profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Bogens: Par nākamo gadu vēl nezinu, bet bez braukšanas gan jau iztikt nevarēšu

Go4speed 28.10.2021 - 11:10 Bogens: Par nākamo gadu vēl nezinu, bet bez braukšanas gan jau iztikt nevarēšu
Rūdolfs Bogens

30 gadus vecais un tehniski ļoti zinošais autosporta entuziasts Rūdolfs Bogens ir Latvijas un Baltijas autokrosa čempions, un visu laiku uzvarām bagātākais folkreisa braucējs Latvijā. Šogad Vasaras kausā Rūdolfs no sešiem posmiem uzvaras svinēja trijos, tādējādi kļūstot par šīs sezonas uzvarētāju.

Portāls Go4speed sadarbībā ar Mareku Daini piedāvā nelielu sarunu ar Rūdolfu Bogenu.

Vai, sākoties šai sezonai, bija doma startēt visos posmos vai saprati, ka jābrauc visu sezonu tikai tad, kad nojauti, ka cīņa varētu būt par kopvērtējuma uzvaru?
Šī bija folkreisa 12.sezona Latvijā. Pats sāku autosportista karjeru pirms 10 gadiem ar folkreisu kā 100 dalībnieks šajā sporta veidā. Līdz šim folkreisā esmu braucis divas pilnas sezonas un divas daļēji, kā arī vairākus gadus pārstāvējis autokrosa disciplīnu, iegūstot Latvijas un Baltijas autokrosa čempiona titulus. Šajā sezonā folkreisā bijām trīs līderi, sportisti, kuriem bija visvairāk uzvaru - astoņas. Lielais šī gada mērķis bija kļūt par līderi šajā visvairāk uzvaru izcīnītāju topā. Tā kā sanāca uzvarēt trīs no sešiem posmiem, tad esmu šajā nominācijā jau pat nedaudz aizsteidzies priekšā saviem konkurentiem. Protams, sākumā bija šaubas vai braukšu visu sezonu, bet tā kā izšķīrās sezonas kopvērtējums, tad braucu arī uz pēdējo posmu, kur bija jāpieliek treknu punkts šai sezonai.

Foto: Rallyemotions

Ko tu domā par sezonu kopumā? Vai viss ritēja gludi, vai tomēr šis - jau otrais folkreisa čempiona tituls nāca smagi? Tauta runā, ka brīdī, kad sezonas izskaņā varēji arī palikt bez titula, tu esot bijis īpaši nosvērts un piesardzīgs, lai to tomēr iegūtu.
Tā kā sezonas uzdevums ir izpildīts, varu uzskatīt, ka sezona kopumā ir bijusi laba. Noteikti šoreiz tas viss bija daudz grūtāk nekā cīņā par pirmo titulu pirms pāris gadiem. Pirmkārt, šo gadu laikā folkreiss ir ļoti mainījies - klāt nākuši jauni un ļoti spēcīgi braucēji, gan arī automašīnās tiek ieguldīts krietni vairāk. Tieši tāpēc folkreiss ir palicis daudz dinamiskāks, ātrāks un man joprojām ir interesanti tajā startēt. Visus posmus braucu ar standarta mašīnu, uzlabojot to vien ar manām un komandas tehniskajām zināšanām regulējot dzinēju. Otrkārt, ja iepriekšējo reizi, kad ieguvu titulu, sezonā bija kopā 55 dalībnieki, tad šajā sezonā kopumā uz starta stājās 114. Treškārt, tā kā pēdējos divos gados folkreisa rindas papildina arvien jauni sportisti, ir aktivizējusies mašīnu pirkšanas / pārdošanas procedūras un nav iespējams prognozēt, vai nākamo posmu brauksi ar to pašu mašīnu un vai automašīna maz paliks tavā īpašumā. Pirms sezonas izskaņas iepriekš pēdējā posmā Bauskā bija tehniskas problēmas, bet arī maniem tuvākajiem konkurentiem tajā dienā neizdevās izcīnīt punktus, lai mani apsteigtu kopvērtējumā. Tāpēc pēc tā aktīvi ķēros klāt automašīnas defektu novēršanai un pēdējā posmā biju gatavs braukt visiem pa priekšu.


