profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Šlēgelmilhs: Pusmiljards eiro par to, lai F1 formulas kļūtu lēnākas - man nav ko teikt

Mārtiņš Jankovskis 24.03.2014 - 13:11 Šlēgelmilhs: Pusmiljards eiro par to, lai F1 formulas kļūtu lēnākas - man nav ko teikt
Haralds Šlēgelmilhs. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Jau šajā nedēļas nogalē Malaizijā startēs sezonas otrais F1 posms. Beidzoties Austrālijas F1 posmam, viedokļi par pirmo posmu bija dažādi. Vieniem patika, bet citiem - nē. Lai noskaidrotu, kādas domas un iespaidi par pirmo F1 posmu ir vienam no mūsu visātrākajiem sportistiem Haraldam Šlēgelmilham, kuram ar formulu ir bijusi visciešākā saistība, šo rindu autors aprunājās ar Haraldu, kurš pastāstīja savus novērojumus par jaunajiem F1 noteikumiem.

Harald, ko Tu domā par jaunajiem noteikumiem?
Jāsāk ar to, ka esmu pieskaitāms pie tiem, kas neatbalsta šos jaunos noteikumus un to virzienu, uz kuru šobrīd F1 virzās. Manā skatījumā, ja GP2 formula šobrīd var pabraukt ātrāk par, piemēram, Caterham formulu, tad te grūti kaut ko komentēt. F1 jābūt kā ātrākajai klasei, kurā brauc skaistākās mašīnas, taču tagad F1 čempionāts kļuvis daudz dārgāks, formulas kļuvušas lēnākas un neglītākas. Viss notiek pretēji loģikas principiem.


Šlēgelmilhs ar savu kartinga komandu formulas testos. Foto: Jānis Saļms

Saki, ka lēnākas. Par cik sekundēm apmērām viņas ir kļuvušas lēnākas?
Ja nemaldos, tad Heresas testos F1 formulas bija par astoņām sekundēm lēnākas, nekā 2004.gadā tur uzstādītais trases rekords. Tātad mēs esam tikuši desmit gadus tālāk, bet braucam par astoņām sekundēm lēnāk, nekā pirms desmit gadiem. Arī Kamui Kobajaši Bahreinas testos atzina, ka ar GP2 formulu viņš var pabraukt ātrāk. Tas nav nopietni. Kur tās visas jaunās tehnoloģijas?

Kā tev patīk jaunā formulas skaņa?
Vienā vārdā sakot – katastrofāla. Man izklausās pēc traktora (smejas).

Kāpēc, tavuprāt, notiek šādas izmaiņas? Mēs šeit nevarētu, piemēram, runāt par kaut kādām komandu interesēm?
Esmu dzirdējis daudzas teorijas. Tā runā, ka tas ir FIA roku darbs, kur kāds tās intereses ir lobējis. Neuzskatu, ka FIA tagad pats izdomās, ka vajag tādu dzinēja politiku u.t.t. Esmu dzirdējis, ka šos jaunos noteikumus kaut kādā veidā ir iniciējis Mercedes. Taču es šīs visas izmaiņas neatbalstu.


Viens no Šlēgelmilha favorītiem Valteri Botas. Foto: Saeed Khan, Scanpix/AFP

Kā tev pašam patīk vai nepatīk tas punkts, ka F1 sacensību laikā nav degvielas uzpildes?
Tā ir drošība un tas ir labi, bet tajā pašā laikā, kad aiziet tādās galējībās, ka ir ierobežota degviela, tad tas ir aplami. Ja tu nevari pabraukt maksimāli ātri un tev ir jādomā, kā taupīt degvielu, tad tas nav pareizi. Autosporta filozofija ir braukt, cik tu ātri vien vari.

Kā tev liekas, tādas Caterham un Marussia formulas F1 ir vajadzīgas?
Lai arī tas netiek ļoti afišēts, bet F1 ir ļoti čābīgi ar naudu. Līdz ar to F1 un FIA ir jāpriecājas par visiem, kas startē. Red Bull, Mercedes un Ferrari ir nauda, bet pārējiem ir kā ir ar naudām. Nav vairs tur tik spīdoši, kā bija agrāk.

Teici, ka F1 kļuvis dārgāks. Par kādām summām mēs šeit varētu runāt?
Cik zinu, tad visas šī inovācijas visām komandām kopā ir izmaksājušas pusmiljardu eiro, lai tikai pielāgotos šiem jaunajiem noteikumiem. Pusmiljards par to, lai karaliskā F1 klase kļūtu lēnāka, neglītāka un formulas skaņa briesmīgāka. Absurds. Esmu pat dzirdējis, ka Austrālijas F1 posma organizatori grasās boikotēt F1 un tiesāties par to, ka tagad F1 vairs nav tas, kas bija agrāk.


Niko Rosbergs tiek minēts starp galvenajiem favorītiem uz čempiontitulu. Foto: Rob Griffith/Scanpix

Kā patika pašas sacīkstes?
Nebija ne vainas. Ir bijušas daudz neinteresantākas sacīkstes, kur nekas nenotiek. Šeit bija gan cīņa, gan apdzīšanas. Kaut arī jāsaka, ka visas šīs apdzīšanas notika uz taisnes, kur tika iegūts ātruma pārsvars. Neredzēju nevienu apdzīšanu, kur būtu kāds apsteigts uz bremzēšanu, ielecot blakus, vai uz kādu kļūdas rēķinu. Šie apdzīšanas manevri kļūst ļoti vienveidīgi.

Ar kuriem no šiem braucējiem tev savulaik izdevās cīnīties vienā trasē?
Ar daudziem. Romēnu Grožānu, Serhio Peresu, Niko Hilkenbergu, Estebanu Gutjeresu (bijis arī Haralda komandas biedrs), Adrianu Zutilu. Bet tā man pirmajā posmā bija prieks par Valteri Botas un Kevinu Magnusenu, kuri bija ātri.


Jāpiekrīt Haraldam - dažu formulu purngali ir kļuvuši neglīti. Foto: Paul Crock/Scanpix

Lai arī šobrīd par to vēl pāragri runāt, bet kurš, tavuprāt, šobrīd būtu favorīts uz uzvaru sezonas kopvērtējumā?
Cik runāju ar vāciešiem, tad viņi uzskata, ka tas varētu būt Niko Rosbergs. Taču domāju, ka vēlāk Ferrari pietuvosies Mercedes un cīņa būs interesanta. Protams, nedrīkst aizmirst arī Red Bull. Varbūt viņi beigās vēl pieraus.

Rezumējot tavu teikto, kopumā ar sacīkstēm esi apmierināts, bet ar noteikumiem neesi?
Jā, sacīkstēm nebija ne vainas, bet joprojām nevaru nomierināties par tiem noteikumiem, jo tās mašīnas bija neglītas un skanēja pēc .... (veselīgi smiekli). Par to visu samaksāts pusmiljards. Ārprāts. Es tam visam neredzu jēgu.
Komentāri
Emis 24.03.2014 22:07
Harald +1 no manis!!!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png