LAF Folkreisa Vasaras kausa 1. posmā Mūsa Raceland trasē, kurā tika pulcēts rekordliels dalībnieku skaits, uzvaru izcīnīja Māris Zālītis, aiz sevis atstājot Kalvi Buģi un Miku Gabrānu. Kā ziņo Viesturs Saukāns, tad duelī ar Ralfu Sirmaci labākais no rallija zvaigznēm izrādījās Andis Neikšāns, kurš 60 dalībnieku konkurencē guva 21. vietu. LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 7. posmā uzvaru pēc galveno favorītu izstāšanās sasniedza Andis Kļava.
Par vienīgo folkreisa uzvaru cīnījās 60 dalībnieki, kas ir labots autosporta disciplīnas viena posma dalībnieku skaita rekords.
Dalībnieku pulkā šajās sacīkstēs bija arī rallijā slavu guvušie Andis Neikšāns un Ralfs Sirmacis. Abu sniegums bija meistarīgs un stabils, bet vislabāk veicās Andim, kurš iekļuva pusfinālā, kvalifikāciju noslēdzot 29. vietā. Pusfinālā sasniegts finišs astotajā vietā, kas noslēguma rezultātos nozīmē gūtu 21. pozīciju. Ralfam cīņa izvērtās dramatiskāka, jo pēc pāris epizodēm kvalifikācijas laikā Sirmacis saņēma izslēgšanu no brauciena par konkurentu sagriešanu. Tā kā lielajā konkurencē katra neveiksme ir rezultātu iespaidojoša, Ralfs kvalifikāciju noslēdz 34. vietā, netiekot pusfināliem nepieciešamajā top-30.
Tiesa, jāatzīmē, ka abi meistari startēja ar Mūsa Raceland automašīnām, kuras ir lieliski sagatavotas šova sacensībām un Mūsas sporta kompleksa apmeklētāju lietošanai, taču nav mērķtiecīgi būvētas augstāko rezultātu sasniegšanai folkreisa sacensībās.
No Anda Neikšāna personīgā arhīva
Pēc dramatiskām kvalifikāciju cīņām folkreisa finālā pirmo starta vietu sasniedza viens no jaunākajiem sacīkšu dalībniekiem Miks Gabrāns. Siguldieti fināla startā gan apdzina Kavita V komandas biedrs Māris Zālītis, kurš jau no pirmā pagrieziena kontrolēja cīņas gaitu, gūstot pārliecinošu uzvaru. Zālītim šī bija pirmā uzvara pusgadu garajā folkreisa braucēja karjerā.
s
Otro vietu ar jaunuzbūvētu SEAT Ibiza automašīnu sasniedza Kalvis Buģis, atkārtojot savu labāko panākumu. Gabrānam tika trešā vieta, kas ir viņa augstākais sasniegums folkreisā. Aiz pjedestāla pozīcijas guva Dainis Krūmiņš, Edmunds Kozlovskis un Mārtiņš Starks.
Junioru kausā uzvaru sasniedza Miks Gabrāns, aiz sevis atstājot Mairi Viguli, Klāvu Benefeldu un motora defekta piedzīvojušo Dāvi Emīlu Ūdri. Komandu ieskaitē līdz ar Zālīša un Gabrāna spožo sniegumu uzvara tika Kavita V komandai.
Atsevišķi rīkotajā Klasika finālā, kurā tikās aizmugures piedziņas automašīnas, uzvaru guva Kaspars Zuģickis, aiz sevis atstājot Ivaru Kernu un Ralfu Sirmaci. Ceturto vietu, uzreiz aiz Sirmača, ieņēma A.Neikšāns.
Sacīkstēs piedzīvotas arī vairākas efektīgas avārijas – kūleņus apmeta gan Mairis Vigulis, gan Pauls Sakovičs, gan arī pērnā gada LAF Folkreisa Vasaras kausa ieguvējs Viesturs Plētiens, kura avāriju izprovocēja sadursme ar Juri Sirko. Skatītāji bija sajūsmā redzot, ka Plētiens pēc smagās avārijas bija gatavs noslēgt attiecīgo braucienu, tiekot līdz finišam.
