profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Lietuvas komanda plāno būvēt elektrisko RX mašīnu un cer uz sadarbību ar 'Škoda' rūpnīcu

Mārtiņš Jankovskis 07.10.2020 - 07:20 Lietuvas komanda plāno būvēt elektrisko RX mašīnu un cer uz sadarbību ar 'Škoda' rūpnīcu
Komandas vadītājs Ernests Staponkus. Foto: www.facebook.com/ESmotorsportRallycrossTeam

19.-20.septembrī Rīgā, CSDD Biķernieku Trasē, tika aizvadīts Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionāta piektais un sestais posms ''Neste World RX of Rīga''. Tajā uz starta pirmo reizi šajā sezonā izgāja Reinis Nitišs, kurš pārstāvēja Lietuvas ESmotorsport komandu. Sestdien Reinis spēja iekļūt pusfinālā, kur sešu braucēju konkurencē jēkabpilietis palika piektais, bet svētdien Nitišs diemžēl palika ārpus pusfināla. Lai arī komanda cerēja, ka uzlabotā ''Škoda Fabia Evo RX'' automašīna būs konkurētspējīga, jāsaka, ka šoreiz auto nebija tik ātrs, lai cīnītos ar ātrākajiem konkurentiem. 

Foto: www.facebook.com/ESmotorsportRallycrossTeam

Pirms sacensībām portāls Go4speed uz sarunu aicināja ESmotorsport komandas vadītāju Ernestu Staponku.

Pirms došanās uz Rīgas posmu jūs aizvadījāt testus Somijā. Kā jums tur gāja?
Jā, mēs Somijā gribējām salīdzināt mūsu automašīnas laikus ar 3. un 4. pasaules RX posma braucēju rezultātiem, taču, ņemot vērā laikapstākļus, to nevarēja pilnvērtīgi izdarīt, jo trase bija savādāka – slidena un dubļaina. Taču pēc Reiņa komentāriem viņš ar auto bija apmierināts.

Arī video izskatījās ātri un smuki.
Viena mašīna vienmēr brauc ātri (smejas). Kad visi brauks kopā, tad redzēsim, cik labi esam paveikuši mājas darbu.


Foto: www.facebook.com/ESmotorsportRallycrossTeam

Atceros, ka pēc 2018.gada pasaules RX sacensībām Rīgā jūs Biķerniekos aizvadījāt testus ar Naseru Al-Atiju un Kevinu Abringu. Cik zinu, apļa laiki toreiz bija ļoti labi.
Paši pirmie testi mums notika Rīgā. Toreiz ātrāko apļa laiku uzrādīja Abrings. Ja viņa rezultātu salīdzina ar braucējiem, kuri pirms tam brauca pasaules RX čempionāta Rīgas posmā, tad viņš piekāpās tikai trīs rūpnīcu (VW, Audi un Peugeot) komandu braucējiem. Toreiz pat franču inženieris divas reizes pārbaudīja, vai tas rezultāts atbilst taisnībai.

Rīgas posms jums šogad būs pirmās sacensības. Kāpēc nebraucāt Zviedrijā un Somijā? Gatavojāt mašīnu vai tur bija citi iemesli?
Gan mūsu, gan citu komandas plānus šogad pakoriģēja koronavīruss, tāpēc mēs nevarējām startēt no paša sākuma. Es pat šobrīd nezinu, vai mēs turpināsim braukt atlikušajos posmos, vai arī turpināsim aizvadīt testus un uzlabot automašīnu. Viss būs atkarīgs pēc Rīgas posma, kur mēs redzēsim, cik labi esam paveikuši mājas darbus.


Foto: www.facebook.com/ESmotorsportRallycrossTeam

Jūs bieži maināt pilotus – testos vieni, sacensībās citi. Tas tiek darīts apzināti, jo turpināt meklēt to īsto pilotu?
Nē. Mēs darām to pašu, ko lielās rūpnīcas komandas. Mēs vairs neņemam tikai atsevišķu braucēju sniegtos datus, bet šobrīd svarīga ir dažādu pilotu pieredze, ko mēs cenšamies paņemt un ielikt automašīnā. Nav tā, ka viens nobrauc slikti, un mēs uzreiz meklējam citu pilotu.

Kāpēc uz Rīgas posmu izvēlējāties tieši Reini Nitišu?
Ar Reini esam pazīstami jau ilgu laiku, kad trasē bijām konkurenti Super 1600 klasē. Arī dzīvojam viens no otra netālu - no viņa mājām Jēkabpilī līdz mūsu garāžai ir kādi 200 kilometri. Un jau ilgāku laiku man gribējās kaut kā pamēģināt, lai viņš nobrauc ar mūsu mašīnu. Viens zvans, otrs zvans, un te nu mēs esam.


