Luiss Hamiltons visiem priekšā. Foto: Sutton images
Hamiltonam izdevās labs starts, jo jau pirmajā aplī viņš spēja atrauties no pārējiem. Viņa komandas biedrs Niko Rosbergs tika garām Sebastianam Fetelam (Red Bull), savukārt otrs „Red Bull" Daniels Rikjardo apdzina gan Fernando Alonso („Ferrari"), gan Fetelu, tomēr čempions pēc pāris apļiem atkal atguva savu trešo pozīciju.
Niko Hilkenbergs („Force India") apsteidza Kimi Raikonenu („Ferrari") un arī abi „Williams" piloti parūpējās par labu startu - jau pirmā apļa laikā Felipe Masa un Valterī Bottas tika uz 9. un 10. pozīciju, liekot aizmirst par neveiksmīgo kvalifikāciju.
Raikonena un Magnusena incidents. Foto: iguide
Otrajā aplī Raikonens pēkšņi kļuva lēns, jo viņam aizmugurējās riepas defekts. Kā video atkārtojumos varēja redzēt, tad par šo defektu parūpējās Kevins Magnusens („McLaren"), kurš ar priekšējo antispārnu pārplēsa soma aizmugurējo labo riepu. Šajā sadursmē Magnusena formula zaudēja antispārna daļas, līdz ar to viņš vairs nespēja uzrādīt tik labus apļa laikus kā priekšā braucošais komandas biedrs Džensons Batons.
Arī Žilam Bjanki („Marussia") aizmugurējās riepas defekts, tikai tas radās saduroties ar „Lotus" pilotu Pastoru Maldonado. Pēdējam gan sacīkstes jau astotajā aplī bija beigušās, jo iespējama dzinēja defekta dēļ viņam tika dota pavēle doties boksos un izstāties. Vēl sliktāk sacīkstes iesākās jeb precīzāk neiesākās Serhio Perezam, kura „Force India" spēkratam pirms starta parādījās problēmas ar dzinēju sistēmu un viņš nemaz trasē nedevās.
Alonso pirms Hilkenberga un Raikonena pirmajā aplī. Foto: Sutton images
10. aplī jau sākās pirmie regulārie boksu apmeklējumi un kā pirmais boksos devās Magnusens. Vienlaikus ar riepu nomaiņu viņam tika nomainīts arī bojātais antispārns. FIA komisāri līdz tam jau bija paspējuši izskatīt viņa sadursmi ar Raikonenu un nolēma piespriest piecu sekunžu sodu. Kā nākamie no priekšā braucošajiem boksos devās Alonso un Rikjardo. Brīdī, kad Rikjardo brauca ārā no boksiem, Alonso viņu gandrīz apsteidza, tomēr jaunais austrālis spēja palikt priekšā.
18. aplī Rikjardo saņēma ziņu no komandas, lai viņš ieturot distanci no Fetela. Tomēr jaunais austrālis ar to nebija mierā un atbildēja, ka viņš Fetelam tuvojoties un ka, ja kaut kas priekšā notiks, viņš grib būt daļa no tā. Ar to visdrīzāk bija domāts, ka viņš grib pjedestālu un nebūs mierā ar ceturto pozīciju aiz četrkārtējā čempiona.
Rikjardo salūzušais antispārns. Foto: Sutton images
29. aplī sākās otrie regulārie boksu apmeklējumi, pēc kuriem gan pozīciju izmaiņas priekšējās vietās nebija. Lielākais ieguvējs gan Fetels, kurš spēja ievērojami pietuvoties Rosbergam, atrodoties jau uzbrukuma pozīcijās. Lai arī cīņā par pirmajām vietām viņš riepas defekta dēļ nevarēja piedalīties, Kimi Raikonens (tobrīd 14. pozīcijā) par smaidu TV skatītāju sejās parūpējās ar šo tekstu: „Trases aizmugurējā daļā nedaudz līst." Tomēr lietus nepieņēmās spēkā un trase palika sausa.
41. aplī Rikjardo devās savā trešajā un pēdējā boksu apmeklējumā, tomēr komanda pieļāva kļūdu, nepieskrūvējot līdz galam priekšējo kreiso riteni, tādēļ pie boksu izejas viņš apstājās un gaidīja līdz komanda viņu aizstūma atpakaļ uz boksiem, lai pieskrūvētu vaļējo riteni. Tādējādi viņš ievērojami zaudēja laiku.
Un uzreiz pēc vēl viena apļa viņa „Red Bull" piemeklēja antispārna defekts. Tādējādi Austrālijas neveiksmes putnam neveiksmes turpinās arī Malaizijā - no drošas ceturtās vietas jaunais austrālis atkrita uz 16. pozīciju. Un tam visam pa virsu vēl desmitu sekunžu sods par nedrošu komandas rīcību.
Hilkenbergs aizvadīja lieliskas sacensības. Foto: Sutton images
Kamēr teju visi pirmā desmitnieka piloti izpildīja trīs boksu apmeklējumu stratēģiju, Hilkenbergs boksos devās tikai vienreiz, līdz ar to desmit apļus pirms beigām vācu pilots jau bija ticis līdz ceturtajai vietai un pirms Alonso. Tomēr tā kā „Ferrari" pilota riepas nav tik nobrauktas, viņš ar lieliem soļiem tuvojās Hilkenbergam. Trīs apļu laikā Alonso atguva piecas sekundes un 53. aplī arī apdzina „Force India" braucēju.
Pāris apļus pirms beigām Masa saņēma pavēli palaist garām ātrāko komandas biedru Bottas, tomēr viņš tam nepakļāvās arī pēc atkārtota uzaicinājuma un abi iesaistījās aizraujošā cīņā. Būs interesanti lasīt abus pilotu komentārus pēc Malaizijas sacīkstēm. Tikmēr drošu un pārliecinošu uzvaru 56. apļa beigās varēja svinēt Luiss Hamiltons. Rosberga otrā vieta nozīmēja pirmo atjaunotās „Mercedes" komandas dubultuzvaru.
Malaizijas lielās balvas izcīņas rezultāti:
1. Luiss Hamiltons, Mercedes, 56 apļi
2. Niko Rosbergs, Mercedes, +17.3 sekundes
3. Sebastians Fetels, Red Bull-Renault, +24.5 sekundes
4. Fernando Alonso, Ferrari, +35.9 sekundes
5. Niko Hilkenbergs, Force India-Mercedes, +47.1 sekundes
6. Džensons Batons, McLaren-Mercedes, +83.6 sekundes
7. Felipe Masa, Williams-Mercedes, +85.0 sekundes
8. Valterī Bottas, Williams-Mercedes, +85.5 sekundes
9. Kevins Magnusens, McLaren-Mercedes, +1 aplis
10. Daņila Kvjats, Toro Rosso-Renault, +1 aplis
11. Romāns Grošāns, Lotus-Renault, +1 aplis
12. Kimi Raikonens, Ferrari, +1 aplis
13. Kamui Kobajaši, Caterham-Renault, +1 aplis
14. Markus Ēriksons, Caterham-Renault, +2 apļi
15. Makss Čiltons, Marussia-Ferrari, +2 apļi
Izstājušies:
Daniels Rikjardo, Red Bull-Renault
Estebans Gutiress, Sauber-Ferrari
Adrians Zutils, Sauber-Ferrari
Žans Ēriks Verņē, Toro Rosso-Renault
Žils Bjanki, Marussia-Ferrari
Pastors Maldonado, Lotus-Renault
Serhio Perezs, Force India-Mercedes