Kārlis Nebars. Foto: Rallycross.lv
10. un 11. jūlijā Biķernieku trasē norisināsies FIA NEZ Rallijkrosa čempionāta sacīkstes. Autosporta pasākums pulcēs rallijkrosa braucējus no dažādām Ziemeļeiropas valstīm, lai sacenstos par augstāko goda pjedestāla pakāpienu Latvijas rallijkrosa, NEZ Baltijas rallijkrosa, kā arī Lietuvas rallijkrosa čempionātu ieskaitēs. Posms Biķernieku trasē būs atklāšanas sacensības visiem trim čempionātiem.
Šobrīd sacensībām pieteikušies ap 80 pilotiem. Visvairāk dalībnieku pieteikušies Lada RX klasē – 17. 13 braucēji pieteikušies ''BMW RX 3000'' klasē, starp kuriem īr arī rallija braucējs Kārlis Nebars, kuram šīs būs debijas sacīkstes rallijkrosā. Ja viss izdosies kā plānots, Kārlis plāno aizvadīt pilnu sezonu.
Šobrīd sacensībām pieteikušies ap 80 pilotiem. Visvairāk dalībnieku pieteikušies Lada RX klasē – 17. 13 braucēji pieteikušies ''BMW RX 3000'' klasē, starp kuriem īr arī rallija braucējs Kārlis Nebars, kuram šīs būs debijas sacīkstes rallijkrosā. Ja viss izdosies kā plānots, Kārlis plāno aizvadīt pilnu sezonu.
Foto: Rallycross.lv
RX Podkāsta raidījumā un portālam Go4speed Kārlis Nebars atklāja, kāpēc nolēmis pievērsties rallijkrosam. ''Kā mēs visi zinām, tad rallijam šobrīd ir grūti laiki, jo dalībnieku ir maz. Līdz ar to jau sen man bija doma izmēģināt spēkus rallijkrosā un pabraukt barā, un šobrīd laikam arī būtu tas īstais brīdis pamēģināt. Mani ļoti uzrunāja ''BMW RX 3000'' klase, jo man jau bija uzbūvēts tāds pats BMW priekš rallija. Rallijā ir identiska klase, kur visi brauc ar standarta detaļām, līdz ar to, lai sagatavotu manu rallija mašīnu rallijkrosam, nebija nepieciešami milzīgi izdevumi. Protams, priecē, ka šeit bus liela konkurence, kur visu noteiks braukšana. Protams, līdz startam ir vēl šādi tādi darbiņi jāpaveic, bet lielos vilcienos auto ir ejošs un gatavs. Šī man liekas, ka ir tāda tautas klase,'' stāsta Kārlis Nebars, kurš piebilda, ka ir neliels satraukums pirms jaunās sezonas starta, jo esot daudz nezināmo. ''Būs interesanti. Daudzi citi džeki gaida atsauksmes, un varbūt kādu dienu rallijkrosā redzēsim vēl kādu rallija braucēju.''
Nebars šo auto uzbūvēja 2019.gadā rallija sacensībām, kur uzreiz izdevās uzvarēt savā klasē, taču 2020.gadā ar šo auto vairs daudz nesanāca pabraukt.
Kārlis piebilda, ka ''Pirmajā treniņā nesapratu, kā mani konkurenti ir tik ātri – pats liekas braucu ātri, rokas pa gaisu, mašīnas aizmugure pa priekšu, bet rezultāta nav. Beigas sapratu, kas notiek, un treniņa turpinājumā pats pret savu laiku nobraucu kādas padsmit sekundes ātrāk. Bet noķert klases ātrākos ir grūti. Visi ir ātri. Rallijkrosā noteikti pamatā ir šosejas braukšana un šosejas trajektorijas. Jo precīzāk brauksi, jo ātrāks rezultāts būs, nevis kā rallijā, kur pārsvarā dominē plats braukšanas stils,'' nobeidz Nebars, kurš RX otrajos treniņos Biķerniekos savā klasē, ņemot vērā labāko apļa laiku, spēja uzrādīt Top 3 rezultātus.
Kārlis piebilda, ka ''Pirmajā treniņā nesapratu, kā mani konkurenti ir tik ātri – pats liekas braucu ātri, rokas pa gaisu, mašīnas aizmugure pa priekšu, bet rezultāta nav. Beigas sapratu, kas notiek, un treniņa turpinājumā pats pret savu laiku nobraucu kādas padsmit sekundes ātrāk. Bet noķert klases ātrākos ir grūti. Visi ir ātri. Rallijkrosā noteikti pamatā ir šosejas braukšana un šosejas trajektorijas. Jo precīzāk brauksi, jo ātrāks rezultāts būs, nevis kā rallijā, kur pārsvarā dominē plats braukšanas stils,'' nobeidz Nebars, kurš RX otrajos treniņos Biķerniekos savā klasē, ņemot vērā labāko apļa laiku, spēja uzrādīt Top 3 rezultātus.
Foto: Rallycross.lv
''Protams, būs nepierasti braukt barā. Arī spoteris būs kaut kas jauns manā karjerā. Viņš būs tikpat zaļš, kā es, tāpēc redzēsim, kā mums tas viss saies kopā un kā tas izskatīsies no malas (smejas).''
Kā piebilda sacensību organizators Jānis Bergs, tad BMW RX 3000 klase šogad, spriežot pēc uzvārdiem, būs viena no jaudīgākajām un cīņas solās būt neprognozējamas.