Pēc sacīkstēm pamatīgus apgriezienus uzņēma arī automašīnu pirkšana, atbilstoši folkreisa noteikumiem. Rezultātā īpašniekus mainīja piecas startējušās automašīnas. Tajā skaitā Buģa SEAT, Gabrāna VW Golf II, Krūmiņa VW Golf II, Zuģicka BMW un Jāņa Āboliņa VW Golf II.
LAF Krosa komisijas autokrosa kausa sacīkstēs galvenie favorīti bija ar pilnpiedziņas mašīnām braucošie Jānis Veģeris un Armands Plūme. Taču abi piedzīvoja tehnikas problēmas – Plūme mašīnu salauza ceturtās kvalifikācijas startā, bet Veģera auto apklusa uzreiz pēc fināla starta. Šo dāvanu vislabāk izmantoja pieredzējušais Andis Kļava, gūstot uzvaru. Otro vietu pēdējā aplī sasniedza Juris Zembergs, apdzenot Juri Narubinu. Narubinam arī trešā vieta ir pašlaik augstākais panākums autosportā.
Ņemot vērā milzīgo dalībnieku skaitu, jāatzīmē, ka sacensības jau bija noslēgušās pirms 17:00, kas liecina par lielisku sacensību vadības, tiesnešu, sacensību rīkotāju un sekretariāta darbu. Diena izvērtās ļoti koncentrēta, spraigu notikumu pilna.
Otro vietu ar jaunuzbūvētu SEAT Ibiza automašīnu sasniedza Kalvis Buģis, atkārtojot savu labāko panākumu. Gabrānam tika trešā vieta, kas ir viņa augstākais sasniegums folkreisā. Aiz pjedestāla pozīcijas guva Dainis Krūmiņš, Edmunds Kozlovskis un Mārtiņš Starks.
Junioru kausā uzvaru sasniedza Miks Gabrāns, aiz sevis atstājot Mairi Viguli, Klāvu Benefeldu un motora defekta piedzīvojušo Dāvi Emīlu Ūdri. Komandu ieskaitē līdz ar Zālīša un Gabrāna spožo sniegumu uzvara tika Kavita V komandai.
Atsevišķi rīkotajā Klasika finālā, kurā tikās aizmugures piedziņas automašīnas, uzvaru guva Kaspars Zuģickis, aiz sevis atstājot Ivaru Kernu un Ralfu Sirmaci. Ceturto vietu, uzreiz aiz Sirmača, ieņēma A.Neikšāns.
Sacīkstēs piedzīvotas arī vairākas efektīgas avārijas – kūleņus apmeta gan Mairis Vigulis, gan Pauls Sakovičs, gan arī pērnā gada LAF Folkreisa Vasaras kausa ieguvējs Viesturs Plētiens, kura avāriju izprovocēja sadursme ar Juri Sirko. Skatītāji bija sajūsmā redzot, ka Plētiens pēc smagās avārijas bija gatavs noslēgt attiecīgo braucienu, tiekot līdz finišam.
Pēc sacīkstēm pamatīgus apgriezienus uzņēma arī automašīnu pirkšana, atbilstoši folkreisa noteikumiem. Rezultātā īpašniekus mainīja piecas startējušās automašīnas. Tajā skaitā Buģa SEAT, Gabrāna VW Golf II, Krūmiņa VW Golf II, Zuģicka BMW un Jāņa Āboliņa VW Golf II.
LAF Krosa komisijas autokrosa kausa sacīkstēs galvenie favorīti bija ar pilnpiedziņas mašīnām braucošie Jānis Veģeris un Armands Plūme. Taču abi piedzīvoja tehnikas problēmas – Plūme mašīnu salauza ceturtās kvalifikācijas startā, bet Veģera auto apklusa uzreiz pēc fināla starta. Šo dāvanu vislabāk izmantoja pieredzējušais Andis Kļava, gūstot uzvaru. Otro vietu pēdējā aplī sasniedza Juris Zembergs, apdzenot Juri Narubinu. Narubinam arī trešā vieta ir pašlaik augstākais panākums autosportā.
Ņemot vērā milzīgo dalībnieku skaitu, jāatzīmē, ka sacensības jau bija noslēgušās pirms 17:00, kas liecina par lielisku sacensību vadības, tiesnešu, sacensību rīkotāju un sekretariāta darbu. Diena izvērtās ļoti koncentrēta, spraigu notikumu pilna.