Cik auto šosezon paspēji uzbūvēt un cik no tiem nopirka konkurenti?
Šo sezonu uzsāku ar divām folkreisa mašīnām garāžā un noslēdzu arī ar divām mašīnām. Sezonas laikā no trīs mašīnām nācās šķirties, bet trīs sanāca nopirkt. Ņemot vērā, ka folkreisa mašīnas cena ir fiksēta un tie ir 950 eur, tad būvēt no nulles neatmaksājas, jo ielas mašīnai ir jāveic drošības karkasa iemetināšanu, jāievieto drošu bāku, jāpārvelk visu elektrību, tāpēc jāizmanto iespēju nopirkt auto no konkurentiem. Ņemot vērā, ka regulāri palieku bez savas mašīnas, starp posmiem nav tik daudz laika, lai varētu visu pārbaudīt, ko sabūvējuši iepriekšējie saimnieki, tad viens posms man ir mašīnas testēšanai, otrs uzvarai un tā visu sezonu. Cēsu apkaimē arī nav atbilstošas trases, kur veikt testēšanu, lai pārbaudītu, kā mašīna uzvedās “kaujas apstākļos”. Manas mašīnas gan pirkšanas procedūrās vairs nav tik pieprasītas, jo izmantoju standarta detaļas. Tomēr jāatzīst, ka jaunpienācējiem redzot, ka braucu pa priekšu - viņi izvēlas tieši manas mašīnas. Jebkurai iegādātajai mašīnai sporta detaļas aizstāju ar standarta detaļām, jo ne viss noslēpums ir dārgās rezerves daļās. Šobrīd iemainītās sporta detaļas krājas kaudzē un gaida savu kārtu, kad tiks liktas lietā kādā lielākā autosporta klasē.


Foto: JanciskoMedia

Kāpēc folkreisam izvēlies tieši VW Golf II? Vai tā ir Tev pierasta un līdz skrūvītei "izkosta" tehnika?
Jā, savā autosporta karjerā esmu izmantojis tikai VW Golf II, gan folkreisā, gan autokrosā. Golfs ir samērā izturīgs, diezgan lētas un pieejamas detaļas, bet, ņemot vērā, kā Golf evolūcija strauji attīstījusies, tad šajā sezonā sāku izjust rezerves daļu deficītu, jo to vienkārši nav. Ja kādam ir kāds Golf II par labu cenu, tad uzrakstiet man Facebook. Kopumā šo gadu laikā diezgan pamatīgi esmu izkodis Golf uzbūvi un knifiņus – spēju izjaukt un salikt ātrumkārbu rekordīsā laikā un tieši tāpat starp sacensību braucieniem spēju izjaukt un atpakaļ salikt arī dzinēju. Izmantojot dažādas interneta lapas Krievijā, esmu iepazinis dažādas motora regulēšanas nianses. Paldies arī bijušajam autokrosa braucējam Mārim Rusmanim par palīdzību motoru jaudas meklēšanā un atbalstā trases malā visas sezonas garumā.


Kā Tu varētu motivēt jauniešus un ne tikai jauniešus pamēģināt folkreisu. Ar ko šis autosporta veids ir tik aizraujošs?
Šeit nekāda reklāma nav vajadzīga. Šajā sezonā pirmo reizi trasē uz starta devās vismaz 50 debitanti. Finansiāli folkreiss ir visizdevīgākā autosporta disciplīna, kur izmēģināt savu spēkus trasē. Ir jābūt tikai vēlmei braukt un es teiktu arī tehnikas saprašanai. Folkreisā nav konkurentu, bet tā ir viena liela sportiska ģimene, un noteikti, ja sākumā ko nezini, visas zināšanas vari iegūt no apkārtējiem braucējiem, kas nekad neatsaka palīdzību.

Tu esi arī Latvijas un Baltijas autokrosa čempions. Kad varam gaidīt Tavu lielo atgriešanos šajā disciplīnā?
Par autokrosa gaitām un čempiona tituliem varu pateikties Mārim Gailim no SIA M.E.LAT-LUX. Tieši viņš un viņa komanda mani atbalstīja daudzu gadu garumā – sākot no folkreisa līdz pat autokrosam. Lēnu garu strādāju pie vecajām autokrosa automašīnām, lai kādu dienu atkal atgrieztos kādā no krosa disciplīnām, bet kad tieši – to rādīs laiks un iespējas. Folkreisa izmaksas sedzu pats un liels atbalsts ir māsas ģimene. Autokrosā izmaksas ir būtiski lielākas un esmu atvērts dažādiem sadarbības un atbalsta piedāvājumiem. Kādu dienu noteikti būšu atpakaļ arī autokrosā…


Kādi ir Tavi plāni nākamajam gadam? Folkreiss? Varbūt padomā ir kāds cits, ne ar autosportu saistīts sporta veids?
Par nākamo gadu vēl skaidri neesmu nolēmis, bet bez braukšanas gan jau iztikt nevarēšu. Patīk tas adrenalīns, ko rada autosports un darbošanās ap automašīnām. Noteikti turpināšu vēl gadu rūpēties par krustdēla minibagiju, lai viņš varētu braukt autokrosā un māsa ir izrādījusi vēlmi startēt folkreisā, tā kā kādu no mašīnām būs jāgatavo. Kā jau minēju iepriekš, tad pāris folkreisa mašīnas garāžā palikušas, lēnām darbojos arī pie citiem automašīnu projektiem. Turpinājums sekos!
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png