Šī gada rallija sezona ir beigusies, tāpēc vairums sportistu šobrīd strādā pie tā, lai atrastu sponsorus un tiktu skaidrībā par to, kur un ar ko viņi brauks nākamsezon. 2014.gada janvāra beigās otro reizi Latvijā notiks Eiropas rallija čempionāta (ERČ) posms. Kā pirms kāda laika atzina rallija ''Liepāja 2014'' direktors Raimonds Strokšs, tad viņaprāt 2014.gadā dalībnieku sastāvs būšot kuplāks un spēcīgāks, salīdzinot ar šī gada ralliju (šogad ERČ ieskaitē uz starta Liepājā izgāja 37 braucēji).
Portāls Go4speed turpina apzināt iespējamos braucējus, kurus varētu redzēt Liepājas rallijā. Viens no tiem ir 21 gadus vecais igauņu braucējs Martins Kangurs. Kopš 2009. gada sportists rallijā brauca ar ''Honda Civic Type-R'', taču šogad vasarā Kangurs pārkāpa uz jauno ''Ford Fiesta R5'', ar kuru tika nobraukti pieci ralliji. Vairāk par sportista nākamā gada plāniem šajā materiālā.
Kangurs iepriekš brauca ar Honda automašīnu. Foto: rallyphoto.ro
Martin, šosezon Tu debitēji pie pilnpiedziņas stūres. Kā bija un cik ātri apguvi šo mašīnu?
Braukšana ar 4WD mašīnu ir pilnīgi savādāka nekā ar 2WD, it sevišķi, ja mēs runājam par R5. Nebija viegli pierast pie 4WD mašīnas. Ja godīgi, tad šobrīd vēl neesmu ar to apradis tā, kā biju saradis ar Catwees Honda Racing Type-R automašīnu. Vēl ir vajadzīgs laiks.
Debitēji 4WD un uzreiz ar jaunākās paaudzes R5 mašīnu.
R5 ir jauka mašīna. Neesmu braucis ne ar vienu citu 4WD mašīnu, tāpēc man grūti salīdzināt tās. Brīžiem liekas, ka tā R5 mašīna brauc pati no sevis, taču tik un tā jābūt ļoti pārliecinātam, jo tā reaģē uz katru stūres kustību.
Diemžēl savā otrajā rallijā ar R5 automašīnu Tu avarēji. Kas īsti notika?
Jā, Kurzemes rallijā sanāca uzmest kūleņus. Man tur vajadzēja būt piesardzīgākam, jo tas man bija tikai otrais rallijs ar 4WD automašīnu. Jāatzīst, ka bija nelielas problēmas arī ar stenogrammu, jo trases pieraksti ir pilnīgi savādāki, salīdzinot ar tiem, kādi bija, braucot ar 2WD automašīnu. Un tur bija tīri stenogrammas kļūda. Gribu pateikt paldies Nippon Auto un Rīgas Piensaimnieks (Kārums) par to, ka man bija iespēja startēt šajā rallijā.
Kangurs Kurzemes rallijā. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
Vai Tu jau zini, kurā komandā un ar kādu mašīnu brauksi nākamajā sezonā?
Pašam man nav rallija mašīnas, bet šobrīd arī nav jēga to pirkt. Centīšos atrast labu komandu ar labu mašīnu. Gribu atrast tādu komandu, kurai ir līdzīga vīzija tai, kāda ir man – nokļūt rallija virsotnē.
Vai mēs tevi redzēsim kādā ERČ posmā?
Dodu 80%, ka redzēsiet. Bet, vai tie būs 2 vai 8 posmi, šobrīd nemāku pateikt.
Cik procentus Tu dod, ka mēs tevi varētu redzēt Liepājas posmā?
Kādus 70%. Ja mēs skatāmies ERČ kalendārā, tad Liepājas posms vairāk vai mazāk man ir kā mājas rallijs. Taču šobrīd tiešām nezinu. Šobrīd strādāju pie budžeta, jo nav viegli atrast sponsorus. Un diemžēl rallijā vajag lielus atbalstītājus. Lai būtu laba rallija mašīna un laba rallija programma, tam nepieciešams liels budžets.
Bet, ja neizdosies atrast budžetu vairākiem posmiem, gan jau mēģināsi braukt vismaz dažos ERČ rallijos.
Jā, tā var būt, ka braukšu tikai dažos ERČ posmos, taču būtu priecīgs ERČ sezonu sākt Liepājā. Protams, gribu braukt arī Igaunijas ERČ posmā.
Foto: jakubnazim.com
Pagājušajā sezonā Tu brauci zem Marko Martina komandas MM Motorsport. Vai pieļauj iespēju nākamgad startēt kādas citas komandas sastāvā?
Šobrīd veicam pārrunas arī ar citām komandām. Jā, varam turpināt sadarbību ar Martina komandu, taču arī bez tās ir vēl citas vienības.
Vai Tu skaties uz iespēju nākamsezon braukt tikai ar R5 mašīnu?
Nē. Tā var būt arī S2000 mašīna, jo es joprojām vēl mācos. Tā var būt arī RRC mašīna, taču tā ir daudz dārgāka par R5 un S2000. Ja godīgi, tad priekšroku gribētu dot kādai turbo mašīnai, jo tā ir nākotne. Viss būs atkarīgs no naudas.
Ja notiek pats ļaunākais un Tu nebrauksi ERČ, kur tad plāno braukt?
Par to neesmu domājis. Šobrīd strādājam tikai pie ERČ projekta. Ja tas neizdosies, domāsim citus variantus.