Foto: World RX
Rallijkrosa elektrifikācija, kas parūpējusies par šīs autosporta disciplīnas revolūciju, kāpinājusi arī interesi par to. Elektromobiļi nākamgad nodrošinās arī elektrificējošu veiktspēju, jaunākajām RX1e klases automašīnām no 0-100 km/h paātrinoties tikai 1,8 sekundēs – ātrāk nekā Formula 1.
Jaunās automašīnas izstrādājis inovatīvais Austrijas uzņēmums Kreisel Electric, cieši sadarbojoties ar Rallycross Promoter GmbH un uzraugošo Starptautisko Automobiļu Federāciju (FIA). Automašīnas būs aprīkotas ar diviem elektromotoriem, kas nodrošinās 500 kW jaudu, kas ir ekvivalenta 680 Zs, to papildinot 880 Nm griezes momentam. Automašīnās izmantotie akumulatori būs īpaši veidoti, lai panāktu optimālu izsvarojumu.
Automašīnu akumulatoru uzlāde tiks nodota GCK Energy pārraudzībā, kas uz konteineru bāzes izveidos unikālu mobilās uzlādes risinājumu. Šie konteineri katrās sacensībās ieradīsies jau pilnībā uzlādēti – tas tiks paveikts GCK Energy mītnes vietā Francijā, kur, izmantojot saules paneļus un vietējo zaļās enerģijas tīklu, tiks veikta pilna konteineru uzlāde, uz sacensībām atvedot 900 kWh lielu enerģijas rezervi.
Jau šobrīd četrpadsmit inovatīvos elektroauto komplektus ir rezervējušas kā jaunas, tā arī esošās rallijkrosa komandas, par kurām tiks ziņots jau tuvākajā laikā. Lai gan virsbūves automašīnām atšķirsies, tās visas izmantos identiskus elektromotorus. Labākie rallijkrosa piloti un rallijkrosa vēsturē ātrākās automašīnas – tā ir neatvairāma kombinācija.
Pie tam, starp FIA pasaules rallijkrosa čempionāta organizatoru, FIA, World RX komandām un posmu organizatoriem šobrīd notiek arī diskusijas par sportiskā formāta izmaiņām, lai trasē paaugstinātu apdzīšanas iespējas un parūpētos par vēl spraigākiem braucieniem – tas viss tiek darīts ar mērķi, lai dalībniekiem un līdzjutējiem sniegtu neatkārtojami elektrificējošu sacīkšu pieredzi.
Patiešām, rallijkrosa attīstības koncepcija tiks vērsta, lai sacensību laikā iesaistītu un izklaidētu skatītājus kā trases malā, tā arī pie TV ekrāniem. Un tomēr, lai gan paredzētas izmaiņas, tās visas tiks veiktas saglabājot rallijkrosa bagāto vēsturi un vērtības, vienlaikus lūkojoties jaunu iespēju un dažādības virzienā.
Foto: World RX
Arne Dirks, Rallycross Promoter GmbH izpilddirektors:
''Mēs esam gandarīti, ka 2022. gadu pilnā ātrumā iesāksim ar elektrificētu World RX. Kā čempionāta rīkotājam, mums ir pienākums kopt un attīstīt šo brīnišķīgo sporta veidu, lai nodrošinātu, ka tas turpina plaukt vēl daudzus gadus – vēlos uzteikt komandas un braucējus, kuri ar entuziasmu pieņēmuši šīs izmaiņas un atbalsta mūsu jauno, aizraujošo, elektrisko ceļu pretī ilgtspējīgām sacensībām. Turklāt mēs esam uzsākuši daudzsološas sarunas ar vairākiem autoražotājiem, kuri piekrīt mūsu nākotnes redzējumam un ilgtspējīgu sacensību galvenajām pamatnostādnēm – sākot ar finansiālas dabas jautājumiem līdz pat jautājumiem, kas skar vides un sociālās sfēras.''
''Vēl vairāk, rallijkrosa īsās, dinamiskās un asās sacīkstes ir lieliski piemērotas elektriskai revolūcijai. Tā kā nebūs nepieciešama enerģijas taupīšana, pilotu rīcībā būs lielāka jauda nekā jebkad agrāk, un viņi to varēs maksimāli izmantot katru brīdi. Man ir paveicies pašam braukt ar RX1 automašīnu un varu apstiprināt – tā ir absolūta raķete!''
''Kopš čempionāta pirmās sezonas 2014. gadā, World RX vienmēr ir bijis starptautiskā rallijkrosa absolūta virsotne, un ir milzīgs gods kļūt par FIA pasaules čempionu – kas katru gadu iespējams vien pieciem autosportistiem.''
''Virzoties uz priekšu, mēs vēlamies nodrošināt, lai World RX joprojām būtu čempionāts, kas apvieno labākos braucējus, labākās komandas, labākās trases un labākās sacīkstes, un mēs esam veikuši rūpīgu darbu, lai novērtētu katru no šiem aspektiem un nodrošinātu, ka “Alfa Paaudzes” rallijkross ir iespējami labākā rallijkrosa versija!''
Izmantotie resursi:
www.rigarx.lv