profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Eklstouns no F1 vēlas izslēgt nabadzīgās komandas

Artūrs Virbulis 03.07.2014 - 16:54 Eklstouns no F1 vēlas izslēgt nabadzīgās komandas
Bērnijs Eklstouns. Foto: Sutton images

Par F1 vadītāju dēvētais Bērnijs Eklstouns nekad nav slēpis savas antipātijas pret mazajām komandām, tomēr tagad viņa izteikumi ir sasnieguši jaunus apmērus. 83 gadus vecais brits nesenā intervijā atzinis, ka labprāt atvadītos no mazajām, finansiāli vājajām komandām, tā vietā lielajām komandām piešķirot trešo automobili.

Tāpat viņš komandām, kuras vēlas pievienoties pirmajai formulai, liek skaidri saprast, ka bez lieliem ieguldījumiem nemaz nav vērts sākt domāt par F1. „Sākt no sākuma nav viegli, pirmā formula maksā naudu. Nopirkt jau esošu komandu ar vēja tuneli, stimulatoru u.tml., maksā apmēram 150 miljonus eiro. Un pēc tam viss vēl tikai sākas: tev vajadzīgi braucēji, īstie cilvēki, kas būvēs auto, un labi cilvēki ir reti un dārgi," padomu F1 interesentiem sniedz Bērnijs Eklstouns.


„Marussia" un „Caterham" formulas. Foto: Sutton images

Šai pieredzei jau ir izgājusi cauri „Caterham" komanda, kas pirmajā formulā ar „Lotus" nosaukumu ienāca 2010. gadā. Komandas īpašnieks Tonijs Fernandess šo finansiālo slogu nav izturējis un uz doto brīdi jau savu vienību pārdevis. Eklstouns gan nav pārliecināts arī par jauno īpašnieku finansiālo varēšanu, tādēļ viņš iesaka: „Viņiem būtu jābeidz. Ja tev finansiālie līdzekļi, tad labāk to nedari."

F1 vadītāja pamatdoma - tiem, kam šis bizness neesot pa kabatai, lai tajā labāk nemaz nepiedalās. „Es esmu gatavs pirmajai formulai ar astoņām komandām, kurā katrai komandai būtu trīs mašīnas. Kas ir labāk - trešais „Ferrari" vai viens „Caterham"? „Ferrari" iespējams varētu atrast jaunus sponsorus ASV ar amerikāņu braucēju. Ar pārējiem būtu tas pats," savu pozīciju skaidro Eklstouns.


Eklstouna sapnis - trīs „Ferrari" formulas trasē. Foto: Ferrari

83 gadīgais brits turpinājumā skaidro, ka „paskatieties uz „Caterham": viņi ir izdevuši daudz naudas un viņiem vismaz vēl tikpat vajadzētu, tādēļ viņi meklē maksas braucējus. Kādēļ, ja viņi tāpat nekad nav bijuši konkurētspējīgi". Jāatzīmē, ka 2010. gadā pirmajā formulā ienāca trīs jaunas komandas, no kurām „HRT" vienība jau ir beigusi pastāvēt. „Caterham" vēl arvien gaida savus pirmos punktus, kamēr „Marussia" ar lielu veiksmes palīdzību šosezon Monako lielās balvas izcīņā izcīnīja pirmos divus punktus.

Jāatceras gan, ka bez iepriekšminētajiem diviem pastarīšiem lielākas vai mazākas finansiālas problēmas ir arī tādām komandām kā „Force India", „Lotus" un „Sauber", kuras bez papildus finansējuma noteikti nespētu uzturēt trešo formulu. Tādēļ, piemēram, „Sauber" vadītāja Moniša Kaltenborna iestājas par mazo komandu saglabāšanu un F1 izmaksu samazināšanu. Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) piekrīt tam, ka izmaksas būtu jāsamazina, tomēr ar  vērā ņemamiem priekšlikumiem tā līdz šim nav nākusi klajā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png