Tuškanovas automašīna. Foto: No Komandas personīgā foto arhīva
Piektdien tiks dots starts Eiropas rallija čempionāta (ERČ) Īrijas posmam. Tajā uz starta izies arī Latvijas rallijos redzētā ukraiņu modele Inessa Tuškanova. Kā ziņo sportiste, tad viņa šosezon uzsākusi darbību ar vienu no Latvijas labākajiem rallija braucējiem un treneriem Māri Neikšānu un viņa vadīto Neiksans Rally Sport komandu.
Lai noskaidrotu, kā šī sadarbība izveidojās, ko tā paredz un kā ir strādāt ar sieviešu rallija braucēju, to portāls Go4speed jautāja Mārim Neikšānam.
''Ar Inessu Tuškanovu un viņas stūrmani Dmitriju Čumaku esam vienojušies par sadarbību un plānojam braukt pilnu Eiropas rallija čempionātu, kā arī dažus papildus rallijus un testus. ''Neiksans Rally Sport'' komanda gan apkalpos Tuškanovas ekipāžu, gan arī trenēs,” portālam Go4speed.lv atklāj Māris Neikšāns, kurš piebilda, ka Tuškanova rallijos brauks ar Mitsubishi Evo X automašīnu.
Tuškanova automašīna bāzē Bauskā. Foto: No Komandas personīgā foto arhīva
Pēc sporta automašīnas divu nedēļu kārtīgas gatavošanas ''Neiksans Rally Sport'' bāzē Bauskā, Māris ar savu komandu jau ir Īrijā, lai palīdzētu sportistei pēc iespējas labāk sagatavoties šim specifiskajam rallijam. ''Pirmdien aizvadījām ļoti veiksmīgus testus, kur ar regulējumiem bijām trāpījuši gandrīz desmitniekā jau gatavojot mašīnu šīm sacensībām komandas bāzē. Šī ir ļoti specifiska trase, kur jābrauc pa nelīdzenu asfaltu ar daudz tramplīniem. Līdz ar to šajā posmā ir nepieciešama īpaša amortizatoru specifikācija, kas neatbilst ne klasiskam asfaltam, ne grantij. Testos atlika nedaudz pamainīt atsperu spriegumu un hidraulikas regulējumus, un izskatās, ka viss strādā lieliski, jo mašīna uz ceļa turās ļoti labi,” trases nianses atklāj Neikšāns.
Foto: No Komandas personīgā foto arhīva
Uz jautājumu, vai Māris ar sporta automašīnu arī pats iemēģināja šos ceļus, treneris atbildēja, ka viņam pietiek izbraukt ar ielas mašīnu un paskatīties pāris braucienus no trases malas, lai saprastu, kas un kā ir jādara. ''Nē, pats ar rallija mašīnu šoreiz nebraucu. Izbraucu trasi ar pierakstu mašīnu un pēc trases rakstura jau sapratu, ko vajag pamainīt regulējumos, jo pieredze pa šiem gadiem autosportā ir uzkrāta ļoti liela. Arī par Evo X man viss ir zināms un jautājumu nav (smejas). Braucot dažādus Eiropas čempionāta posmus, ir jāmāk pielāgoties katras trases specifikai,” turpina Māris, kurš piebilda, ka testos sportistei sanāca izbraukt gan pa slapju, gan pa sausu ceļu, kas noteikti Tuškanovai palīdzēs sacensībās.
Foto: www.picturesofireland.ie
''Par tehniku Inessa pilnībā uzticas man un manai komandai, bet par braukšanu viņai ir arī savs viedoklis un viņa ne vienmēr piekrīt maniem ieteikumiem (smejas). Mērķis gan šajā posmā, gan čempionātā kopumā ir braukt stabili, kā arī sieviešu klasē cīnīties par visaugstākajām vietām.''
Foto: www.picturesofireland.ie
Lai vēl labāk izprastu Īrijas ceļus, Māris izbrauca arī dažus pirmās dienas ātrumposmus, pēc kuriem nācās secināt, ka ir jāveic vēl dažas izmaiņas regulējumos. ''Izbraucu dažus pirmās dienas ātrumposmus, lai saprastu vēl vairāk, kas Inessu sagaida šajā rallijā. Redzēju, ka ir vairāki pamatīgi tramplīni, tāpēc uz pirmo dienu iespējams mainīsim amortizatoru regulējumus. Tāpat arī piefiksēju vairākas vietas, kur pēc trases griešanas uz asfalta tiks samesti dubļi. Šādas lietas, kuras pamanu, pateicoties uzkrātajai piredzei, nododu Tuškanovai. Ja šīs nianses palaiž garām, var sanākt lielas nepatikšanas. Sekojam līdzi arī laika prognozei, lai izdarītu pareizo riepu izvēli. Kopumā esam labi sastrādājušies un gaidām ralliju,” nobeidz Māris.