Foto: Sutton images
F1 sezona ir tikko tikai sākusies, ar diviem jau aizvadītiem posmiem un trešajām sacīkstēm šajā nedēļas nogalē. Pārliecinoši līderi šobrīd ir „Mercedes", ar kuriem pagaidām nespēj konkurēt pat pagājušo gadu čempioni „Red Bull". Ar to enerģijas dzērienu gigants nav mierā, tādēļ tagad, īsi pirms Bahreinas posma ir izskanējusi pirmā kritika pret dzinēju piegādātāju Renault.
To, ka trūkstošā ātruma vaininieks ir nevis „Red Bull" formula, bet gan Renault dzinēji, pierāda pirmo divu posmu ātruma mērījumi kvalifikācijā. Čempionu vienība no Mercedes dzinēju līderiem atpaliek par vidēji 15 km/h. Interesanti gan, ka austriešu junioru vienība „Toro Rosso" spēj labāk sadzīvot ar franču agregātiem, uzrādot ap 10 km/h lielāko maksimālo ātrumu.
Helmuts Marko un Kristians Horners. Foto: Sutton images
Neraugoties uz to, „Red Bull" nometnē valda uzskats, ka pie trūkstošā ātruma vainīgi ir Renault. „Ja Renault tuvāko divu līdz trīs mēnešu laikā neuzrādīs ievērojamus uzlabojumus, mēs noteikti sāksim runāt par alternatīvām," kritisks ir komandas konsultants Helmuts Marko, pirmo reizi minot iespēju atteikties no sava ilggadējā dzinēju partnera. Jāatzīmē, ka „Red Bull" vien 2011. gada septembrī savu līgumu ar Renault pagarināja līdz 2016. gada beigām.
„Ja padomā to, kurs mēs ar savu dzinēju esam, mēs pārspējam paši savas cerības," tā komandas vadītājs Kristians Horners. Galvenā doma aiz šiem izteikumiem, protams, ir, ka ar Mercedes dzinēju „Red Bull" varētu uzvarēt. Un ne tikai čempionu vienībai ir problēmas ar Renault agregātiem, arī „Lotus" cīnās ar enerģijas pārnesi starp elektrodzinējiem un akumulatoriem.
Horners un Sebastians Fetels. Foto: Sutton images
Visām šīm „Red Bull" likstām pa virsu atkal medijos aktualizējušās runas par komandas līderi Sebastianu Fetelu un „Ferrari". Iemesls tam ir vienkārši draudzīga sasveicināšanās bilde Malaizijā starp Fetelu un itāļu vienības vadītāju Stefano Domenikali.
Pēdējais gan skaidro, ka „Sebastians ir fantastisks braucējs, četrkārtējs čempions, tas ir fakts," tomēr uzreiz pēc tam piebilst, ka „mēs esam apmierināti ar braucējiem, kas mums ir, un esmu drošs, ka arī Sebastians ir apmierināts ar savu situāciju". Pie kam arī „Ferrari" šobrīd nespēj konkurēt ar „Mercedes", turklāt pirmajos divos posmos itāļi bija arī lēnāki par „Red Bull".
Stefano Domenikali ar Fetelu. Foto: Red Bull
Tomēr F1 dalībnieku parkā jau vairāk kā gadu tiek runāts par to, ka nākamais loģiskais Fetela karjeras solis būtu pāreja uz „Ferrari". Čempiona tituls ar „Ferrari" tiek uzskatīts par vērtīgāku nekā ar jebkuru citu komandu, tādēļ arī tādi braucēji kā Mihaels Šūmahers un Fernando Alonso pēc diviem tituliem ar „Benetton"/„Renault" pārgāja uz tradīcijām bagāto itāļu vienību.