Latvijas rallijkrosa braucējs Roberts Vītols nākamnedēļ startēs pasaules rallijkrosa čempionāta Lielbritānijas posma RX2e klasē. Lidenhilā būs otrā sacīkste, kuru Vītols aizvadīs šīs klases ietvaros.
Robertam Vītolam starts Lidenhilas trasē 22.-23. jūlijā bija plānots jau iepriekš. Kopā ar pasaules čempionāta klasēm šajā cīņā uz starta izies arī Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta Supercar klases dalībnieki, un braucēju pulkā pēc sākotnējā plāna bija paredzēts būt arī Vītolam. Tomēr britu rallijkrosa čempionāta plāni šogad tika piebremzēti, kas pavēra iespēju Lidenhilā startēt jau starptautiskajā līmenī.
Digital Matter icon
ROBERTS VĪTOLS: JĀPADARA LĪDZ GALAM RĪGĀ NEPAVEIKTAIS!
Roberts RX2e klasē pirmo sacīksti aizvadīja pērn pasaules čempionāta Latvijas posmā. Lai gan pieredze ar šo elektrauto bija minimāla, Vītols Rīgā vēl pāris apļus pirms fināla finiša bija reālākais uzvaras pretendents, līdz automašīnu piemeklēja tehnikas problēmas.
''Mūsu šīs sezonas sākotnējais plāns bija atsevišķi starti Lielbritānijas čempionāta Supercar posmos, tostarp nākamnedēļ Lidenhilā. Taču pēc pirmās šā gada cīņas pavasarī radās sajūta, ka kopējais čempionāta tehnikas līmenis strauji aug, savukārt mēs ar savu novecojušo Citroen C4 vairs nespēsim cīnīties par augstiem rezultātiem, lai cik labi startētu,” komentē Roberts Vītols. “Pārrunājām situāciju ar mūsu britu komandas šefu Patu Doranu par mūsu plāniem atteikties no tālākās dalības, un komanda jau atradusi Citroen pilotu, uz starta izies slavenais britu rallijkrosa braucējs Kriss Hojs. Tomēr palika “nepareizības” sajūta, likās, ka arī mums šajā Lidenhilas sacensībā jābūt uz starta. Tā kā RX2e vadība mums regulāri piedāvāja sēsties kādā no šī seriāla mašīnām, šoreiz nolēmām piekrist, jo tā ir iespēja tomēr būt uz starta Lielbritānijas WRX posmā. Abas puses esam ļoti gandarīti par sadarbības atjaunošanos. Domāju, ka liela loma bija pagājušā gada sacīkstei Rīgā, kad biju tik tuvu uzvarai, taču mašīna izmeta kļūdu un iespējamais panākums izslīdēja no rokām. Tā vien šķiet, ka gan mēs, gan komanda joprojām dzīvojam ar pārliecību, ka Biķerniekos mūsu kopējais darbs netika padarīts līdz galam. Un jā, Lidenhilā es ļoti gribētu revanšēties un cīnīties par uzvaru! Taču viegli nebūs. Vērojot klasi, jūtu, ka vadošie trīs braucēji zviedri Isaks Sjokvists un Nilss Andersons, kā arī beļģis Viktors Vrankss startē ļoti augstā līmenī. Bet es gatavojos cīņai, man karjerā nekad panākumi nav nākuši vieglās cīņās, un esmu gatavs kārtējam izaicinājumam. Būs arī jāpapildina tehniskā pieredze – kopš pērnā gada mašīnas ir nedaudz mainījušās, tās palikušas jaudīgākas, būs nianses, kuras jāiemācās.”
Foto: fiaworldrallycross
''Tāpat esmu sajūsmā, ka šogad pasaules čempionātā atgriezies ierastais sacensību norises formāts – četras kvalifikācijas, pusfināli, fināls. Pagājušā gada eksperiments bija, maigi sakot, sarežģīts.”
''Pasaules čempionāts atgriežas Lidenhilā pēc sešu gadu pārtraukuma un, zinot, cik ļoti britiem patīk šis sporta veids, festivāls būs pamatīgs! Domāju, ka būs arī latviešu līdzjutēji, jo, pamanot, ka ar Citroen pieteikts Kriss Hojs, pienāca jautājumi par maniem plāniem. Paldies par šo interesi!”
