Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
2013. gadā ERČ Rally Liepāja-Ventspils notika gandrīz bezsniega apstākļos. Foto: Aigars Tīdmanis
Ja vēl pirms nepilnas nedēļas visā Latvijā valdīja īsta ziema, tad pēdējās dienās strauji palika siltāks, kā rezultātā sniegs un ledus sāka strauji kust. Šī iemesla dēļ ceturtdien tika atcelts Lietuvas rallija čempionāta 1.posms "Halls Winter Rally", bet piektdien oficiāli tika paziņots, ka arī ''Rally Liepāja'' tiek atcelts, jo šādos ceļos aizvadīt ziemas rallija sacensības nav iespējams.
"Rally Liepāja" bija vienīgais ziemas posms šīs sezonas ERČ kalendārā, jo Austrijas "Jannerallye" atteicās rīkot ERČ sacensības.
Ja vēl pirms nepilnas nedēļas visā Latvijā valdīja īsta ziema, tad pēdējās dienās strauji palika siltāks, kā rezultātā sniegs un ledus sāka strauji kust. Šī iemesla dēļ ceturtdien tika atcelts Lietuvas rallija čempionāta 1.posms "Halls Winter Rally", bet piektdien oficiāli tika paziņots, ka arī ''Rally Liepāja'' tiek atcelts, jo šādos ceļos aizvadīt ziemas rallija sacensības nav iespējams.
"Rally Liepāja" bija vienīgais ziemas posms šīs sezonas ERČ kalendārā, jo Austrijas "Jannerallye" atteicās rīkot ERČ sacensības.
Lai gan kopš gada sākuma visā Latvijā valdīja īstena ziema, šīs nedēļas spējais atkusnis un lietus ir pilnībā nokausējis ātrumposmos esošo sniegu un atsaldējis sacensību norisei izvēlēto ceļu posmu segumu, padarot to par neatbilstošu sacensību sarīkošanai.
"Rallijs ir vairāku kompleksu pasākumu kopums, kas savstarpēji saista daudzus sacensību aspektus. Taču visam pāri ir gan braucēju, gan sacensību skatītāju drošība. Šādos apstākļos, kad ceļi ir slapji un mīksti, jau pirmās pāris sporta mašīnas tos sabojās tik ļoti, ka avārijas gadījumā negadījuma vietai būtu apgrūtināta mediķu un glābēju piekļuve," norāda "Rally Liepāja" sacensību vadītājs, Latvijas Automobiļu federācijas Rallija komisijas vadītājs Jānis Krastiņš. "Vairākkārt ir izskanējis maldīgs viedoklis, ka ralliju būtu iespējams sarīkot, ja riepas ar radzēm nomainītu uz grunts seguma riepām. Vēlos norādīt, ka šādas izmaiņas sacensību norisē nav iespējamas ne tikai FIA noteikumu dēļ, bet arī radītu vēl lielāku apdraudējumu dalībniekiem. Pa tik izmirkuša seguma ceļiem startējot ar grunts seguma riepām, saķere būtu vēl mazāka un iespēja pieredzēt nekontrolētu planēšanu būtu vēl augstāka."
"Turklāt mēs nedrīkstam aizmirst, ka rallija norise paredzēta pa koplietošanas ceļiem, kurus ikdienā izmanto Liepājas un Kuldīgas apkārtnes iedzīvotāji. Saskaņojot šo ceļu posmu izmantošanu rallija vajadzībām, neviens no to īpašniekiem mums nav devis tiesības tos būtiski sabojāt, vai ilgstoši ierobežot iedzīvotāju piekļuvi savām mājvietām un īpašumiem!" bilst Krastiņš.