profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Strokšs: Ja kādam nepatiks mūsu ātrumposmi, tad man trūkst vārdu

Mārtiņš Jankovskis 14.06.2023 - 00:56 Strokšs: Ja kādam nepatiks mūsu ātrumposmi, tad man trūkst vārdu
Raimonds Strokšs

13. jūnijā Tet birojā norisinājās ''Tet Rally Liepāja'' preses konference, kurā RA Events direktors un rallija organizators Raimonds Strokš atklāja vairākas interesantas lietas. Piedāvājam arī jums ar tām iepazīties.

ERČ ''Tet Rally Liepāja'' - eksāmens pirms 2024.gada WRC posma
''Šis ''Tet Rally Liepāja'' ir eksāmens pirms WRC posma Latvijā, tāpēc ir patīkams satraukums. Šovakar (otrdien) atlidos ''WRC Promoter'' sacīkšu direktors Saimons Larkins, bet rīt pa dienu ielidos FIA drošības delegāte Mišela Mutona, kura ir FIA rallija drošības departamenta vadītāja, tāpēc mans uzdevums trešdien un ceturtdien būs abiem šiem svarīgajiem cilvēkiem parādīt mūsu 2024.gada rallija plānu. Trešdien mēs ar Saimonu dosimies uz dažām valdības iestādēm, kā arī parādīšu viņam plānoto atklāšanas vietu pie Brīvības pieminekļa. Tāpat arī parādīšu viņam Vecrīgu, kur mēs varētu izdomāt vēl kaut ko interesantu. Plānoju arī Saimonu aizvest uz Biķernieku trasi, lai viņam parādītu, kur varētu notikt pirmais ātrumposms. Mūsu plāns ir pēc atklāšanas pie Brīvības pieminekļa doties uz Biķernieku trasi, kur tiks aizvadīts pirmais ātrumposms. Vēlāk jau kopā ar Mišelu dosimies uz visiem ātrumposmiem. Saeimas sporta apakškomisija piektdien taisīs izbraukuma sēdi Liepājā, kur deputātiem tiks izstāstīti un parādīti visi plāni. ''

Ja kādam nepatiks mūsu ātrumposmi, tad man trūkst vārdu
''Pats pirmdien vēlreiz izbraucu visus ātrumposmus, lai pārliecinātos, kur es braucu (smaida). Varu droši pateikt, ka, ja kādam nepatiks mūsu ātrumposmi, tad man trūkst vārdu. Pašam braucot šos dopus, man pār ķermeni skrien skudriņas, vizualizējot, kā tas izskatīsies 2024.gadā. Mums ir fantastiski ātrumposmi. Labākais ir tas, ka brīdī, kad mēs sākām strādāt pie mūsu maršruta, tad likās, ka būs grūti salasīt 300 kilometrus ātrumposmos (WRC), bet, kad to plānu sākām faktiski likt, tad secinājām, ka mums ir tik daudz ceļu, ka mēs varam būt izvēlīgi. Līdz ar to mēs šogad salikām katru rallija kilometru no labākā, ko varējām izvēlēties. Ja trešdien man kāds pateiks, ka kādam kaut kas nepatīk, tad man trūks vārdi (smejas). Esmu absolūti pārliecināts, ka ceļa kvalitāte mums šobrīd ir pefekta.''


Foto: Tet Rally Liepāja

Jauninājums skatītājiem, lai viņi var pierast pie jaunās sistēmas
Lai arī Mišela Mutona ir ļoti stingra savā amatā, Raimonds piebilda, ka ''Mēs tam esam absolūti gatavi. Esmu jau mašīnā salicis visus dokumentus, mapīti, lai viņi var veikt pierakstus. Pašam jau izbraucot šos ātrumposmus, es jau zinu, kur viņi var uzdot kādus jautājumus, tāpēc atbildes jau esmu sagatavojis. Mums būs līdzi drošības plāna paraugs, kuru varēs pārbaudīt. Tāpat Mišela arī rallija laikā pirms starta brauks un skatīsies, kā tas viss mūsu plāns izskatās dabā. Mēs šogad mainām to izpildījumu ātrumposmos, kā mēs to sagatavojam. Tas, kā mēs to darījām līdz šim, ir diezgan atšķirīgs no tā, kā tas ir WRC rallijos. Piemēram, drošības lentu krāsas. To mēs arī šogad ieviesīsim, lai mūsu skatītāji pierastu pie jaunās sistēmas, kas būs ātrumposmos. Esmu diezgan pozitīvi pārliecināts, ka viss būs kārtībā.''

Pilsētas ātrumposmi un pašvaldību iesaiste
''Kad mēs uzbūvējām WRC rallija maršrutu, mēs to sadalījām divās daļās. Pirmo daļu izmēģinājām jau pagājušajā gadā, kur mums ir visi dati. Šogad izmēģināsim otru daļu. Galvenā doma ir tāda, lai mēs sacensību režīmā būtu pamēģinājuši katru rallija metru, lai mums būtu dati, lai zinātu, ko vēl uzlabot, lai 2024.gadā viss būtu perfekti. Abi pilsētas ātrumposmi šogad tiks pārbaudīti, jo tos mēs plānojam iekļaut 2024.gada WRC rallijā. Runājot pat pašvaldību iesaisti, tad tas viss ir iedevis milzīgu grūdienu. Desmit gadus organizējot ralliju, visi iegāja tādā kā rutīnā, bet šis WRC posms visiem licis sasparoties un atsaucība ir fenomenāla.''

Rallija drošība un erudītie skatītāji
''Sen nav bijis lietus, taču laika prognoze uz ralliju ir mainīga, un viss var gadīties. Mūsu aicinājums skatītājiem ir domāt par ugunsdrošību un par atrašanos un uzvešanos svešā īpašumā. Taču es uzskatu, ka mums ir paveicies, jo, gadiem ejot, mēs esam izglītojuši mūsu skatītājus, par ko jums visiem paldies. Man ir bieži bijušas tādas situācijas, kad, braucot drošības kanālā, piestāju pie kādas cilvēku grupas, lai pateiktu, kur viņiem atrasties un kā labāk rīkoties. Laižot lejā mašīnas logu, lai kaut ko teiktu skatītājiem, 90% gadījumos man kāds pretim saka, ''Raimond, te viss ir kārtībā un es par šo vietu parūpēšos''. Tas ir tik super, kad tev gandrīz katrā vietā ir kāds, kas par to vietu paturēs rūpi. Mums ar līdzjutējiem ir ļoti paveicies. Arī redzu, ka cilvēki aiz sevis sakopj. Kad pēc finiša braucu cauri ātrumposmam, redzu, ka fani sev līdzi nes savus atkritumus. Tas vienmēr liek pasmaidīt un saprast, cik erudīti ir mūsu skatītāji.''

78 miljoni
''Runājot par mediju interesi, tad varu pateikt, ka, paņemot visu TV auditoriju un izdalot ar posmu skaitu, tad vidēji 78 miljoni cilvēku noskatās katru WRC ralliju.''

Ceļa stāvoklis
''Šis varbūt izklausīsies nedaudz banāli, bet tā ir realitāte, ko mēs dzirdam no cilvēkiem. Ceļa stāvoklis, kur iet rallijs, ir labāks, nekā tur, kur neiet rallijs. Mēs to ceļu nogreiderēsim trīs līdz četras reizes gadā. Tur, kur tam ceļam būs problēmas, mēs to vēl uzlabosim. Izklausās jocīgi, bet tad, kad mēs skaņojam ceļus ar vietējiem, viņi ļoti bieži pat ir priecīgi, jo viņi zina, ka ceļu kāds salabos.''

Unikālais WRC Power Stage finišs
''Mums ir sagatavoti rezerves ceļi, kurus arī šogad izmantosim, jo mēs varam būt izvēlīgi. Viens posms, kas šogad nav iekļauts, bet tiks izmantots nākamgad, ir saistīts ar Vecpils dopu. Tur ir viens izbūvēts meža ceļš, kuru mēs paši vēl uzlabojām, un tas mums ļaus sapīt nākamgad Vecpili, kas būs jaunā un ļoti labā izpildījumā. Lēksim mēs četras reizes. Mūsu plānotais Power Stage finišs būs diezgan unikāls.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png