Felipe Masa. Foto: Sutton images
Aizvadītajā nedēļas nogalē Melburnā, Austrālijā, norisinājās aizraujošas F1 sezonas atklāšanas sacīkstes, kurās pārliecinošu uzvaru svinēja Niko Rosbergs („Mercedes"), Sākotnēji otrajā vietā vērtētais Daniels Rikjardo („Red Bull") pēc sacīkstēm tika diskvalificēts, līdz ar to otrā vieta beigās F1 debitantam Kevinam Magnusenam („McLaren"). Par skaļiem virsrakstiem parūpējās arī Kamui Kobajaši („Caterham"), kurš pirmajā līkumā no sacīkstēm izslēdza Felipi Masu („Williams").
„Fantastiska diena, es esmu pārlaimīgs. Šis auto šodien bija neticami ātrs un uzticams. Cik lielisks sezonas sākums! Mēs tagad analizēsim visu, ko esam uzzinājuši. Mēs varam vēl uzlabot sniegumu un tas mums arī jādara. Gulēt mēs noteikti netaisāmies," tā pēc savas uzvaras Niko Rosbergs. Joma, pie kuras „Mercedes" vēl noteikti jāpiestrādā, ir uzticamība, jo Rosberga komandas biedrs un kvalifikācijas uzvarētājs Luiss Hamiltons dzinēja problēmu dēļ bija spiests izstāties jau pirmajos apļos.
Niko Rosbergs. Foto: Sutton images
Ļoti laimīgs par savu sākotnēji otro vietu pēc sacīkstēm bija arī „Red Bull" jaunpienācējs Daniels Rikjardo, tomēr pēc sacīkstēm viņam FIA komisāri pārlieku lielā degvielas patēriņā dēļ piešķīra diskvalifikāciju. Vēl pirms šī lēmuma paziņošanas austrālis uzsvēra, ka „lai arī kāds būtu iznākums: es esmu lepns par to, ko šodien sasniedzu".
Izcilas sacensības izvērtās dāņu debitantam Kevinam Magnusenam, kurš savās pirmajās F1 sacīkstēs ne vien pārspēja savu komandas biedru, 2009. gada čempionu Džensonu Batonu, bet ar savu otro vietu (pēc Rikjardo diskvalifikācijas viņš no trešās pozīcijas pacēlās uz otro) arī ierakstīja sevi vēstures grāmatās. Pēdējais debitants, kurš savās pirmajās sacīkstēs uzkāpa uz pjedestāla, bija Luiss Hamiltons 2007. gadā (3. vieta). Pirms tam šo mākslas darbu ar otro vietu 1996. gadā izveica Žaks Vilnēvs. Lieki teikt, ka abi divi nākamajā gadā izcīnīja F1 čempiona titulus.
Kevins Magnusens. Foto: Sutton images
„Tam ir grūti noticēt un tas ir vienkārši sirreāli. Tā nav uzvara, tomēr pēc sajūtām tā nedaudz jūtas kā uzvara. Komandai bija grūta sezona aiz muguras. Viņi obligāti gribēja būt atkal augšā un visu ziemu smagi strādāja. Un viņi strādāja ar debitantu, kuram nav nekādas F1 pieredzes. Komandai tas noteikti bija grūti, tomēr viņi paveica labu darbu," tā pēc sacensībām Kevins Magnusens.
Taujāts par pēdējo apļu cīņu un pietuvošanos/atpalikšanu no Rikjardo, jaunais dānis atbild, ka „protams, ka tu vari nedaudz ar dzinēju spēlēties un pāris apļus uzbrukt. Pēc tam gan nedaudz ir jāatlaiž, jo atkal jāsakrāj enerģija. Jātaupa arī degviela. Tas nozīmē: pāris apļus tu gaidi, līdz atkal vari darīt vairāk un pietuvoties. Es domāju, ka no ārpuses tas visu padara interesantāku, jo tiek radītas iespējas apdzīšanas manevriem".
Fernando Alonso. Foto: Sutton images
Ne tik priecīgi pēc sacensībām bija „Ferrari" zvaigznes Fernando Alonso un Kimi Raikonens. Pēc tituliem spēcīgākais braucēju sastāvs sacīkstes sākotnēji noslēdza vien piektajā un astotajā pozīcijā (pēc Rikjardo diskvalifikācijas - 4. un 7. vieta). „Droši vien katram bija savas problēmas. Beigu beigās abi „Ferrari" sasniedza finišu, kas ir lielisks komandas sniegums. Finišā mēs bijām 35 sekundes aiz Rosberga. Tas, protams, ir par daudz. Malaizijā mums jābūt labākiem," tā Fernando Alonso.
Taujāts par to, vai jau uz nākamo posmu mašīnām tiks piemēroti uzlabojumi, divkārtējais F1 čempions atbild, ka „es nezinu. Es tikai braucu ar auto, neko vairāk. Bet mēs esam „Ferrari", mēs esam stipra komanda. Mūsu puiši zina, kas viņiem jādara. Pēc šīm pirmajām sacīkstēm noteikti ir skaidrāks, kurās jomās auto jāuzlabo. Es daudzus apļus sēdēju aiz Hilkenbergu, šādas lietas mums ir jāanalizē, lai Malaizīja būtu spēcīgāki".
Kimi Raikonens. Foto: Sutton images
Arī pēdējais „Ferrari" čempions Kimi Raikonens nav apmierināts ar savām atgriešanās sacīkstēm itāļu komandā: „Pirmajā līkumā man kāds no aizmugures trāpīja, tomēr auto pēc tam gāja diezgan labi. Vienu vietu es zaudēju pirmajā boksu apmeklējumā. Tad man bija problēmas ar priekšējām riepām, un es zaudēju vēl vienu vietu, jo pieļāvu kļūdu."
Par savu spēkratu viņš komentē, ka „atsevišķās fāzēs auto bija labs, citās ar to bija grūti. Mums bija problēmas. Kas tieši bija, es arī nezinu. Mēs nevaram būt apmierināti ar saviem rezultātiem. Šī bija kopumā sarežģīta nedēļas nogale. Vienīgā labā lieta ir, ka mēs finišējām un varējām paņemt pāris punktus".
Kobajaši un Masas avārija. Foto: AP
Bez finiša un punktiem palika Felipe Masa, no kura tika sagaidīts, ka viņš varētu pacīnīties par pirmajām vietām. Tomēr no tā nekas neizdevās, jo jau pirmajā līkumā viņa auto aizmugurē ietriecās japānis Kamui Kobajaši, izsitot viņa „Williams" no trases un tālākās sacensību līdzdalības. „Mana kļūda," nokaunējies pēc sacensībām bija „Caterham" pilots Kobajaši.
Kobajaši formula pēc avārijas. Foto: FIA
Neraugoties uz vainas uzņemšanos, Felipe Masa par šo starpgadījumu bija ļoti dusmīgs: „Ir grūti to visu aprakstīt vārdos. Šīs bija pirmās gada sacensības un viņš centās bremzēt pie 50 metru atzīmes. Tas ir vienkārši bīstami. Šī rīcība bija līdzīga tam, ko Grošāns izpildīja Spa trasē. Par to viņš saņēma diskvalifikāciju uz nākamajām sacensībām. Tas ir bīstami un no tā ir jāizvairās. Lai piedod man, bet tā nedrīkst darīt."
Pēc sacīkstēm FIA komisāri paziņoja, ka Kobajaši netiks piespriests sods, jo pie viņa nesabremzēšanās bija vainojams bremžu defekts.