Guntars un Ivo Gabrāni
Svētdien, 21. septembrī pl.10:30 Valmierā, Brenguļu autotrasē norisināsies LAF Folkreisa Vasaras kausa un LAF Krosa komisijas autokrosa kausa pēdējais posms. Abos seriālos vēl jānoskaidro kopvērtējuma uzvarētāji. Autokrosa klase, kura ar šo sacīksti noslēdz 2014. gada autokrosa aktivitātes Latvijā, uz starta pulcē vairākus bijušos un esošos Latvijas autokrosa čempionus. Arī folkreisā atgriežas šī sporta veida zvaigznes, kuras nu jau startē Latvijas autokrosa čempionātā.
LAF Folkreisa Vasaras kausa sestajā posmā jānoskaidro, kurš kļūs par seriāla uzvarētāju. Pirms sacīkstes ir skaidrs, ka tituls tiks vienam no Gabrāniem – vai nu kopvērtējuma vadībā esošajam dēlam Ivo, vai arī viņa tēvam Guntaram. Lai gan vecāko vēl var apsteigt cīņā par otro vietu, juniors nevienam citam bez tēva vairs nav aizsniedzams.
Kā ziņo Viesturs Saukāns, tad, ja abi Gabrāni (Kavita V, Sigulda) nosargās kopvērtējuma pirmās divas vietas, šī būs pirmā reize Folkreisa piecu gadu vēsturē, kad sezonas kopvērtējumā kāda ģimene svin dubultuzvaru. Folkreiss allaž izcēlies ar ģimeņu iesaistīšanos sacensību dalībā, uz starta stājoties vairākiem brāļu un tēvu un dēlu komplektiem.
Vienīgie, kuri var atņemt Gabrānu dubultuzvaru, ir kopvērtējuma tuvākie sekotāji – sezonas lielākais pārsteigums Jānis Āboliņš (Baldone), kā arī šogad divos posmos uzvarējušais Renārs Ēķis (Jelgava, Autocross.lv Folkreisa komanda). Guntaru Gabrānu viņi var apsteigt tikai uzvaras gadījumā, turklāt pie nosacījuma, ka Gabrāns paliek praktiski bez punktiem – ārpus top-16.
Svētdienas sacīkstē par favorītiem gan uzskatāmi vairāk nekā šie minētie braucēji. Noslēdzoties Latvijas un Baltijas autokrosa sezonai, ar folkreisa cīņām punktu vēlas pielikt bijušie šīs disciplīnas līderi – 2012. gada LAF Folkreisa Vasaras kausa ieguvējs Rūdolfs Bogens (Melatlux, Cēsis) un viņa komandas biedrs, šā gada LAF Folkreisa Ziemas kausa ieguvējs Rihards Dainis. Abi gana agresīvā braukšanas stila piekritēji startēs ar vienu auto – sarežģītajā trasē tas būs interesants pārbaudījums gan katra savaldībai, gan tehnikas izturībai. Tāpat vēl bez Ēķa, Gabrāniem un Āboliņa uz uzvaru var pretendēt Mārtiņš Spīķis (Rīga) un Jānis Orbidāns (Rewel Racing, Tukums).
Junioru kausu jau praktiski nodrošinājis Ivo Gabrāns, tāpat arī komandu ieskaitē neapturama kļuvusi Gabrānu un Jāņa Kļavas pārstāvētā Kavita V vienība.
LAF Krosa komisijas kausā uzreiz divi uzdevumi: pirmkārt, jānoskaidro 11 posmus garā seriāla kopvērtējuma uzvarētājs, otrkārt, jāvēro bijušo un esošo Latvijas un Baltijas autokrosa čempionu savstarpējās cīņas.
LAF Krosa komisijas kausa kopvērtējumā par uzvaru spēkojas divi speciālisti – tikko par Latvijas autokrosa čempionu 2000 Super klasē kronētais Mārtiņš Starks (Rīga), kā arī Latvijas čempionāta 2000 Super klases piektais labākais braucējs Edijs Ošs. Tieši Edijs ir kopvērtējuma līderis, taču starp abiem ir tikai četri punkti (95:91). Tas nozīmē – kurš labāks Brenguļos svētdien, tas uzvar visā sezonā! Starks gan ir pesimistisks par savām izredzēm, jo garā sezona Latvijas un Baltijas autokrosa čempionātā, kā arī Krosa komisijas kausā atstājusi nopietnas sekas uz tehnikas gatavību – Latvijas čempiona tituls un Baltijas bronza nāca smagi.
Tomēr šīs nebūs vienīgās zvaigznes svētdienas cīņā. Šovam gatavojas arī leģendārie Open klases bijušie čempioni Raimonds Jerāns (Latvijas čempions 2008., 2009., 2011. un 2012. gadā) un Jānis Kozlovskis (Latvijas čempions 2010. gadā, šogad vicečempions Latvijā un bronzas medaļnieks Baltijā). Startam Brenguļos gatavojas arī 2010. gada Latvijas čempions 2000 Super klasē Jānis Spīķis, kāarī 2013. gada Latvijas un Baltijas čempions 1600 klasē, LAF Krosa komisijas kausa uzvarētājs Andis Kļava, kurš šogad LČ un BČ noslēdza otrajā vietā. Komplektā ar jaunāko 2000 Super čempionu Starku, krosa klase būs aizraujošs notikums.
Jāpiebilst, ka LAF Krosa komisijas kauss ir seriāls, kurā kopā startē visu Latvijas čempionāta salonautomašīnu klašu dalībnieki, izmantojot sacīksti gan kā treniņu, gan kā iespēju samērīt spēkus ar citu klašu līderiem.
Informācija par folkreisu:
Folkreiss ir autokrosa un rallijkrosa tipa zemu izmaksu sporta veids, kas ir kā viena no pirmajām iespējām izmēģināt spēkus oficiālās autosacīkstēs. Folkreiss ir izmaksu ziņā pieejams, jo, lai arī cik ļoti līderi vēlētos ieguldīt finanses savu automašīnu sagatavošanā, jebkurš sacensībās klātesošais (no 18 gadiem) var iegādāties jebkuru dienā startējošo automašīnu var iegādāties par fiksēto samaksu – 950 eiro, turklāt auto īpašnieks nedrīkst atteikties mašīnu pārdot. Tas mazina centienus mašīnas tehniski pārāk attīstīt, saglabājot piezemētus un savstarpēji līdzīgus spēku samērus. Informācija par Folkreisu sasniedzama www.autocross.lv, LAF Folkreisa darba grupā (viesturs.saukans@laf.lv).