profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Sirmacis: Ātrajos Igaunijas ceļos gandrīz sanāca lielas nepatikšanas

Mārtiņš Jankovskis 23.07.2015 - 19:38 Sirmacis: Ātrajos Igaunijas ceļos gandrīz sanāca lielas nepatikšanas
Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins. Francois Flamand / DPPI

Lai Igaunijas ātrajos ceļos varētu cīnīties par visaugstākajiem rezultātiem, šajā rallijā ir jābrauc ātri no sākuma līdz pat beigām. To lieliski apliecināta SRT komandas ekipāža Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins, kuri, braucot ātri un stabili, ERČ junioru klasē izcīnīja pirmo vietu. Pēc šī vēsturiskā panākuma portāls Go4speed uz sarunu aicināja Ralfu Sirmaci, kurš par šo ralliju pastāstīja vairāk.

Ralf, Jūsu ekipāža jau kvalifikācijā bija ļoti ātra. Vai nebaidījies atkārtot Liepājas ERČ posmā piedzīvoto, ka pēc lieliskas kvalifikācijas Jums trasē būtu jādodas vieniem no pirmajiem?
Pēc Liepājas rallija ir mainīti noteikumi, tāpēc priekšpiedziņas braucēji pēc veiksmīgas kvalifikācijas (iekļūšanas Top 15) tagad vairs nedrīkst izvēlēties starta numurus. Bet, ja tā godīgi, tad es būtu priecīgs, ja varētu dabūt kādu ceturto vai piekto starta pozīciju.

Kāpēc?
Cik esam braukuši testos, tad tobrīd, kad ceļš vēl nav notīrīts un vēl nav izveidojušās špūres, tad laiks ir daudz labāks. Daudzi grants posmos izvēlas startēt vēlāk, jo tad nav jāattīra trase, taču mums kaut kā labāk iet tieši tad, kad trase vēl nav iebraukāta un ir vienādā stāvoklī. Kad nav rises, tad auto ripo vieglāk. Arī tagad, braucot taisnēs, nebraucu pa špūrēm, bet centos atrast tīrāku trases daļu. Arī Talsos uzrādījām tik labu rezultātu tāpēc, ka centos maksimāli daudz braukt ne pa špūrēm. Tikai pirms paša līkuma atgriezos pareizajās trajektorijās.


Foto: Francois Flamand / DPPI

Pēc rezultātiem spriežot, Jūsu temps bija gana ātrs no sākuma līdz pat beigām.
Jā, kopumā šajā rallijā centāmies braukt, cik ātri vien varam. Pirmajā dienā viss sanāca lieliski, bet otrajā dienā laiki jau bija līdzīgi.

Otrajā dienā vairs nebiji tik ātrs. Vai jūs samazinājāt tempu?
Nē, centāmies braukt tādā pašā tempā. Otrajā dienā brīžiem likās, ka trūkst jaudas, kaut gan jāsaka, ka ļoti daudz braucēju sūdzējās, ka viņiem ir problēmas ar degvielas sūkni. Tā runāja, ka varbūt šoreiz esot bijusi slikta degviela, jo arī Kriss Ingrams izstājās dēļ degvielas sūkņa. Viņš teica, ka nesen tika uzlikts jauns sūknis un ka tā vienkārši viņš nevar izbeigties. Citi teica, ka, izjaucot šo degvielas sūkni, iekšā esot bijušas kaut kādas drazas. Protams, tas nedaudz zemapziņā lika aizdomāties, tāpēc pirms katra ātrumposma kompjūteram taisīju restartu, lai nerastos nekādas kļūdas.

Ņemot vērā, ka rallijs bija ļoti ātrs, vai bīstami momenti jums nebija?
Garajā posmā gandrīz uztaisījām lielas nepatikšanas. Tajā brīdī braucām ar gandrīz maksimālo ātrumu. Vienā tramplīnā sanāca par daudz atslogoties, un auto par daudz izslīdēja. Tobrīd jau mašīnas aizmugure brauca pa grāvi, taču, par laimi, viss beidzās labi, lai arī es jau sāku gaidīt, ka tūlīt sāksim ilgi kūleņot.


