Kimi Raikonens. Foto: Sutton images
Šodien Kuala Lumpuras trasē tika aizvadīti Malaizijas F1 lielās balvas izcīņas pirmie divi brīvie treniņi. Pēc pirmā posma varēja domāt, ka tajos atkal dominēs „Mercedes" piloti, tomēr šoreiz sacensība bija daudz sīvāka. Lai arī dienu kā ātrākais noslēdza Niko Rosbergs, „Ferrari" pilots Kimi Raikonens un „Red Bull" čempions Sebastians Fetels no līdera atpalika mazāk nekā 0,1 sekundi.
Nelieli atstatumi starp pilotiem visiem bija pārsteigums, jo pēc pārliecinošās Rosberga uzvaras Austrālijā tika paredzēts, ka „Mercedes" piloti atkal būs par pussekundi un vairāk ātrāki par pārējiem braucējiem. Bez Raikonena un Fetela ar Rosbergu vienā sekundē iebrauca vēl astoņi piloti.
Romāna Grošāna formula. Foto: Sutton images
Piektdienas treniņa otrajā daļā, kad vairums komandu savus auto izmēģina sacensību režīmā (ar pilnām degvielas tvertnēm) ātrākos laikus uzrādīja otrs „Mercedes" pārstāvis Luiss Hamiltons, kuram ar aptuveni pussekunžu deficītu sekoja Fetels. Ātrs šajos apstākļos bija arī 19 gadus jaunais Daņila Kvjats („Toro Rosso"), kurš gan dienu noslēdza vien 14. pozīcijā.
Turpretim ne tik labi veicās „Lotus" vienībai, kura turpina cīnīties ar tehniskām problēmām. Turbo defekta dēļ Pastoram Maldonado neizdevās uzrādīt nevienu apļa laiku, savukārt Romānam Grošānam vien 18 apļi un 17. ātrākais laiks. Arī „Caterham" pilots Kamui Kobajaši trasē pavadīja vien piecus apļus, pēc kuriem viņa spēkratam tika mainīti akumulatori, kuru maiņas laikā atklājās arī eļļas noplūdes. Defekta sensora dēļ arī Austrālijas lieliskajam debitantam Kevinam Magnusenam otrajā sesijā nācās samierināties ar 20 apļiem un 12. vietu.
Niko Rosbergs. Foto: Sutton images
„Apstākļi ir patiešām grūti. Ir nežēlīgi karsti, kas neatvieglo auto darbu. Arī riepas tiek pamatīgi noslogotas. Ar tik lielu nolietojumu mēs nebijām rēķinājušies. Tas tiešām ir liels, kas rada lielu izaicinājumu. Tādējādi sacīkstēs būs daudz dažādu stratēģiju. Ar šīm riepām tiešām var notikt viss," sarežģītos Malaizijas apstākļus raksturo pirmā posma uzvarētājs Niko Rosbergs.
„Šodien noteikti bija pozitīva diena. Un salīdzinājumā ar piektdienu Melburnā (Austrālijā) man bija jau labākas sajūtas. Es iekš F14 T jutos labāk un mums nebija nekādu problēmu. Tik un tā mēs zinām, ka mums priekšā vēl ir garš ceļš un ir daudz darāmā," apmierināts ar savu auto bija Kimi Raikonens, kurš tāpat kā Rosbergs piebilda, ka „riepu nolietojums šeit ir īpaši augsts".
Sebastians Fetels. Foto: Sutton images
Čempionam Fetelam pirmā treniņa diena izvērtās divējāda - pirmajā sesijā tehniskas problēmas un vien deviņi apļi, bet otrajā sesijā trešais ātrākais laiks. „Mums, protams, bija pāris nelielas problēmas, kuru dēļ mēs laicīgi nedevāmies trasē, bet mums paveicās ar to, ka nelija lietus. Mēs vēl arvien mācāmies, katrs aplis ir svarīgs. Auto neatstāja sliktu iespaidu. Es tajā jutos diezgan labi," nosvērts pēc treniņa bija čempions Sebastians Fetels.
Malaizijas lielās balvas izcīņas otrā piektdienas treniņa rezultāti:
1. Niko Rosbergs, Mercedes, 1:39.909 minūtes (30 apļi)
2. Kimi Raikonens, Ferrari, +0.035 sekundes (30 apļi)
3. Sebastians Fetels, Red Bull-Renault, +0.061 sek (30 apļi)
4. Luiss Hamiltons, Mercedes, +0.142 sek (32 apļi)
5. Fernando Alonso, Ferrari, +0.194 sek (29 apļi)
6. Felipe Masa, Williams-Mercedes, +0.203 sek (34 apļi)
7. Daniels Rikjardo, Red Bull-Renault, +0.367 sek (29 apļi)
8. Džensons Batons, McLaren-Mercedes, +0.719 sek (28 apļi)
9. Valterī Bottas, Williams-Mercedes, +0.729 sek (35 apļi)
10. Niko Hilkenbergs, Force India-Mercedes, +0.782 sek (34 apļi)
11. Žans Ēriks Verņē, Toro Rosso-Renault, +0.863 sek (33 apļi)
12. Kevins Magnusens, McLaren-Mercedes, +1.105 sek (20 apļi)
13. Adrians Zutils, Sauber-Ferrari, +1.348 sek (28 apļi)
14. Daņila Kvjats, Toro Rosso-Renault, +1.416 sek (32 apļi)
15. Estebans Gutiress, Sauber-Ferrari, +1.498 sek (34 apļi)
16. Serhio Perezs, Force India-Mercedes, +1.762 sek (25 apļi)
17. Romāns Grošāns, Lotus-Renault, +2.622 sek (14 apļi)
18. Makss Čiltons, Marussia-Ferrari, +3.729 sek (20 apļi)
19. Žils Bjanki, Marussia-Ferrari, +3.843 sek (29 apļi)
20. Markus Ēriksons, Caterham-Renault, +5.794 sek (31 aplis)
21. Kamui Kobajaši, Caterham-Renault, bez laika (0 apļi)
22. Pastors Maldonado, Lotus-Renault, bez laika (0 apļi)