Foto: DuEn / www.duen.hu
Šogad pasaules rallijkrosa čempionātā atsevišķos posmos uz starta redzēsim Projekt E kausa sacīkstes automašīnām ar elektrodzinējiem. Viens no tādiem posmiem notiks arī ''Neste World RX of Riga'' ietvaros. Lai arī šobrīd domas dalās par jaunajām elektriskajām rallijkrosa mašīnām, austriešu uzņēmuma STARD vadītājs Manfrēds Štols pagājušajās brīvdienās vēlreiz apliecināja to, ka jaunās automašīnas, kas nodrošinās aptuveni 450kW (613zs) kopējo jaudu, 1100Nm griezes momentu un 240km/h maksimālo ātrumu, ir ļoti ātras.
Štols ar ''Ford Fiesta ElectRX'' automašīnu, kas bija tādas pašas specifikācijas auto, kādu vēlāk šogad redzēsim Projekt E seriālā, piedalījās Ungārijas rallijkrosa sacensībās. Bijušais WRC pilots, kurš rallijkrosā nav braucis vairāk kā piecus gadus, uzrādīja ļoti konkurētspējīgus laikus, izrādot sīvu cīņu ungāru pilotam Tamašam Karajam (startēja ar jaunu Audi S1 Supercar automašīnu), kurš ir regulārs braucējs Eiropas rallijkrosa čempionātā.
Foto: DuEn / www.duen.hu
''Esmu pārliecināts, ka šodien mēs esam pārrakstījuši vēsturi kā pirmā pilnībā elektriskā rallijkrosa automašīna nacionālā rallijkrosa čempionāta posmā, un papildus tam izcīnīt uzvaru, to visu padara divtik jauku," portālam Motorsport.com saka Manfrēds Štols.
Foto: DuEn / www.duen.hu
''Mēs vispār nekoncentrējāmies uz regulējumiem, mēs neplānojām cīnīties par labiem laikiem, nemaz nerunājot par uzvaru, it īpaši ņemot vērā to, cik ātrs ir Karais un cik labi viņš zina šo trasi. Bet dienas beigās mēs visi esam sacīkšu braucēji, un mēs vēlamies darīt to pēc iespējas labāk. Tehniski mašīnai viss bija ideāli. Grūtāki apstākļi mums, kādi bija šajās sacīkstēs (gaisa temperatūra bija +35 grādi), nevarēja būt, un ir ļoti patīkami, ka mēs varējām uzvarēt savās pirmajās sacīkstēs ar elektrisko automašīnu," saka Mihaels Sakovičs, STARD izpilddirektors un galvenais inženieris.