Foto: Sutton images
Pirmā formula uz šo sezonu piedzīvoja pamatīgas izmaiņas gan tehniskajos, gan organizatoriskajos noteikumos, tomēr čempionāta organizatori pie tā negrasās apstāties. Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) jau tagad publicējusi vairākus jauninājumus, to starpā arī stāvošos startus pēc drošības auto periodiem, kas stāsies spēkā no 2015. gada sezonas.
Viena no gaidītākajām noteikumu izmaiņām ir formulu minimālā svara palielināšana. No nākamā gada to svaram kopā ar pilotu būs jābūt vismaz 701 kilogramam, kas ir par 10 kilogramiem vairāk nekā šosezon. Par šo punktu jau kopš pagājušā gada cīnījās čempionāta smagākie piloti, kuriem, lai nezaudētu laiku trasē vieglākajiem braucējiem, nācās starpsezonu periodā badoties.
Niko Hilkenbergs ir viens no smagākajiem F1 pilotiem. Foto: Sutton images
Tāpat arī padomāts par formulu un sacensību drošību, jo nākamā gada modeļiem būs jāiztur stingrāki drošības testi, uzlabots tiks arī riteņu skrūvju mehānisms. Izmaksu samazināšanas nolūkā laika periodā līdz 2020. gadam tiks iesaldēta jauno 1,6 litru V6 turbo dzinēju uzlabošanu, katru gadu samazinot modificējamo elementu skaitu.
Interesantākā no izmaiņām sacensību norisē ir stāvošo startu ieviešana pēc drošības auto periodiem. Līdz šim brīdī, kad drošības auto devās atpakaļ boksos, piloti bez apstāšanās veica lidojošo startu, tomēr tagad piloti uz to brīdi esošajā pozīciju kārtībā sastāsies uz starta un atkārtos sacensību sākumā esošo starta procedūru.
Drošības auto periodi iegūs pavisam jaunu nozīmi. Foto: Sutton images
Atsevišķos gadījumos gan stāvošā starta vieta var tikt izpildīts līdz šim esošais lidojošais starts. Tas būtu tādā gadījumā, ja drošības auto trasē dotos pirmo divu apļu laikā vai arī, ja līdz sacensību beigām atlikuši mazāk nekā pieci apļi. Tāpat arī sacensību direktors var lemt par to, ka sacensības tiek turpinātas ar lidojošo startu, ja apstākļi stāvošajam startam nav piemēroti.
F1 piloti gan par jauno starta kārtību nav sajūsmā. „Cik es zinu, gandrīz visi braucēji bija pret to. Tas nav tas labākais risinājums. Pieņemsim, ka vadošais braucējs ir ieguvis 20 sekunžu pārsvaru, kurš jau tā tiek sabojāts drošības auto dēļ. Tas jau tā ir ļoti neizdevīgi, bet ja tam vēl pievieno stāvošo startu, tad viss var gadīties," tā „Red Bull" pilots Daniels Rikjardo.
Daniels Rikjardo. Foto: Sutton images
Pie pārējām izmaiņām pieskaitāmi tas, ka ziemas testi turpmāk notiks tikai Eiropā, aerodinamiskajiem testiem katra komanda varēs izmantot tikai vienu iepriekš pieteiktu vēja tuneli, kā arī komandām tiks uzlikts par pienākumu divās no testa dienām izmantot jaunus pilotus, kuri nav aizvadījuši vairāk par divām F1 sacensībām.