Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
Lai risinātu jautājumu par Kandavas kartinga trases darbības atsākšanu, nepietiek tikai ar to, ka ir tāda vēlme - pašvaldībai ir nepieciešams sarunu partneris - otra ieinteresētā puse, jeb juridiskā persona, kādas patlaban nav. Tas šodien secināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) rīkotajā sanāksmē, lai meklētu risinājumus problēmai.
Lai gan uz sanāksmi bija ieradies SIA "Braukšanas mācību centrs" pārstāvis Ģirts Ļaudaks, kurš pārstāvēja trases apsaimniekotāju intereses, gan VARAM, gan arī Kandavas novada domes mērs Normunds Štoferts uzsvēra, ka turpmākajam dialogam ir nepieciešama jauna juridiskā persona, ja reiz pašreizējais uzņēmums, kas apsaimnieko trasi, ir maksātnespējīgs un problēmas risināšanā neiesaistās. Ļaudaks pauda apņēmību šo jautājumu pēc iespējas ātrāk atrisināt, kā arī meklēt jaunus investorus trases uzturēšanai, tomēr, viņaprāt, uzņēmējus būšot grūti piesaistīt, kamēr nav zināma trases nākotne, vai tā vispār darbosies. Pašvaldība un VARAM gan šoreiz nepiekāpās - vispirms juridiska persona, ar ko kopīgi risināt jautājumu un tikai pēc tam pašvaldības iespējamais lēmums par trases darbības atjaunošanu.
Ieinteresēta trases darbības atjaunošanā ir arī Latvijas Automobiļu federācija, kuras prezidents Jānis Naglis atzina, ka federācija varētu nedaudz finansiāli atbalstīt trases uzturēšanu. Taču arī trases apsaimniekotājiem ir jābūt aktīvākiem un jāinformē sabiedrība par aktivitātēm trasē, kā arī jādod konkrētos laikos brīva pieeja trasei, piemēram, lai varētu nodarboties ar skrituļslidošanu.
Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
Sanāksmes laikā diskutēts par iespējamiem risinājumiem, kā mazināt kartingu radīto troksni braucienu laikā. Visskaļāk ir izskanējusi ideja par sienas izveidi. Tai ir divi varianti - vai veido apstādījumus, piemēram, no tūjām, kas blīvi saaugot, slāpē troksni, vai arī būvēt reālu sienu, kas gan izmaksātu ap 200 000 eiro. Tūju siena izmaksātu krietni lētāk - ap 40 000 eiro. Tomēr kartinga trases pārstāvis atzina, ka abos variantos summa ir ļoti liela un īsā laikā to nebūs iespējams īstenot.
Viens no variantiem, kā panākt, ka netiek pieņemts kārtējais lēmums par trases darbības slēgšanu, ir normatīvā regulējuma sakārtošana. Ar iniciatīvām pie ministrijas par to būtu jāvēršas pašvaldībai, ko Kandavas mērs arī solīja darīt.
Sanāksmes noslēgumā klātesošie vienojās, ka vispirms tiek izveidota jauna juridiskā persona, kas pārstāvēs trases intereses, pēc tam tiks sagatavots darbības plāns. Pēc tam sekos sabiedrības iesaiste, to informējot. Un tikai tad pašvaldība, izvērtējot visu informāciju, pieņems lēmumu, vai atjaunot trases darbību.
Kandavas pašvaldība lēmumu par trases darbības pārtraukšanu pieņēma šogad jūnijā, pamatojoties uz vietējo iedzīvotāju sūdzībām galvenokārt par lielo troksni, ko rada kartingi, braucot pa trasi.
Trase tur ir bijusi vienmēr,tagad rekonstruēta,salīdzinoši reti izmantota un tagad viena juriste nopērk māju pie trases un sāk protestēt,sūdzēties,kasīties un vēl grasās piedzīt naudu un nu panāk trases slēgšanu.
Šādā šādā gadījumā jau man arī jāsāk protestēt,ka tramvajs pa skaļu iet gar manu māju un slēdzam to nost.un tā visi ielas,dzelzceļus,klubus u.t.t.
Ja Tu nopērc sev mitekli šadu objektu tuvumā,tad tak Tu zini ko Tu dari!