un uz priekšu. Tāds prieks izmaksās 12 000 eiro, taču mēs visu darām paši un mums tas gala cipars sanāk krietni lētāk.
Kura tev trase šosezon patika vislabāk?
Visvairāk man šogad patika Somijas trase. Iespējams, ka tas tāpēc, ka tajā trasē uzrādīju savu šīs sezonas augstāko rezultātu.
Foto: Racing Arena
Kādi ir tavi mērķi nākamajam gadam?
Nākamgad tas man būs pirmais nopietnais gads tāda mēroga sacensībās, jo brauksim pilnu čempionātu. Mans mērķis - stabils A fināls un tad jau pēc sakritības un apstākļiem. Ja viss sanāks, iespējams, brauksim un mēģināsim aizstāvēt Ziemeļčempionāta izcīnīto titulu, taču par to vēl nav 100% skaidrība, jo mēs tam šobrīd meklējam finansējumu.
Sarunas nobeigumā Reinis teica lielu Paldies ģimenei, mehāniķiem un visiem saviem sponsoriem un atbalstītājiem!
Eiropas rallijkrosa čempionāta kopvērtējums:
1. | Andreas Bakkerud | Renault Twingo Mk2 |
138 | |
2. | Krzysztof Skorupski |
VW Polo Mk4/9N3 | 114 | |
3. | Jussi-Petteri Leppihalme |
Renault Clio Mk2 | 113 | |
4. | Ulrik Linnemann | Peugeot 207 | 111 | |
5. | Ildar Rakhmatullin | Renault Clio Mk2 | 102 | |
... | ... | ... | ... | ... |
23. | Reinis Nitišs | Peugeot 206 | 11 |