Foto: Jānis Asaris
Pārveidotais FIA Eiropas rallija čempionāts (ERČ) 2017. gadā saņēmis nevien pieaugošu interesi no dalībniekiem un komandām, bet arī būtiski palielinājis televīzijas skatītāju auditoriju, ziņo 2017.lvrally.com.
ERČ rīkotāja Eurosport Events uzdevumā Nielsen Sports ir veikuši analīzi par 2017. gada sezonas pirmajiem četriem posmiem, kuras rezultātā atklāts, ka:
- salīdzinot ar 2016. gadu, par 45% (jeb 13.4 miljoniem) pieaugusi TV auditorija (no 30,156 miljoniem līdz 43,585 miljoniem)
- kopējais TV pārraižu raidlaiks pieaudzis no 234 stundām 16 minūtēm līdz 241 stundai 14 minūtēm
- translācijas 41 dažādā TV kanālā, kopumā 88 valstīs
- Rally Islas Canarias sasniedzis līdz šim lielāko televīzijas skatītāju auditoriju – 15,341 miljonus skatītāju
Citi vērā ņemami atklājumi:
- Auditorija ir augusi Beļģijā, Kiprā, Portugālē, un Spānijā, pēdējā no kurām tās pieaugums pēc jaunu translācijas līgumu noslēgšanas ir bijis 9,6 miljoni
- Tiek aptverti arī jauni tirgi – Austrālija (Eurosport), Indija (Neo Sports), kā arī Tuvie Austrumi un Ziemeļāfrikas (MENA) reģions caur OSN Sports
- Pārveidotā ERC All Access programma piedzīvojusi auditorijas pieaugumu līdz 1,2 miljoniem (2016. gadā – 700 tūkstoši)
Foto: JOSEF PETRU rally photo service
Žans-Baptiste Lejs, ERČ koordinators: ''Lielais auditorijas pieaugums ir fantastiskas ziņas ERČ un visiem, kuri spēlē lomu tā izaugsmē. Šajā digitālajā ērā esam priecīgi, ka televīzija ne vien saglabā būtiska medija statusu, bet pat turpina augt. Papildu jaunajai un dinamiskajai sociālo mediju stratēģijai, kuru ieviesām gada sākumā, šis 45 procentu TV auditorijas pieaugums atspoguļo ieguldīto darbu ERČ TV programmu satura uzlabošanā un ir papildu ieguvums čempionāta mediju atpazīstamībai, kas vēl aizvien ir viena no būtiskākajām Eurosport Events rīkotā čempionāta vērtībām.''
Cīņa par ERČ tituliem turpināsies ''Rally di Roma Capitale'' rallijā Itālijā no 15. līdz 17. septembrim, pirms sezonas noslēguma Latvijā, no 6. līdz 8. oktobrim notiekošā ''Rally Liepāja''.