Foto: Emīls Grīntāls, Sports Racing Technologies
Šonedēļ Ungārijā startēs jaunā Eiropas rallija čempionāta sezona, kurā uz starta ar jauno ''Toyota GR Yaris Rally2'' automašīnu izies Mārtiņš Sesks/Renārs Francis. Aizvadītajās brīvdienās Seska ekipāža, gatavojoties jaunajai sezonai, Liepājas pusē aizvadīja testus.
Sarunā ar portālu Go4speed Sesks atklāja, ka šie testi gan komandai, gan ekipāžai vairāk bija domāti kā iepazīšanās ar jauno auto.
Foto: Emīls Grīntāls, Sports Racing Technologies
''Jā, šis bija mūsu pirmais izbrauciens ar mūsu ''jauno dāmu'', lai gan iepriekš kopā ar Renāru bijām jau braukuši ar šādu auto, kad aizvadījām testus ar ''Toyota Gazoo Racing'' komandu. Jau toreiz mums līdzi bija SRT komandas inženieris, kuram svarīgākais uzdevums bija saprast un izprast šo jauno auto, taču šoreiz testos bijām tikai sava SRT komanda ar saviem mehāniķiem. Mums katram bija savas lietas, pie kurām bija jāpiedomā, jāpiestrādā, un kas ir jāpadara ērtākas. Līdz ar to šie testi nebija tēmēti uz nobrauktiem kilometriem, bet gan uz sastrādāšanos un jaunā auto apgūšanu. Uzskatu, ka šonedēļ esam ļoti labi pastrādājuši – gan ar tehniku, gan arī aizvadot testus,'' stāsta Mārtiņš Sesks.
Foto: Emīls Grīntāls, Sports Racing Technologies
Daudziem noteikti interesē, kurš auto ir labāks - Škoda vai Toyota. Sesks nevēlējās ieslīgt detaļās, vien piebilda, ka jaunais auto viņam ļoti patīkot. ''Ja godīgi, tad, braucot ar Toyota automašīnu, es necenšos salīdzināt to ar Škoda automašīnu, lai nejauktu sev galvu. Personīgi man ļoti patīk šī jaunā mašīna, ar kuru mēs jūtamies ļoti labi. Jā, viņa savādāk reaģē uz dažādām lietām, bet šobrīd man ir sajūtas, ka auto reaģē tajā virzienā, kas mums patīk.''
Foto: Emīls Grīntāls, Sports Racing Technologies
Sesks atklāja, ka testos ekipāža vairāk strādāja uz savstarpējo sadarbību. ''Kopā testos nobraucām ap 50 kilometriem, bet tāds arī bija mūsu plāns. Segums bija salijis, bet mums priekš treniņa tas bija ļoti labi, jo iepriekš bijām trenējušies uz cietu un sausu segumu Portugālē. Šis mitrais segums mums šoreiz nāca tikai par labu. Kā jau teicu, mums un mehāniķiem galvenais uzdevums bija iestrādāties un aprast ar jauno auto. Šim auto ir citādākas lietiņas pie kurām ir jāpierod. Piemēram, tā pati riepu maiņa. Mēs ar Renāru treniņu nolūkos izspēlējām riteņu maiņu, kur tie instrumenti mašīnā ir novietoti savādāk. Arī amortizatoru regulēšanai tie instrumenti ir citādāki. Bija vairākas lietas, kuras gan mums, gan mehāniķiem bija jāpārbauda, jāizmēģina. Auto ir tas pats Rally2, taču tam ir savādākas nianses, salīdzinot ar ''Škoda Fabia RS Rally2''. Tas kopumā lielu lomu nemaina, taču sacensību laikā ir jābūt gataviem un tev ir jāzina, kas, kur, kad un kāpēc.''
Foto: Emīls Grīntāls, Sports Racing Technologies
Jautājot par konkurenci pirmajā posmā, Sesks piebilda, ka konkurenti Ungārijas ERČ komentārus neprasa. ''Konkurenti Ungārijas ERČ posmam komentārus neprasa. Uz starta būs gandrīz visi pagājušā gada ātrākie braucēji, kas čempionātam piedod augstu vērtību. Pēc pieredzes varu teikt, ka tādos jaunos rallijos, kuros neviens nav braucis, tas spēku samērs izlīdzinās, jo tu nevari paņemt nekādas lietas no iepriekšējo gadu pieredzes. Konkurence būs sīva un domāju, ka mūs sagaida aizraujošas cīņas.''
Foto: Emīls Grīntāls, Sports Racing Technologies
Sarunas nobeigumā Sesks piebilda, ka viņam personīgi šī bija pirmā reize, kad bija tik gara starpsezona bez sacensībām. ''Starpsezonā daudz ko esam darījuši un trenējušies, bet sacensību ziņā tik gara pauze man nav bijusi (pēdējais rallijs Seska ekipāžai tika aizvadīts rallijsprintā Latvija),'' nobeidz Sesks, kurš piebilda, ka jau pirmdien visa komanda dodas uz Ungāriju, kur trešdien ekipāžai plānojas aizvadīt vēl vienus testus.