Foto: Marek Pléha

Brīžiem varēja dzirdēt, ka ilgi braucat ar maksimālo ātrumu.
Pirmajā dienā divi ātrumposmi bija ļoti ātri, kur ļoti ilgi vajadzēja braukt ar maksimālo ātrumu.

Vai kopumā esi apmierināts ar savu sniegumu?
Pa pirmo dienu esmu apmierināts, bet par otro dienu īsti nav gandarījums, jo nebijām tik ātri, cik gribētos.

Taču no Jums šeit gaidīja labu rezultātu.
Jā, šajā rallijā zināju, ka varu būt ātrs, jo šeit jau biju braucis iepriekš, taču katram braucējam ir savas trases, kurās viņi ir ātri. Protams, šoreiz man tas deva kaut kādas priekšrocības un es varēju būt ātrāks par citiem. Pa visu ralliju, iespējams, nebiju braucis tikai kādus 20 kilometrus, bet viss pārējais kaut kad bija braukts.

Par ERČ Junioru čempionu šajā posmā kļuva Emīls Bergvists, kurš šogad bija ātrs visos rallijos.
Jā, viņš tiešām ir labs, jo bija ātrs visos rallijos un uz visiem segumiem. Šeit jāatzīmē, ka tas zināmā mērā ir pateicoties tam, ka pagājušajā gadā viņš startēja Vācijas čempionātā asfalta rallijos, kas arī ļāva iekrāt tādu pieredzi. Tas, ka tu kaut kur nobrauc vienu vai divus asfalta rallijus, neļaus tev uzreiz būt tik ātram, lai cīnītos par uzvaru. Lai būtu ātram uz asfalta, ir jānobrauc vismaz viena pilna sezona kādā asfalta čempionātā. Pa grunti un sniegu varu ar viņu cīnīties, bet uz asfalta es viņam zaudēju.

Vai šis bija labākais jūsu šīs sezonas rallijs?
Sasnieguma ziņā, jā, šis bija mūsu labākais rallijs, bet, ja man būtu jāatbild, kurš man rallijs patika vislabāk no braukšanas, tad pagaidām tas ir Alūksnes ziemas rallijs, kur debitēju un izcīnīju uzvaru ar Evo IX (smejas). Bet, ja nopietni, tad no ERČ posmiem šis bija rallijs, kuru gaidīju visvairāk un kurā arī izdevās uzrādīt labu rezultātu. Man patika un esam apmierināti ar sasniegto.


Foto: Francois Flamand / DPPI

Vēl ERČ junioru čempionātā atlicis viens posms. Tagad jācenšas vismaz nosargāt otro vietu.
Jā, jāgatavojas Čehijai, kur jāmēģina sevi parādīt no labākās puses, jo otro vietu vēl varam izcīnīt. Nobrauksim šo posmu un tad jau skatīsimies, ko un kur brauksim tālāk. Ja ļaus finanses, iespējams, treniņnolūkā nobrauksim vēl kādu ERČ asfalta ralliju. Šobrīd zinu, ka brauksim Latvijas rallijā. Varbūt Sāremas rallijā startēsim, kur sen neesmu braucis. Lēnām jau ir jāsāk gatavoties nākamajam gadam...

Ir jau kaut kādi plāni saistībā ar nākamo gadu?
Šobrīd vēl nezinu, jo viss būs atkarīgs no finansēm. Būtu jau laiks kāpt ārā no priekšpiedziņas klases un pārkāpt uz pilnpiedziņu. Lai brauktu ERČ un lai varētu cīnīties par visaugstākajiem rezultātiem, ir jābrauc ar R5, bet tas savukārt prasa milzīgus līdzekļus. Ja būs atbalstītāji, tad viss ir iespējams. Noteikti, ka mēs pie tā strādāsim. Cerība, ka mēs nākamgad varētu braukt ar R5, nav atmesta. Ir pašiem jārāda labs sniegums un jācer, ka arī citi apstākļi sakritīs labvēlīgi.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png