profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Caune un A.Neikšāns: daži ar žiguļiem brauca precīzāk par pilnpiedziņas braucējiem

Go4speed 07.09.2011 - 22:26 Caune un A.Neikšāns: daži ar žiguļiem brauca precīzāk par pilnpiedziņas braucējiem
Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Aizvadītajā nedēļas nogalē Bauskā, Mūsas trasē, notika O!Kartes Autosporta Akadēmijas otrā atlases kārta, kurā dalībniekus vērtēja profesionāla un kompetenta žūrija. Šīs žūrijas vidū bija arī Andis Neikšāns un Ivars Caune.

Šoreiz sportistiem sava meistarība bija jārāda trijos vingrinājumos.No tiem divi notika Bauskas krosa trasē, bet trešais - Bauskas hipodromā. Katram no sportistiem katrā vingrojumā bija vairāki braucieni, kurus vērtēja žūrijas locekļi. Lai uzzinātu, kā jaunajiem censoņiem gāja, portāls „Go4speed" uz nelielu sarunu aicināja Ivaru Cauni un Andi Neikšānu."

„Šajā pasākumā skatījos un vērtēju jauno sportistu sniegumu trasē. Kopumā izskatījās labi. Bija daži jaunieši, kuri brauca pareizi, precīzi un kuriem bija izpratne par trajektorijām, kas ir ļoti svarīgi, lai varētu braukt ātri un precīzi," iesāk Andis Neikšāns, kurš sestdien arī piedalījās „1000km Grand Prix Riga" šova sacensībās (treniņos noķīlēja rezerves turbīna un Andis bija spiests izstāties).

„Jāsaka, ka daudzi domāja, ka ar „Evo" un „Subaru" automašīnām būs vieglāka un ātrāka braukšana, taču man likās, ka tie, kas brauca ar jaudīgākām mašīnām, sev bija izdarījuši „lāča pakalpojumu". Izskatījās, ka daži sportisti ar jaudīgajām mašīnām brīžiem nespēja savākt mašīnas jaudu, tāpēc uzreiz varēja pamanīt to, ka daži sportisti brauca kā sanāk, ar kļūdām un neprecīzām trajektorijām. Līdz ar to izskatījās, ka šoreiz vairāk ieguva tie braucēji, kuru braukšanas prasmes bija atbilstošas mašīnas jaudai.

Lai arī rezultāti šobrīd vēl nav zināmi, A.Neikšāns atzina, ka viņam bija savi favorīti, kuriem pēc Anda domām būtu vieta finālā. „Katra pilota braukšanas stils bija individuāls, tāpēc no malas nevarēja pateikt, kurš ikdienā brauc folkreisā, kurš - rallijā. Negribas tagad kādu ļoti izcelt, bet man personīgi patika, kā sevi parādīja Ralfs Sirmacis, Valts Zvaigzne, Mārcis Ķenavs, Gundars Tīdmanis un citi. Taču tas ir mans subjektīvais vērtējums."

Savus iespaidus par Bauskā redzēto portālam pastāstīja Ivars Caune: „Krosa trasē kopā ar Andi un Pēteri Neikšāniem vērtējām jauno braucēju braukšanas prasmes, trajektorijas un citas lietas. Salīdzinot ar pirmo kārtu, daži braucēji bija uzlabojuši savu sniegumu, bet daži bija palikuši tādā pašā līmenī, kā sākumā. Bija daži piloti, kuri brauca ļoti smuki. Jāsaka, ka beigās gan mans, gan Pētera vērtējums bija ļoti tuvs un vienāds."

Arī Caune atzīst, ka ne visu nosaka mašīnas jauda. „Jā, jāpiekrīt Anda teiktajam par mašīnu jaudām, jo nebija tā, kam jaudīgāka mašīna, tas bija precīzāks un ātrāks. Daži sportisti ar žiguli brauca precīzāk, par ko arī beigās saņēma augstu novērtējumu. Žēl, ka daži sportisti šai otrajai kārtai nebija pienācīgi sagatavojušies, jo viņi brauca ar ielas auto, taču saprotams, ka nevar ar ielas auto krosa trasē novērtēt pilota sniegumu."

Tāpat arī Ivars atzina, ka daži braucēji bija īsti cīnītāji, taču konkrētus uzvārdus 13-kārtējais Latvijas čempions autorallijā nosaukt atturējās. „Varēja redzēt, ka daži sportisti brauc ar dzirksteli un lielu azartu. Jā, varbūt dažreiz tas azarts ņēma virsroku un sekoja kāda kļūda, taču jau nākamajā aplī viņš to kļūdu centās izlabot. Varēja redzēt, ka daži sportisti bija cīnītāji. Žēl, bet daži sportisti visus braucienus aizvadīja tādā pašā tempā, kā iesildīšanās apli, kas bija pilnīgi garām. Lai arī galējie rezultāti vēl nav zināmi, nekādus secinājumus un uzvārdus pašlaik negribu saukt, jo viss būs rūpīgi jāaprēķina. Ir vairāki braucēji, kas man patīk un kuri būtu pelnījuši tikt finālā, taču uzvārdus vēl nesaukšu (smejas)."

Jau tuvākajās dienās tiks paziņoti dažu dalībnieku vārdi, kuri būs iekļuvuši izšķirošajā trešajā kārtā, bet visus deviņus finālistus mēs uzzināsim tikai pēc Latvijas rallija. Tad sekos izšķirošā kārta, kurā deviņi labākie pēc žūrijas vērtējuma, kā arī viens labākais no līdzjutēju balsojuma vienādos apstākļos un ar vienādām mašīnām cīnīsies par galveno balvu - pilnībā apmaksātu 2012. gada rallija sezonu Latvijas čempionātā ar „Ford Fiesta R2" automašīnu. Lielais fināls tiks aizvadīts tiks aizvadīts 15. oktobrī Biķerniekos.


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png