profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Krūzmanis: Mēs šo 700 Zs jaudīgo mašīnu pieradināsim braukt ātri (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 16.01.2014 - 18:48 Krūzmanis: Mēs šo 700 Zs jaudīgo mašīnu pieradināsim braukt ātri (FOTO)
Ģirts Krūzmanis izrāda 700 Zs monstru. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Piedāvājam Jums sarunas otro daļu ar SRT komandas vadītāju Ģirtu Krūzmani, pie kura Go4speed viesojās pagājušā gada nogalē. Pirmā intervijas daļa aplūkojama ŠEIT.

Kādi ir komandas plāni un mērķi šajā sezonā?
Protams, ka es kā SRT komandas vadītājs domāju tikai par tiem augstākajiem rezultātiem. Lai arī esam braukuši vairākos ERČ posmos, mums tāpat daudzi posmi ir sveši, kuros jāmācās gan pilotam, gan arī mums. Bet tāpat mērķis katrā rallijā būs izcīnīt pēc iespējas labāku vietu.


Ģirts Krūzmanis. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Kad runāju ar Grjazinu, viņš atklāja, ka, iespējams, sezonas sākumā varētu tikt izīrēta kāda R5 automašīna. Vai pieļauj tādu iespēju?
Mēs izskatījām šādu variantu par R5 mašīnas īrēšanu, taču uz šo brīdi nekāda vienošanās nav panākta. Jā, R5 būtu ātrāka, bet šīs mašīnas īres cena šobrīd ir ļoti augsta. Taču tāda iespēja joprojām pastāv un, kad nāks tuvāk, tad arī skatīsimies.

Kad plānojat ar savu R5 automašīnu aizvadīt pirmo ralliju?
Viss būs atkarīgs no tā, kad tā mašīna tiks salikta kopā un kad ar to tiks aizvadīti vairāki treniņi un atrasti regulējumi. Savādāk nav jēga braukt, jo tas ir bīstami.


Šādu Peugeot 208 R5 mašīnu šogad plāno iegādāties SRT komanda.

Vai SRT komandu redzēsim arī kādā Latvijas rallija posmā?
Šobrīd (saruna notika pagājušā gada nogalē) mēs intensīvi plānojam pirmo un otro ERČ posmu. Diemžēl par startēšanu Latvijas posmos plānošana šobrīd vēl nav veikta. Taču, protams, mājās gribas ļoti braukt. Tas ir patīkami, jo šeit ir viens no skaistākajiem čempionātiem. Būs iespēja, noteikti brauksim.

Vai neplānojat palielināt komandu ar vēl kādu ekipāžu?
Mēs noteikti tuvākajā pusgada laikā piedāvāsim šādu iespēju, kur jebkurš licencēts sportists varēs izīrēt kādu tehniku no mūsu komandas.

Kādas mašīnas Jūs varētu piedāvāt izīrēt?
R2, N4, R4, S2000, R5 (Smejas).


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Gandrīz visas iespējamās klases
Tieši tā. Nav izdevīgi komandai šīs visas zināšanas, ko esam uzkrājuši, turēt sevī. Tās ir jādod uz āru.

Ja būsiet ar mieru izīrēt R5, tad sanāk, ka bez Grjazina automašīnas Jūs plānojat iegādāties vēl kādu R5?
Noteikti. Domāju, ka līdz gada beigām mums būs vismaz divas trīs R5 mašīnas. Precīzāk laikam – divas uz riteņiem un divas rezerves daļās. Bez šāda bruņojuma nav iespējams piedalīties čempionātā. Ir jābūt visam sava noliktavā.

Bet, ja es atnākšu un būšu ar mieru kādā LRČ posmā izīrēt R5, tad man būs tāda iespēja, ja?
Tieši tā.


SRT mehāniķiem darba netrūkst. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Cik liels ir tavas komandas autoparks?
Kopā ar šosejas mašīnām uz startu būtu gatavas iziet virs desmit mašīnām. Protams, ir vēl dažas arī izjauktā veidā.

Vai bez rallija kaut ko dari arī saistībā ar šoseju?
Jā, šobrīd aktīvi gatavojam divas automašīnas 2014.gada Krievijas autošosejas čempionātam, kuras noteikti Touring Light ieskaites grupā cīnīsies par visaugstākajām vietām. Man ir liels prieks, ka šie braucēji ir novērtējuši manu darbu un izvēlējušies mani kā komandas vadītāju, kurš viņiem gatavos šo tehniku.

Kas tās būs par mašīnām un kur Tu viņas plāno būvēt?
Tie būs Ford Fiesta 1,6 ar atmosfēriskajiem dzinējiem. Visa būvniecība un pirmie treniņi paredzēti Rīgā.

Laikam testos arī pats sēdīsies pie stūres
Jā, man tas ļoti patīk (smejas). Šī mūsu fantastiskā Biķernieku trase dod šo iespēju pārbaudīt un izbraukt.

Nav grūti pārslēgties no rallija uz šoseju un otrādi?
Jā, nav viegli, bet man ļoti patīk (Smejas). Ar lielu prieku katru rītu nāku uz darbu, kur man plānotājā ir sarakstītas vesela kaudze ar idejām, kuras dienas laikā jāpaveic, jāpārbauda.


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Noprotu, ka dažreiz tā darba laikam ir nedaudz par daudz…
Protams, brīžiem darba ir pa daudz, bet, ja tas patīk, tad dažreiz to arī var pieciest.

Pagājušajā gadā šosejas sacensībām būvēji vienu jaudīgu Mitsubishi Evo. Kā ar šo auto darbi virzās uz priekšu?
Diemžēl šis ir viens no maniem neizdarītajiem darbiem 2013.gadā. Laikam pietrūka laika, jo šajā projektā ar to nesanāca izbraukt trasē. Taču pie viņa joprojām notiek intensīvs darbs. Viss ir procesā (SRT bāzē būvējas Mitsubishi Evo IX, kas būs uzbūvēts no karbona. (Mašīnai būs garantēti 650 Zs, bet, ja būs nepieciešams, to jaudu varēs palielināt. Mašīnai būs 2.0 litru dzinējs ar palielu turbīnu. Šis dzinējs būs pilnībā pārbūvēts - sausais eļļas karteris, pilnībā savādākas konstrukcijas ieplūdes kolektors, sprauslas u.t.t. ) – aut.)

Zinu, ka daudzi grib šo monstru redzēt trasē…
Jā, tāpēc arī ir tāda neliela vilšanās, ka neizdevās to uzbūvēt. Bet noteikti centīsimies to izdarīt pēc iespējas ātrāk. Mēs kā komanda šo 700 Zs jaudīgo mašīnu pieradināsim ātri braukt pa asfaltu. Mēs meklēsim un atradīsim tos regulējumus, kas ļaus braukt ātri. Tālāk jau viss būs atkarīgs no pilota un viņa iemaņām vadīt šo monstru.

Paldies par sarunu un veiksmi Tev un Tavai komandai 2014.gadā
Liels paldies.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png