Jānis Baumanis testos. Foto: No sportista personīgā arhīva
Lieldienu brīvdienās Biķernieku trasē norisinājās rallijkrosa testi, kuros piedalījās arī Jānis Baumanis.
Atgādināsim, ka nesen Jānis oficiāli apstiprināja savu atgriešanos sacensību trasē. Latvijas autosportists atkal sēdīsies pie sava ''Peugeot 208 Supercar'' stūres mājas posmā Rīgā, kur 9.-10.maijā notiks ''RallyX'' posms.
Pēc aizvadītajiem testiem portāls Go4speed aprunājās ar Jāni Baumani.
Lieldienu brīvdienās tiki manīts Biķernieku trasē, kur aizvadīji testus.
Jā, svētdien kā treneris strādāju ar sešgadīgo Marianu Bērzkalnu, bet pirmdien pēc ilgāka pārtraukuma braucu jau pats.
Jā, svētdien kā treneris strādāju ar sešgadīgo Marianu Bērzkalnu, bet pirmdien pēc ilgāka pārtraukuma braucu jau pats.

Marians Bērzkalns. Foto: Pille Russi
Kā bija pēc tādas pauzes iekāpt pie stūres tādai raķetei?
Teikšu godīgi – svētdienas vakarā uznāca mandrāža, sākās neliels stress, kā ies, kā būs, jo 18 mēnešus nebija braukts ar Supercar mašīnu. Likās, ka būs grūti. Taču pēc pirmā iebrauciena jau sapratu, ka viss būs labi, jo apļu laiks bija zem vienas minūtes. Jau trešajā iebraucienā uzrādīju apļa laiku, kādā braucu 2023.gadā NEZ rallijkrosā. Tā arī beigās ar katru braucienu pa desmitdaļai sanāca uzlabot savu laiku. Beigās bija ļoti konstanti un stabili apļa laiki. Kā saka, meistarību laikam nevar... aizmirst (smejas). Rūsu nokratīju nost jau otrajā iebraucienā (smejas). Prieks, ka ļoti ātri sanāca atgūt braukšanas garšu.
Auto pēc pēdējām sacensībām bija uzreiz gatavs testiem?
Pagājušajā gadā mūsu automašīnu uz diviem posmiem izīrēja Olijs O`Donovans, tāpēc pēc šiem posmiem automašīnai uztaisījām mazo/pilno rebildu. Arī pirms šiem testiem, par cik auto vairākus mēnešus bija nostāvējis, pārgājām pāri, lai pārliecinātos, ka testos viss būs kārtībā. Un, par laimi, tā arī bija – nekādu tehnisko problēmu mums nebija. Paldies komandas mehāniķiem par darbu, jo kārtīgi varēju izbaudīt braukšanu.
Cik daudz nobrauci?
Kopā kādus 40 apļus nobraucu. Priekš Supercar tas ir daudz. Gandrīz vienas sacīkstes.
Teikšu godīgi – svētdienas vakarā uznāca mandrāža, sākās neliels stress, kā ies, kā būs, jo 18 mēnešus nebija braukts ar Supercar mašīnu. Likās, ka būs grūti. Taču pēc pirmā iebrauciena jau sapratu, ka viss būs labi, jo apļu laiks bija zem vienas minūtes. Jau trešajā iebraucienā uzrādīju apļa laiku, kādā braucu 2023.gadā NEZ rallijkrosā. Tā arī beigās ar katru braucienu pa desmitdaļai sanāca uzlabot savu laiku. Beigās bija ļoti konstanti un stabili apļa laiki. Kā saka, meistarību laikam nevar... aizmirst (smejas). Rūsu nokratīju nost jau otrajā iebraucienā (smejas). Prieks, ka ļoti ātri sanāca atgūt braukšanas garšu.
Auto pēc pēdējām sacensībām bija uzreiz gatavs testiem?
Pagājušajā gadā mūsu automašīnu uz diviem posmiem izīrēja Olijs O`Donovans, tāpēc pēc šiem posmiem automašīnai uztaisījām mazo/pilno rebildu. Arī pirms šiem testiem, par cik auto vairākus mēnešus bija nostāvējis, pārgājām pāri, lai pārliecinātos, ka testos viss būs kārtībā. Un, par laimi, tā arī bija – nekādu tehnisko problēmu mums nebija. Paldies komandas mehāniķiem par darbu, jo kārtīgi varēju izbaudīt braukšanu.
Cik daudz nobrauci?
Kopā kādus 40 apļus nobraucu. Priekš Supercar tas ir daudz. Gandrīz vienas sacīkstes.

