Piektdienas pēcpusdienā Durbes novadā tika aizvadīts 4,57 kilometrus garais "Rally Liepāja" kvalifikācijas un testa ātrumposms, kurā ātrāko laiku uzrādīja Aleksejs Lujaņuks ar "Mitsubishi Lancer Evo X" automašīnu. Par 0,75 sekundēm lēnāks bija čempionāta līderi Kajetans Kajetanovičs/Barans Jaroslavs (Ford Fiesta R5), savukārt Sirmacis/Šimins (Škoda Fabia R5) ātrumposmu pieveica kā trešie ātrākie ar 1,85 sekunžu deficītu līdz līderiem.
Pēc kvalifikācijas portāls Go4speed uz sarunu aicināja visus trīs ātrākos pilotus.
''Kvalifikācijā pieļāvām divas kļūdas, kas maksāja daudz. Vienā vietā ar mašīnas aizmuguri jau izbraucām ārpus trases. Šīs abas kļūdas bija pašās beigās, tāpēc domāju, kādas trīs sekundes mēs tur atstājām. Bet tā kopumā viss ir labi. Noskaņojums ir labs un esam gatavi startam,'' stāsta Ralfs Sirmacis.
Sirmacis/Šimins. Foto: Egita Upīte (MVFOTO)
Uz jautājumu, vai Čehijas ERČ posma avārija nav atstājusi kaut kādas sekas uz braukšanu, Ralfs atzina, ka ''Pašam viss ir kārtībā un varam pabraukt ātri. Kāja netrīc,'' smejot nobeidz Sirmacis, kurš piebilda, ka dopi ir ātri, kur pārsvarā ir jābrauc ar ceturto vai piekto pārnesumu.
Labā noskaņojumā pēc kvalifikācijas bija ERČ līderis Kajetanovičs. ''Kvalifikācijā nebija daudz līkumu (veselīgi smiekli). Bet kopumā viss bija labi. Pirmā daļa ļoti ātra, bet otrā daļa jau bija līkumaināka. Braucām tīri, kas arī bija galvenais. Šobrīd izbaudu šo ralliju,'' iesāk Kajetans Kajetanovičs. Uz jautājumu, kā labāk – braukt Liepājā ziemā vai vasarā, Kajetanovičs atzina, ka “Tie ir pavisam savādāki ralliji. Ātrumposmi izskatās savādāki, riepas, atsperes un regulējumi citi. Taču man patīk šis rallijs. Atceros, ka jums bija sauklis šim rallijam – ''šis rallijs ir ātrs'', bet šogad nosaukumam jābūt ''''Rally Liepāja'' vasarā ir ātrāks'' (veselīgi smiekli).
Kajetanovičs. Foto: Egita Upīte (MVFOTO)
Priecīgs ar aizvadīto kvalifikāciju bija Lukjaņuks, lai arī sākumā sajūtas nebija diez ko labas. ''Pēc pirmā treniņbrauciena jutos šausmīgi – auto, salīdzinot ar R5, slikti bremzēja. Netrāpījām pirmajā līkumā, tāpēc man bija sajūtas, ka esmu aizmirsis, kā ir braukt ar Evo X,'' iesāk Aleksejs Lukjaņuks. ''Otrajā reizē veicu dažas izmaiņas un rezultāts jau bija labāks. Kvalifikācijā ceļa segums vairs nebija tik slidens, tāpēc varējām braukt vēl ātrāk. Tagad sajūtas ir labas. Ja daudz esi braucis ar N4 grupas auto, to aizmirst nevar. Tas ir tāpat, kā braukt ar riteni - kā uzkāp uz tā, tā sajūtas atgriežas atpakaļ. Arī ar Evo X bija tāpat.''
''Protams, gribējās jau šajā rallijā braukt ar R5, taču, neko darīt, brauksim ar Evo X un cīnīsimies ar pārējiem puišiem, lai arī jūtu, ka ar R5 tik un tā var braukt ātrāk. Ceru, ka starta pozīcija man palīdzēs būt ātram. Jūtu līdzi tiem puišiem, kas brauks pirmie, jo viņiem ceļš būs ļoti jātīra. Taču, ko darīt – vieniem veicās, bet citiem – nē.''
Sarunas nobeigumā krievu braucējs atzina, ka šajā rallijā viņa mērķis ir uzvara. ''Man nav jēga vienkārši vizināties. Nevienam neko neatdošu. Iešu un braukšu maksimāli ātri jau ar pirmo ātrumposmu, lai cīnītos par uzvaru,'' nobeidz Lukjaņuks.
''Līmenis ir augsts – gan organizācijas, gan arī braucēju ziņā, jo rezultāti no ceturtās līdz astotajai vietai ir ļoti blīvi. Jā, mēs varējām braukt vēl ātrāk, taču nevēlējāmies kvalifikācijā iekulties kaut kādos piedzīvojumos,'' tā teica norvēģis Larsens, kuram septītā vieta.
Kvalifikācijas ātrumposma rezultāti:
1. | Lukyanuk A./Kapustin R. |
Mitsubishi Lancer Evo X |
2:13.590 | |
2. | Kajetanowicz K./Baran J. |
Ford Fiesta R5 | +0,751 |
|
3. | Sirmacis R/Šimins A. |
Škoda Fabia R5 | +1,85 |
|
4. | Habaj Ł./Spentany J. |
Ford Fiesta R5 | +2,274 |
|
5. | Plangi S./Sarapuu M. |
Mitsubishi Lancer Evo X | +2,388 |
|
6. | Jeets R./Toom A. |
Škoda Fabia R5 | +2,864 |
|
7. | Larsen F./Eriksen T. |
Ford Fiesta R5 | +3,315 |
|
8. | Botka D./Szeles P. |
Citroën DS3 R5 | +3,315 |
|
9. | Kisiels R./Ronis A. | Škoda Fabia R5 | +5,022 |
|
10. | Kołtun J. / Pleskot I. |
Ford Fiesta R5 | +5,613 |