Ferrari F14 T. Foto: Ferrari
Jau rītdien Heresas trasē Spānijā sāksies pirmie oficiālie 2014. gada sezonas F1 treniņi, tādēļ komandas pēdējās dienās steidz prezentēt savus jaunos spēkratus. Pēc „Williams", „Force India", „Lotus" un „McLaren" savus 2014. gada modeļus nedēļas nogalē atklāja „Ferrari" un „Sauber" vienības.
Teju visas komandas savu auto, it īpaši priekšas daļu, izstrādē ir gājušas pavisam atšķirīgus ceļus. Vienīgā kopīgā iezīme - ļoti zems purns. „Ferrari" savu jauno modeli - Ferrari F14 T - prezentēja sestdien un arī šī modeļa priekšpuse apveltīta ar vizuāli interesantu risinājumu. Kā jau ierasts, „Ferrari" formula ir samērā augsta, tomēr aiz priekšējiem riteņiem pats purna priekšgals strauji noslīd, teju saplūstot ar priekšējo antispārnu.
Ferrari F14 T. Foto: Ferrari
„Ferrari" vienības uzdevums ir skaidrs - pēc pieciem gadiem bez jebkādiem tituliem beidzot izcīnīt uzvaru gan braucēju, gan komandu ieskaitē. Itāļi komandas infrastruktūrā un personāla pēdējo gadu laikā ir investējuši ļoti lielas summas, līdz ar to ir skaidrs, ka tam ir jāvainagojas ar panākumiem. Šī iemesla dēļ komandas zvaigžņu pilotam Fernando Alonso ir blakus nolikts Kimi Raikonens, kurš noteikti nesamierināsies ar otrā pilota statusu.
„Mēs brauksim viens pret otru. Tāpat kā līdz šim," sev ierastajā stilā situāciju komentēt Kimi Raikonens, piebilstot, ka „nav nekādas nozīmes ar ko tu brauc kopā komandā, tomēr mums vienam pret otru, protams, ir liela cieņa. Beigās gan mēs abi gribam stāvēt uz augstākā pakāpiena".
„Sauber" vienība savu jauno Sauber C33 prezentēja svētdien, pagaidām gan vien publicējot divus 2014. gada modeļa attēlus. Cik pēc šiem attēliem var spriest, tad šveiciešu komandai līdz šim izdevies radīt visharmoniskāko priekšas daļu. Tāpat kā pārējiem tā ir zema, šajā gadījumā gan iztiekot bez neierastiem risinājumiem.
Sauber C33. Foto: Sauber
Interesanti, ka aizmugurējais antispārns ir līdzīgi piestiprināts kā jaunajam Ferrari F14 T, tomēr tam ir pavisam vienkāršs skaidrojums - Sauber C33 izmanto „Ferrari" dzinēju un pārnesumkārbu. Pārsteidz gan „Sauber" lolojuma izmēri - garumā tas sasniedz 5,3 metrus, kamēr jaunais Williams FW36 iztiek vien precīzi ar pieciem metriem.
Lai arī lielākā daļa komandu jau ir prezentējušas 2014. gada formulas, ar lielu nepacietību tiek gaidīts, kad savus jaunos spēkratus plašākai sabiedrībai atrādīs divi no favorītiem - pēdējo četru gadu čempioni „Red Bull" un pagājušā gada vicečempioni „Mercedes".