Valters Zviedris
Pagājušajā nedēļas nogalē mūs talantīgais kartingists Valters Zviedris cīnījās pēdējā CIK-FIA Kartinga Akadēmijas posmā, kas norisinājās no 1. - 4.septembrim, Zviedrijā, Asum Ring trasē. Uz pēdējo posmu tika liktas lielas cerības, jo Valters zināja šo trasi un bija jau iepriekš tajā braucis. Un Zviedris tiešām cīnījās, to parādīja ļoti veiksmīgais kvalifikācijas brauciens, ļoti labas pozīcijas priekšbraucienos un priekšfinālā, taču diemžēl pirms fināla neveiksmīga dzinēja izloze un cerība par atrašanos Top 10 kļuva nereāla. Jāatgādina, ka Zviedris ir arī vienīgais Latvijas pārstāvis šajās sacensībās.
Pēc pēdējā posma Valtera Zviedra tēvs, menedžeris un lielākais dēla atbalsts sacensībās – Aigars Zviedris, atklāj: ''Kopumā esam apmierināti. Diemžēl nesanāca cerētais Top 5. Sākām it kā cerīgi - ar 14.vietu kvalifikācijā un 12. un 5.vietu kvalifikācijas priekšbraucienos. Vienu brīdi Valters bija pat 3.vietā! Arī priekšfināls tika aizvadīts ļoti labi un tas deva Valteram 11.vietu uz fināla brauciena starta līnijas. Pašā finālā diemžēl nepaveicās ar dzinēju maiņu, kuru mainījām ar braucēju no Vācijas. Lai atspēkotu neveiksmīgo dzinēja maiņu, riskējām ar spiedienu riepās, bet nedaudz neuzminējām un sanāca visus 21 apļus cīnīties par pozīcijas noturēšanu, nevis mēģināt reāli cīnīties par augstāku vietu. Finišs finālā tika sasniegts 18.vietā. Arī mūsu kaimiņiem nepaveicās - Kasparas Vaskelis, kurš Portugālē ieņēma augsto 3.vietu, tagad bija 19. pozīcija, savukārt igaunis Siim Leedmaa piedzīvoja smagu avāriju priekšfinālā un finālā finišēja 25. vietā.”
Jāatgādina, ka CIK-FIA Kartinga Akadēmija ir īpaša ar to, ka visi Kartinga Akadēmijas dalībnieki startē ar viena ražotāja tehniku - OTK grupas Expirit karts ar Vortex OK Junior dzinēju. Kartu rāmjus dalībnieki izlozēja visiem trim posmiem, bet dzinējus - katram posmam atsevišķi. Tas nozīmē, ka konkurence cīņā par uzvaru tiek padarīta maksimāli līdzīga, jo uzvarētāju teorētiska nosaka tikai braucēja talants, komandas prasmes regulēt tehniku atbilstoši trases īpatnībām un sportista prasībām.
Taču šoreiz nevar nepiekrist Aigara Zviedra teiktajam par to, ka dzinēju izloze savā ziņā tomēr ir liela laimes spēle: ''Rezultātos ir redzams, ka priekšfinālā Valtera ātrums, izejot uz trases taisnes, bija no 107,1 km/h līdz 112,5 km/h, savukārt, fināla braucienā tikai 106,1 km/h līdz 109,4 km/h, kas ir pierādījums tam, ka tā tomēr nav pilota vaina, bet gan neveiksmīga dzinēju maiņa. Konkurentiem fināla braucienā ātrums pārsvarā bija 111 km/h līdz 112 km/h, tāds kā mums priekšfinālā.”
Arī pats Valters ar visiem braucieniem, izņemot fināla, ir apmierināts, un apgalvo, ka atkārtojies tas pats scenārijs kas otrā posma laikā Portugālē, kad neveiksmīga dzinēja maiņa neļāva cīnīties par augstākām pozīcijām. ''Būtu apmierināts ar paveikto, ja priekšfināls būtu bijis fināla vietā un būtu sasniegts vismaz Top 12, taču šoreiz nepaveicās. Noteikti esmu priecīgs par CIK-FIA Kartinga Akadēmijā iegūto pieredzi, esmu apguvis vairākus apdzīšanas manevrus un kļuvis pārliecinātāks par saviem spēkiem trasē. Liels paldies tētim par viņa ieguldīto darbu un atbalstu”, tā Valters.
Arī Aigars Zviedris piemetina: ''Būtu noderējis nedaudz vairāk veiksmes. Tā bija visos braucienos, izņemot pašu pēdējo un pašu svarīgāko, kurā tiek izcīnītas vietas un punkti. Jebkurā gadījumā, Valters ar savu braukšanu priekšbraucienos parādīja, ka var līdzvērtīgi cīnīties ar ātrākajiem junioriem no visas pasaules, un 22. vieta kopvērtējumā no 51 dalībnieka ir ļoti labi. Lepojos ar dēlu! Pat ļoti!”
Valters Zviedris līdz šim var lepoties ar divkārtēju Latvijas kartinga Čempiona titulu 2009. gadā Micro klasē un 2015. gadā Rotax Max Junior kategorijā. Bez šiem tituliem Valtera rīcībā ir vairākas Latvijas un Baltijas čempionātu medaļas, jo katrā kartingā pavadītajā sezonā gūtas sacensību uzvaras un godalgotas vietas.