Aleksejs Lukjaņuks
Svētdien Ungārijā pirmo reizi par Eiropas rallija čempionu (ERČ) dramatiskā cīņā kļuva brits Kriss Ingrams, kurš šogad neuzvarēja nevienā rallijā. Atgādināsim, ka rallija noslēdzošajā ātrumposmā vispirms riepu pārsita Ingrams, kurš to bija spiests mainīt ātrumposmā. Tas viņu kopvērtējumā atsvieda uz ceturto vietu, kas tobrīd nozīmētu, ka par čempionu kļūst Aleksejs Lukjaņuks, taču arī krievu sportists pārsita riteni un kopvērtējumā atkrita uz otro pozīciju. Tas nozīmēja to, ka par čempionu pirmo reizi kļūst Kriss Ingrams, kurš pirms rallija atzina, ka šis tituls ir viņa dzīves svarīgākais mērķis.
Lukjaņukam nācās samierināties ar otro vietu sezonas kopvērtējumā. Pēc finiša Lukjaņuks ar stūrmani pauda neapmierinātību ar šī rallija ātrumposmiem. Lai arī šis bija asfalta rallijs, kurā jābrauc ar tam paredzētajām riepām, sportistiem bija ļoti daudz jābrauc arī pa granti, kā rezultātā, ņemot vēl vērā laikapstākļus un stipro lietu, daudzi braucēji pārsita riepas vai piedzīvoja avārijas.
Lukjaņukam nācās samierināties ar otro vietu sezonas kopvērtējumā. Pēc finiša Lukjaņuks ar stūrmani pauda neapmierinātību ar šī rallija ātrumposmiem. Lai arī šis bija asfalta rallijs, kurā jābrauc ar tam paredzētajām riepām, sportistiem bija ļoti daudz jābrauc arī pa granti, kā rezultātā, ņemot vēl vērā laikapstākļus un stipro lietu, daudzi braucēji pārsita riepas vai piedzīvoja avārijas.
Foto: Alexey Lukyanuk Page
''Jau no paša sākuma mums bija skaidrs, ka mūs sagaida laba organizācija no organizatoriem, kā arī pati valsts mums sniegs labu ralliju, taču nojautām, ka varētu notikt kaut kas dīvains. Jā, mēs cīnījāmies ātrumposmos, neskatoties uz šiem briesmīgajiem laikapstākļiem. Taču es pilnīgi nepiekrītu vietējiem, ka šie ir vienreizēji ātrumposmi vai kaut kas tamlīdzīgs. Iespējams, viņi nekad nav bijuši ārpus Eiropai vai… Es runāju godīgi, jūs jau zināt, un es runāju no sirds, jo mēs esam redzējuši daudzus rallija ceļus visā pasaulē, tāpēc man ir ar ko salīdzināt. Jā, šeit tika ieguldītas lielas pūles no organizatoriem, taču viņiem tas ir jādara mazliet savādāk. Žēl, ka mūsu labais darbs rallija sākumā tika pārtraukts ar šo… Ir pilnīgi acīmredzami, ka ļoti daudzas ekipāžas piedzīvoja problēmas ar pārsistām riepām grants sekcijās. Man ir jautājums, kāpēc jums ir grants sekcijas, piemēram, septiņus vai vairāk kilometrus asfalta rallijā? Godīgi sakot, Šveices vai Austrijas asfalta rallijos esmu redzējis grants sekcijas, bet tām nav nekā kopīga ar šo ralliju. Šī rallija organizatoriem vajadzētu norādīt nevis granti, bet dubļus vai s ***, vai arī nezinu ko,” neapmierinātību preses konferencē pauda Aleksejs Lukjaņuks.
Foto: Alexey Lukyanuk Page
''Bet tā nav grants tādā veidā, kā mēs to esam pieraduši redzēt. Jūs redzat šo reklāmkarogu aiz manis? Nē, ne šo, bet to - ''Rīcība ceļu satiksmes drošībā”. Domāju, ka visiem vajadzētu uzdot jautājumu: Kā drošības elementi atbilst apstākļiem, ar kuriem mēs šodien saskārāmies? Uzskatu, ka šis rallijs bija vairāk kā loterija, un problēma ir tā, ka pārāk daudz lietas nebija iespējams kontrolēt. Esmu pārliecināts, ka neviens no pilotiem nevar pateikt, kur viņš pārsita riteņus, jo visas vietas bija klātas ar dubļiem, kuras nevarēja redzēt, pierakstot trasi, kad viss ceļš bija klāts ar lapām un peļķēm. No pārsistiem riteņiem šeit nebija iespējams izvairīties. Ļoti ticu, ka organizatoriem ir diezgan laba iespēja izveidot labu ralliju, taču viņiem ir jāpārdomā sava pieeja ātrumposmiem.”
''Nobeigumā gribētu ticēt, ka visi, kuri grib saprast, ko es saku, paņemiet automašīnu un izbrauciet pa šiem ceļiem, lai tos redzētu no ekipāžas viedokļa. Neesmu vista. Neesmu puisis, kurš baidās no apkārtējām lietām, kas man ir apkārt, bet šeit tas rallijs bija savāds,” tā Lukjaņuks.
Foto: Alexey Lukyanuk Page
Arī Lukjaņuka stūrmanis piebalsoja savam pilotam. ''Paturpinot Lukjaņuka teikto, mēs saskaitījām, ka sestdienas ātrumposmi bija tikai kādi 30%, kurus varētu saukt par asfalta ralliju. Viss pārējais bija grants vai dubļi, vai sazina vēl kas. Vēršoties pie organizatoriem, jūs varat izveidot brīnišķīgu grants ralliju. Varbūt ne novembrī, jo tad ir daudz dubļu, bet, piemēram, kaut kad jūnijā. Runājot par manu stenogrammu un par braukšanu naktī, tad varu teikt tikai to, ka mūsu ekipāža ir pazīstama ar ļoti īsu un kodolīgu stenogrammu. Runāju mazāk nekā citi stūrmaņi, varbūt pat divreiz mazāk. Bet šoreiz puse no manas stenogrammas bija atzīmēta ar dažādiem vārdiem, ar kuriem tika apzīmēta dubļu konsistence, jo katrs līkums bija slidens vai dubļains. Bija vismaz trīs dažādu kategoriju dubļi, gandrīz katrā līkumā, un arī taisnēs, kas bija mazliet par daudz, lai ticētu stenogrammai,” tā Aleksejs Arnautovs.