Foto: 5 Nations British Rallycross Championship
Pērnā gada sezonā gandrīz nestartējušais Latvijas rallijkrosa braucējs Roberts Vītols apstiprinājis savus šā gada plānus un to pielāgošanu šā brīža rallijkrosa tendencēm. Roberts un arī viņa tēvs un menedžeris Uģis Vītols skaidro par izvēlēm un situāciju sportā.
Roberts atklāj, ka šogad ceļi vedīs pa iemīto taku – Lielbritānijas 5 Nāciju rallijkrosa čempionāta Supercar klase. Plānoto posmu skaits ierobežots, bet automašīna – pazīstamais un panākumus nesošais ''Citroen C4'', ar kuru pirms pāris gadiem Vītols jau startēja britu čempionāta Supercar klasē. Šogad šajā ieskaitē pievienota divu mašīnu komandu ieskaite, kas izrādījusies svarīga vairākām vienībām, tostarp Pata Dorana komandai, kas uzrunāja arī augstu novērtēto Vītolu.
''Šobrīd ir vienošanās par trim Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta Supercar klases posmiem, visi trīs mani posmi plānoti Lidenhilā. 8. – 10. aprīlī notiks pirmie divi čempionāta posmi, bet trešā sacīkste būs piektais posms Supercar klasei, kas notiks kopā ar pasaules rallijkrosa čempionāta sacīksti 22. un 23. jūlijā. Vasaras pasākums būs milzīgs festivāls, jo pasaules rallijkross atgriezīsies dzimtenē Lielbritānijā pēc vairāku gadu pārtraukuma. Turklāt britu Supercar būs vienīgā klase ar iekšdedzes dzinēju mašīnām, jo abas starptautiskās klases būs ar elektro auto – pasaules Supercar un RX2e. Viedokļi par šo tēmu var atšķirties, taču esmu drošs, ka līdzjutēji ar sajūsmu uzņems mūsu klases troksni, šāvienus,'' iesāk Roberts Vītols.
Foto: 5 Nations British Rallycross Championship
''Lidenhila būs izaicinājums – lai gan trasi labi pazīstu, uz pērnā gada Nitro Rallycross posmu tika uzbūvēts tramplīns, pa kuru daudzi konkurenti jau ir braukuši, bet man tas būs jaunums, ko izprast un iemācīties. Tas, par ko ir prieks, ka jau ir pieredze ar Supercar, turklāt tieši šo mašīnu, jo – es tā ceru – ātrāk varēšu atgūt savu sasniegto ātrumu ar šo auto. Līdz ar to ātrāk varēšu sākt strādāt ar sīkākām niansēm, lai iesaistītos cīņā ar līderiem. 2021. gadā pirms pirmā posma tikai mācījos Supercar mašīnu, tās darbību un vadāmību, katrs posmos, sevišķi sākumā, lielā mērā bija arī šīs klases auto apguve. Šobrīd šai daļai man vajadzētu būt tikušam pāri un varēšu ātrāk sākt koncentrēties uz savu braukšanu, savu personīgo sniegumu. Pirms sezonas sākuma nekādi testi un treniņi nav paredzēti. Taču tā nav milzīga problēma, jo visu savu mūžu esmu braucis uz sacensībām, mācījies trases un salīdzinoši ātri atradis tempu.”
Pazīstama pilotam būs arī izmantotā tehnika, jo ar šo auto Vītols pirms diviem gadiem debitēja Supercar cīņās, piedzīvojot gan šokējošus panākumus, gan arī nodevīgas likstas, kas atņēma labus rezultātus.
Foto: 5 Nations British Rallycross Championship
''Šoziem esmu cītīgi strādājis ar fizisko sagatavotību, esmu pamatīgi trenējies un daudz labākā formā nekā pagājušajā gadā, kad Rīgā startēju pasaules posmā RX2e klasē. Tobrīd nebiju šim jautājumam pievērsis uzmanību, un sacīkstē visas nedēļas nogales garumā jutu, ka neesmu savā ādā, ne tuvu savai labākajai formai. Šobrīd esmu nobriedis cīņai, sagatavojies. Šorīt skrienot sapratu, ka varu skriet vēl un vēl, spēka pietiek. Arī pirms diviem gadiem, pirms debijas Supercar, biju līdzīgā formā, un tā ir laba sajūta zemapziņas līmenī, ka zini, ka šajā jautājumā esi pārāks pār konkurentiem jau startā. Toreiz pirmie posmi, faktiski, to arī pierādīja. Šobrīd ir marta otra puse, laika vēl daudz, tāpēc zinu, ka būšu labā formā uz sezonas sākumu.''
Jāatzīmē, ka šogad Roberta Vītola gaitas un karjeras veidošanos var apskatīt viņa jaunizveidotajā mājas lapā robertsvitols.com. Vēl viens virziens, kurā sportists darbojas, lai sevi pēc iespējas vairāk turētu speciālistu un interesentu redzeslokā.
Var rasties jautājums, vai sajūta, ka Roberta karjera pēc 2021. gada iestrēgusi. Taču jau iepriekš rakstījām, ka šobrīd mainīgais pasaules čempionāts un rallijkross kopumā neuzrāda precīzu jauna braucēja ceļu uz virsotni. Kas vispār šobrīd ir virsotne braucējam, kuram it kā būtu iespējas attīstīt karjeru, taču nav tik grandioza finansējuma, kāds šobrīd būtu nepieciešams dalībai pasaules čempionātā?
Foto: 5 Nations British Rallycross Championship
Roberts piebilst, ka cīņa pret Eiropas un pat pasaules līmeņa tehniku ar vecākas paaudzes automašīnu būs noderīga: ''Braucot ar šo krietni vecāko auto mēs gūsim priekšstatu par iespēju cīnīties ar modernajām mašīnām, par spēku samēriem un izredzēm. Tas var palīdzēt brīdī, kad mums nākotnē varētu būt jāizdara kādas lielākas izvēles.''
Atgādinām, ka iepriekšējā Vītolu ģimenes Lielbritānijas kampaņā uz starta Junior klasē stājās arī Roberta jaunākā māsa Laura. Autosporta plāns arī viņai nav pazudis. Skaidro Uģis: ''Izskatām vairākus variantus. Mums joprojām ir brīva Super 1600 mašīna, ar kuru plānojam sākt trenēt Lauru. Pagaidām bez konkrētas programmas, vērosim, kā mums šis izvērtīsies. Taču autosporta ideja arī viņai nav pazudusi!''
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv