Luka di Montecemolo. Foto: AP
Par pirmās formulas finansiālo situāciju pēdējā gada laikā ticis spriests daudz un dikti. It īpaši saistībā ar to, ka trīs bagātās komandas - „Red Bull", „Ferrari" un „Mercedes" - spēlē pilnīgi citā līgā, kamēr teju visas pārējās komandas cīnās par izdzīvošanu. Viens no risinājumiem - ieviest komandu budžetu ierobežojumus - gan „Ferrari" pusē uzņemts ar pamatīgu kritiku.
„Ferrari" prezidents Luka di Montecemolo piekrīt, ka augstās izmaksas uz doto brīdi ir svarīgākā problēma pirmajā formulā. Tāpat viņš ir gatavs nākt pretī, ja FIA prezentēs atbilstošu izmaksu samazināšanas plānu. Tomēr līdzšinējās Starptautiskās Automobiļu federācijas darbības nav bijušas di Montecemolo gaumē.
Runa ir par testu aizliegumu, kas tika ieviests 2009. gadā, lai samazinātu komandu izmaksas. „Mēs bijām spiesti investēt lielas naudas summas šajās drausmīgajās, mākslīgajās mašīnās (red.piez. simulatori), tā vietā, lai testētu mūsu trasēs Fiorano vai Maranello," negatīvi par testēšanu ar stimulatoru palīdzību izsakās „Ferrari" prezidents. Pārlikt testēšanu no trases uz fabriku viņš sauc par dārgu, neefektīvu un smieklīgu. Lielas investīcijas prasījis arī jaunais vēja tunelis, kas nepieciešams tik svarīgās aerodinamikas uzlabošanai.
Šūmahers „Ferrari" laikos bija viens no cītīgākajiem testētājiem. Foto: Ferrari
Jāatzīmē, ka šogad papildus trīs pirms sezonas testu sesijām komandām būs atļauts arī aizvadīt četras divu dienu testu sesijas uzreiz pēc noteiktām sacensībām. Tomēr to, protams, nevar salīdzināt ar laiku pirms testu aizlieguma, kad starp sacīkstēm vadošās komandas teju visu laiku pavadīja trasēs. Di Montecemolo uzskata, ka testēšana sezonas laikā ļautu vairāk izcelt sponsorus, jo automobiļi trasē tiekot fotografēti. „Starp sacīkšu nedēļas nogalēm F1 ir klusums. Nekas nenotiek, pilnīgi nekas," tā 66 gadus vecais itālis.
No vienas puses „Ferrari" prezidents uzskata, ka „ja kādam nav naudas, lai testētu, būtu labāk, ja viņš startētu GP2, kartingā vai spēlētu basketbolu". Tomēr no otras puses viņš atzīst: „FIA jānāk ar priekšlikumu, kas ievērojami samazinātu izdevumus. Tad mēs piedalītos."
Tomēr di Montecemolo iebilst pret komandu budžetu ierobežojumu ieviešanu, jo to ir ļoti grūti kontrolēt un tas dod iespējas apiet šos ierobežojumus tām komandām, kas strādāt liela koncerna ietvaros. Piemēram, arī „Ferrari". „Ierobežojumus ir ļoti vienkārši apiet, it īpaši rūpnīcas komandām. Es varētu iet pie Chrysler (red.piez. Chrysler tāpat kā Ferrari ietilpst Fiat koncernā) uz Detroitu un jautāt, vai viņi priekš mums kaut ko nevarētu izdarīt. „Mercedes" varētu lūgt savus uzņēmumus."