Foto: www.facebook.com/ESmotorsportRallycrossTeam

Kādi būs Reiņa uzdevumi Rīgas posmā?
Šajā posmā Nitišam nebūs nekādu uzdevumu, taču tas nenozīmē, ka mēs kopā nestrādāsim un necīnīsimies par labāko iespējamo rezultātu. Pēc sacensībām sanāksim kopā, lai apspriestu, ko darīsim tālāk. Gribu, lai Reinis pats izlemj. Ja viņam patiks un būs vēlme turpināt, tad labprāt sēdīšos pie sarunu galda un runāšu par tālākiem plāniem. Būšu priecīgs viņu redzēt mūsu komandā.

Uz šo brīdi automašīna ir sagatavota tā, kā bijāt ieplānojuši?
Domāju, ka katra komanda, kad pabeidz kādus darbus, domā un cer, ka auto uz to brīdi ir sagatavots maksimāli labi, bet vienmēr jau var ko darīt savādāk un labāk. Šis auto ir 2020.gada uzlabotā versija. (Piemēram, šai mašīnai radiators no priekšas ir pārnests uz aizmuguri). Šobrīd grūti teikt, cik un ko mēs daudz esam paveikuši. Trasē redzēsim, cik labi savu mājas darbu mēs izpildījām. Bet atkārtošos vēlreiz – Reinim šajā posmā nav uzdevums izcīnīt Top 4 vai Top 6. Viņam galvenais ir izbaudīt šīs sacīkstes un gūt prieku un baudu no braukšanas.

Cik liela ir jūsu komanda?
Parasti normālos apstākļos uz sacensībām mēs dodamies 21 cilvēka sastāvā, bet šoreiz šajos laikos uz Rīgas posmu mēs atbraucām deviņu cilvēku sastāvā (plus braucējs), jo tādi ir šī brīža pandēmijas noteikumi. Šobrīd mūsu komanda ir uz pusi mazāka, bet nedomāja, ka no tā cietīs rezultāts.


Foto: www.facebook.com/ESmotorsportRallycrossTeam

Komandas personāls ir starptautisks vai tomēr pārsvarā tur strādā lietuviešu puiši?
Mūsu komanda ir starptautiska, bet, protams, lielākā daļa nāk no Lietuvas. Mums ir divi cilvēki, kuri atbild par mediju lietām, ir šefpavārs, dzinēja inženieris (no franču kompānijas Oreca), ir cilvēks no Škoda kompānijas, kurš atbild par piekari, ir nīderlandiešu speciālists, kurš atbild par Reiger amortizatoriem, ir atsevišķs speciālists par riepām, kā arī ir vairāki jauni un zinoši lietuviešu mehāniķi.

Kad tu izdomāji, ka gribi pasaules rallijkrosa čempionātā startēt ar savu komandu?
Man vienmēr bija mērķis izveidot profesionālu komandu pasaules autosportā. 2018.gadā mums bija vienošanās ar Kataras braucēju Naseru Al-Atiju, ka viņš brauks mūsu komandas sastāvā visu sezonu. Sākām gatavot automašīnu, bet, uzvarot Dakaras rallijā, viņš noslēdza līgumu ar Toyota rūpnīcas komandu, kas viņam liedza startēt mūsu privātajā komandā. Taču ar to mūsu ambīcijas nebeidzās.


Foto: www.facebook.com/ESmotorsportRallycrossTeam

Cik viegli vai grūti ir ar privāto komandu cīnīties pret vienībām, kurām savulaik bija rūpnīcas atbalsts?
Protams, viegli nav. Ir jāatrod sava vieta un jādara viss, lai tevi pamanītu. Kamēr tu esi maza un privāta komanda, pie tam vēl no Lietuvas, tevi neviens neieraudzīs. Bet, ja ir rezultāti, tad viss ir iespējams. Kad mūsu mašīna Zviedrijā uzstādīja rekordu (Kevins Abrings šajā posmā izcīnīja 4.vietu), tad komandas sāka mūsu uzskatīt par konkurentiem.

Jums komandā ir tikai viena mašīna?
Mums nākamajam gadam tiek gatavota otra mašīna. Šobrīd plānojam, ka nākamā gada janvārī Apvienotajos Arābu Emirātos veiksim pilotu atlasi.

Šobrīd pasaules RX čempionātā ienāk arī elektriskās rallijkrosa mašīnas. Kāds ir jūsu komandas virziens šajā jautājumā?
Mēs jau šobrīd smagi strādājam, lai pasaules RX čempionātam uzbūvētu elektrisko Škoda rallijkrosa mašīnu. Šobrīd mašīnas projekts ir salikts datorā, bet mērķis tāds mums ir.


Foto: www.facebook.com/ESmotorsportRallycrossTeam

Vai jums ir sadarbība ar Škoda rūpnīcu?
Škoda skatās, bet mēs pildām mājas darbus (smaida).

Varbūt vienā jaukā dienā jūsu komanda apvienosies ar Škoda rūpnīcu?
Ļoti, ļoti, ļoti domāju, ka kādu dienu tas tā varētu notikt. Cik zinu, tad Škoda rūpnīcai viena no galvenajām prioritātēm ir elektriskā rallijkrosa mašīna pasaules RX čempionātā Projekt E seriālā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png