Red Bull RB10. Foto: Red Bull
Šodien, 28. janvārī, Heresas trasē Spānijā sākas F1 pirmie 2014. gada sezonas testi. Liela daļa komandu savus jaunos spēkratus jau bija prezentējuši pāris dienas iepriekš, tomēr divi no galvenajiem favorītiem - „Red Bull" un „Mercedes" - to izdarīja šodien, vien pāris minūtes pirms došanās trasē.
Kamēr austrieši tāpat kā vairums pārējo komandu savu jauno Red Bull RB10 apveltījuši ar garu, spicu degunu, tikmēr „Mercedes" ar savu 2014. gada Mercedes W05 gājis līdzīgu ceļu kā „Ferrari", izvēloties „putekļu sūcēja" tipa priekšdaļu. Par to, kurš no šiem aerodinamiskajiem risinājumiem izrādīsies veiksmīgāks, varēs vien spriest pēc pirmo sacensību aizvadīšanas.
Mercedes W05. Foto: Mercedes
„Šī droši vien manā līdzšinējā karjerā ir sezona ar vislielākajiem nezināmajiem, un tas ir ļoti aizraujoši mums visiem. Esmu aizvadījis savu līdz šim īsāko ziemu. Gan Ziemassvētkos, gan Jaunajā gadā es kalnos trenējos, un savā sniega mocī pat iebūvēju turbīnu, lai pierastu pie turbo dzinēja īpašībām. Tas bija lieliski," savas ziemas aktivitātes un gaidāmo sezonu komentē 2008. gada F1 čempions un „Mercedes" pilots Luiss Hamiltons.
Kā atzinuši teju visi komandu vadītāji, šie pirms sezonas testi paies jauno 1,6 litru V6 turbo dzinēju zīmē. „Ferrari", „Mercedes" un „Renault" ir vienīgie trīs ražotāji, kas sagatavojuši 2014. gada noteikumiem atbilstošos agregātus. Un visi trīs arī uzsvēruši, ka ceļš uz uzvaru 2014. gadā ies caur uzticamību, nevis jaudas radītājiem. Līdz ar to sagaidāms, ka gan Heresā, gan Bahreinā gaisā varētu uziet ne viens vien dzinējs.
Toro Rosso SRT9. Foto: F1Zone
Vakar savu 2014. gada modeli - Toro Rosso STR9 - prezentēja arī „Red Bull" junioru komanda „Toro Rosso". Viņu priekšas daļas dizains gan F1 sabiedrībā izraisījis pamatīgu smīkņāšanu - tas labākajā gadījumā atgādinot līku degunu.
Tomēr galvenais pirmajā formulā ir ātrums, tādēļ funkcionalitāte iet pāri dizainam. Pirmos iespaidus par jauno fomulu ātrumiem un uzticamību varēsim gūt jau vakarā, kad būs noslēgusies pirmā diena un piloti snieguši savus pirmos komentārus.
Šodien, 28. janvārī, Heresas trasē Spānijā sākas F1 pirmie 2014. gada sezonas testi. Liela daļa komandu savus jaunos spēkratus jau bija prezentējuši pāris dienas iepriekš, tomēr divi no galvenajiem favorītiem - „Red Bull" un „Mercedes" - to izdarīja šodien, vien pāris minūtes pirms došanās trasē.
Kamēr austrieši tāpat kā vairums pārējo komandu savu jauno Red Bull RB10 apveltījuši ar garu, spicu degunu, tikmēr „Mercedes" ar savu 2014. gada Mercedes W05 gājis līdzīgu ceļu kā „Ferrari", izvēloties „putekļu sūcēja" tipa priekšdaļu. Par to, kurš no šiem aerodinamiskajiem risinājumiem izrādīsies veiksmīgāks, varēs vien spriest pēc pirmo sacensību aizvadīšanas.
Mercedes W05. Foto: Mercedes
„Šī droši vien manā līdzšinējā karjerā ir sezona ar vislielākajiem nezināmajiem, un tas ir ļoti aizraujoši mums visiem. Esmu aizvadījis savu līdz šim īsāko ziemu. Gan Ziemassvētkos, gan Jaunajā gadā es kalnos trenējos, un savā sniega mocī pat iebūvēju turbīnu, lai pierastu pie turbo dzinēja īpašībām. Tas bija lieliski," savas ziemas aktivitātes un gaidāmo sezonu komentē 2008. gada F1 čempions un „Mercedes" pilots Luiss Hamiltons.
Kā atzinuši teju visi komandu vadītāji, šie pirms sezonas testi paies jauno 1,6 litru V6 turbo dzinēju zīmē. „Ferrari", „Mercedes" un „Renault" ir vienīgie trīs ražotāji, kas sagatavojuši 2014. gada noteikumiem atbilstošos agregātus. Un visi trīs arī uzsvēruši, ka ceļš uz uzvaru 2014. gadā ies caur uzticamību, nevis jaudas radītājiem. Līdz ar to sagaidāms, ka gan Heresā, gan Bahreinā gaisā varētu uziet ne viens vien dzinējs.
Toro Rosso SRT9. Foto: F1Zone
Vakar savu 2014. gada modeli - Toro Rosso STR9 - prezentēja arī „Red Bull" junioru komanda „Toro Rosso". Viņu priekšas daļas dizains gan F1 sabiedrībā izraisījis pamatīgu smīkņāšanu - tas labākajā gadījumā atgādinot līku degunu.
Tomēr galvenais pirmajā formulā ir ātrums, tādēļ funkcionalitāte iet pāri dizainam. Pirmos iespaidus par jauno fomulu ātrumiem un uzticamību varēsim gūt jau vakarā, kad būs noslēgusies pirmā diena un piloti snieguši savus pirmos komentārus.