Foto: No sportista personīgā arhīva
Kad tu izdomāji, ka gribi piedalīties RallyX posmā Rīgā?
Kad uzzināju, ka posms notiks Rīgā, tad sapratu, ka šādu pasākumu nedrīkst laist garām un ir jābrauc. Ir jāvelk ārā no skapja kombinezons, jāielej degviela un jābrauc. Nekas sarežģīts šajā lēmumā nebija. Zinu, ka uz šo posmu solās būt spēcīgs dalībnieku sastāvs, tajā skaitā arī pasaules līmeņa mašīnas un braucēji.
Šis plānojas tāds vienreizējs pasākums vai ir doma par vēl kādu posmu?
Pagaidām šis plānojas tāds vienreizējs pasākums. Vai braukšu vēl? Par to domāšu vēlāk. Viss atkarīgs, kā ies pa darbiem, cik daudz brīvā laika būs un vai būs vēlme. Jā, gribētos aizbraukt uz posmu Vācijā, kas ir viena no manām mīļākajām trasēm Eiropā. Pagaidām man ir plāns nobraukt abus posmus Biķerniekos (9. un 10.maijā). Tālāk tad jau redzēsim.
Varbūt vari atklāt, kāpēc mēs Jāni Baumani neredzējām sacensībās 2024.gada sezonā?
Vairāk tas bija saistīts darba dēļ. Pienākumu palicis vairāk, tāpēc arī pagājušajā gadā bija citi uzsvari, prioritātes.

Foto: No sportista personīgā arhīva
Kā vispār skaties uz to, kas notiek Eiropas un pasaules rallijkrosa čempionātā?
Rallijkrosam pēc ziedu laikiem nāca smagi laiki. Tagad visu organizēšanu ir uzņēmies FIA. To, kā viņiem ies, redzēsim laika gaitā. Domāju, ka šogad viņiem būs kaut ko grūti izdomāt, pamainīt, bet uz nākamo gadu plāni viņiem ir lieli un tāpēc, iespējams, viņi to čempionātu pāris gadu laikā varētu atgriezt labā līmenī. Tas nav atkarīgs tikai no sportistiem, tur ir vairāki iemesli. Bet mērķi viņiem ir lieli un lai viņiem izdodas.
Rallijkrosam pēc ziedu laikiem nāca smagi laiki. Tagad visu organizēšanu ir uzņēmies FIA. To, kā viņiem ies, redzēsim laika gaitā. Domāju, ka šogad viņiem būs kaut ko grūti izdomāt, pamainīt, bet uz nākamo gadu plāni viņiem ir lieli un tāpēc, iespējams, viņi to čempionātu pāris gadu laikā varētu atgriezt labā līmenī. Tas nav atkarīgs tikai no sportistiem, tur ir vairāki iemesli. Bet mērķi viņiem ir lieli un lai viņiem izdodas.
Vai apsver iespēju, piemēram, nākamgad atgriezties uz pilnu sezonu?
Tik tālu vēl pagaidām nedomāju. Redzēsim, kā FIA soksies ar organizēšanu, cik tālu tas čempionāts ies, cik daudz dalībnieku būs, cik spēcīgs būs čempionāts, vai izdosies piesaistīt sponsorus un skatītājus, un tad jau redzēs. FIA visu redz, tāpēc cerams, ka RX kādu dienu varēs atgriezties tur, kur tas bija agrāk, kad sacensībās startēja vairākas rūpnīcu komandas, spēcīgi braucēji, kas arī ir vajadzīgs rallijkrosam. Jācer, ka kopīgiem spēkiem čempionāts varēs atdzimt un viss būs kārtībā.
Tik tālu vēl pagaidām nedomāju. Redzēsim, kā FIA soksies ar organizēšanu, cik tālu tas čempionāts ies, cik daudz dalībnieku būs, cik spēcīgs būs čempionāts, vai izdosies piesaistīt sponsorus un skatītājus, un tad jau redzēs. FIA visu redz, tāpēc cerams, ka RX kādu dienu varēs atgriezties tur, kur tas bija agrāk, kad sacensībās startēja vairākas rūpnīcu komandas, spēcīgi braucēji, kas arī ir vajadzīgs rallijkrosam. Jācer, ka kopīgiem spēkiem čempionāts varēs atdzimt un viss būs kārtībā.