UĢIS VĪTOLS: RX2E IESPĒJU UZŅEMAM AR SAJŪSMU!
Roberta Vītola atteikšanās no Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta cīņas un pievēršanās elektro auto RX2e klasei ir zināms pārsteigums, zinot, cik cītīgi līdz šim izmantotas iespējas startēt Lielbritānijas nacionālajā seriālā. Par plānu maiņu stāsta Roberta tēvs un menedžeris Uģis Vītols: “Ar Lielbritānijas čempionātu viss ir kārtībā, tas ir prestižs, un Supercar ir tā augstvērtīgākā, nozīmīgākā klase. Mums bija liela apņēmība un šķita svarīgi britu Supercar klasē startēt arī tieši šajā posmā, kas ir paredzēts kopā ar pasaules čempionātu. Tomēr pēc pirmā šā gada posma Lielbritānijā kļuva skaidrs, ka pat ar visiem starpsezonas uzlabojumiem mums pieejamais Citroen C4 objektīvi nedos iespēju cīnīties ar tiem auto, kas šogad ienākuši čempionātā. Seriāls tehnikas ziņā ir izcili izaudzis, trasēs redzam ļoti spēcīgas, “mega” spēcīgas Supercar automašīnas. Dažas faktiski ir pēdējās pasaules līmeņa iekšdedzes dzinēju mašīnas pirms pasaules čempionāta pāriešanas uz elektroauto. Kad sākām piedalīties Lielbritānijas Supercar klasē, tehnikas līmenis seriālā bija līdzīgs mūsu auto, daža mašīna nedaudz labāka. Šis gads atšķiras ar ievērojamu tehnikas izrāvienu. Turklāt prognozēju, ka uz Lidenhilas nacionālo posmu varētu pieteikties arī Eiropas RX1 čempionāta dalībnieki. Tā ir pavisam cita mašīnu paaudze, cita līmeņa tehnika, citas izmantotās tehnoloģijas. Objektīvi ar Citroen pret šādām mašīnām nav iespējams cīnīties. Cerēt uz kādiem īpašiem apstākļiem un laimīgu sagadīšanos laba rezultāta sasniegšanā nav mūsu garā.”
''Runājot ar Patu Doranu saruna izvērtās abpusēji veiksmīga, mēs viens otru sapratām un situācija sakārtojās abām pusēm vēlamā gultnē. Ar Citroen brauks Kriss Hojs, bet mēs ar lielu entuziasmu pieņēmām piedāvājumu startēt elektro klasē. Lai arī man patīk Supercar troksnis, šāvieni un lieliskā skaņa, man RX2e klase ļoti simpatizē. Tehnika visiem ir vienāda, daudz nosaka pats braucējs, viņa prasmes un mentālā un fiziskā sagatavotība. No šī aspekta esmu sajūsmā par šo klasi. Zinot RX2e līderu Vranksa, Sjokvista un Andersona līmeni un pieredzi šajā klasē, būs ļoti interesanti salīdzināt spēkus situācijā, kad nebūs izšķiroša tehnikas atšķirība vai ieguldīto līdzekļu apjoms. Mūsu braucējs šo laiku ir pavadījis cītīgi trenējoties, veicis lielus priekšdarbus, kurus citi neredz. Tur rodas rezultāti, tur rodas tā sajūta, ka braucējs trasē visu dara ļoti viegli un šķietami pašsaprotami.”
''Kas attiecas uz spāņu komandu, ar ko sadarbojāmies jau Rīgā, esmu ļoti gandarīts par iespēju atkal strādāt kopā. Vienībā valda lieliska gaisotne, katrs savu darbu dara ļoti atbildīgi un ar lielu vēlmi progresēt, veicināt rezultātu uzlabošanos. Tajā pašā laikā atmosfēra sacensību laikā ir ļoti patīkama, nepiespiesta. Komanda jau ziņo, ka būs ļoti priecīgi mūs sagaidīt, bet mums būs prieks viņus satikt. Galvenais – ceram uz labu rezultātu!”
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv