Foto: Martins Sesks Rally
No 16. līdz 19. augustam Vācijā notika Pasaules rallija čempionāta (WRC) posms un tajā debiju piedzīvoja arī latviešu, liepājnieku, ekipāža - Mārtiņš Sesks/Renārs Francis. “LMT Autosporta Akadēmijas” rallija ekipāža finišā ierindojās piektajā vietā RC4 klasē, lai arī tehnisku iemeslu dēļ četrus no 18 ātrumposmiem neveica, savukārt sešos izcīnīja uzvaras.
''Mēs esam to paveikuši, finišējuši un tas ir galvenais. Pasaules čempionāts nav tikai nosaukums – ļoti daudz lietas, kurām jāpievērš uzmanība un kuras nav tik vienkārši izpildīt ar pirmo reizi. Tiešām, bija ļoti sarežģīti ne tikai pierakstīt ceļu, bet arī pa to braukt. Lielā ātrumā ir jāpieņem vēl dažādi sīki, bet nozīmīgi lēmumi, jo šis rallijs nenotiek tikai pēc stenogrammas. Ir ļoti daudz riskantu brīžu, kur pašam jāuzņemas atbildība. Smagas mācības mijās ar prieka mirkļiem par uzvarētiem ātrumposmiem, mēs esam daudz iemācījušies,” pēc rallija teica LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas pilots Mārtiņš Sesks.
Foto: Martins Sesks Rally
Taču jau šajās brīvdienās Mārtiņš startēs Čehijas ERC posmā, kur pēc trīs posmiem tieši Sesks/Francis ir līderi. ''Došanās uz Čehiju Eiropas čempionāta U27 junioru klases kopvērtējuma līdera statusā ir lieliska sajūta, taču čempionāta liktenis vēl nav izlemts. Konkurence šajā klasē ir ļoti spēcīga, un notikt var jebkas,'' stāsta Mārtiņš.
''Labā ziņa ir tā, ka "Opel Adam R2" un visa "Opel" rūpnīcas komanda ir pierādījusi savu augsto līmeni, tāpēc viss atkarīgs tikai no manis un mana stūrmaņa Renāra Franča, lai mēs katrā rallijā gūtu maksimāli labāko rezultātu.''
''"Barum" rallijā Čehijā varam sagaidīt ļoti interesantus ātrumposmus ar daudz skatītājiem. Tiklīdz apjautu, cik ātri spēju pabraukt pa asfaltu, izbaudu asfalta rallijus. Jūtu, ka savu sniegumu varu vēl uzlabot.''
Foto: Martins Sesks Rally
Trešdien un ceturtdien sportisti iepazinās ar trasi, pēc kā Sesks atzina, ka "Pēc iepazīšanās ar trasi varu teikt, ka mums Čehijas ERČ priekšā ir liels izaicinājums. Tieši tāpat kā iepriekšējā nedēļā Vācijas WRC, arī Čehijā sacensības noritēs pa asfalta seguma ceļiem, tomēr tie ir pavisam citādāki. Vācijā ceļi bija plaši un pārredzami, taču Čehijas kalnainajā apvidū daudzviet tie ir tik šauri, ka pretimbraucošajām automašīnām nav iespējams pat izmainīties. Arī pats asfalts ir citādāks, t.i., nelīdzens. Atšķirībā no Vācijas, Čehijā ātrumposmos ir daudz tramplīnu."