Foto: liepajniekiem.lv
Aizvadītajās brīvdienās tika aizvadīts Alūksnes rallijs, kas bija Latvijas rallija čempionāta otrais posms. Tajā pārliecinošu uzvaru izcīnīja liepājnieki Mārtiņš Sesks un Renārs Francis, kuriem šis bija pirmais rallijs ar ''Škoda Fabia RS Rally2''.
Pēc aizvadītā rallija portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja Mārtiņu Sesku.
Mārtiņ, kādas ir būtiskākās atšķirības starp jauno ''Škoda Fabia RS Rally2'' un ''Škoda Fabia Rally2-Kit'', ''Škoda Fabia Rally2 evo'' automašīnām?
Jāsaka, ka abas mašīnas ir pilnīgi dažādas. Ir daudz dažādu lietu pie kurām ir jāpierod. Šai ''Škoda Fabia RS Rally2'' automašīnai elektronika, motora darbība, piekare, ģeometrija un vēl citas lietas ir citādākas, nekā ''Škoda Fabia Rally2 evo'' spēkratam. Varbūt visas šīs nianses nespēlē lielu lomu, kad tu cīnies, piemēram, desmit sekunžu robežās, bet, kad tev ir ļoti sīva cīņa, kā mums ar Jētsu Alūksnes rallijā, tad šīs visas nianses spēlē par labu. Saliekot kopā visas šīs mazās lietas, tur arī veidojas tas rezultāts. Nav tā, ka iekāp šādā automašīnā un uzreiz būsi ātrs. Ir daudz jāstrādā, lai šīs visas mazās lietas saliktu kopā un lai tu pierastu pie tām. Tas tāpat kā jebkuram cilvēkam, kurš nopērk jaunu automašīnu. Paies laiks, kamēr viņš apradīs ar to.
Foto: Raimonds Volonts, Kalendārs "Rallijs Latvijā"
Ja salīdzina Sarmas rallija un Alūksnes rallija ceļa apstākļus. Kuros tev bija vieglāk braukt?
Sarmas rallijā tas segums bija pilnīgi nestandarta. Jā, varbūt Alūksnes rallija otrās dienas vidū atsevišķās vietās jau varēja vilkt kaut kādas paralēles ar to, ko piedzīvojām Sarmas rallijā, bet kopumā nebija tik traki. To arī varēja redzēt rezultātos. Bet, kad nedaudz sākās atkusnis un trasē veidojās špūres, rezultāti kļuva jau blīvāki. To arī lieliski izmantoja Emīls Blūms un Timu Korge, kuri spēja mums piebraukt tuvāk.
Ja pareizi sapratu, tad šajā rallijā brauci diezgan piesardzīgi.
Jā, mans potenciāls šajā rallijā bija tāds, ka braucu uz kādiem 65%-70%. Tas bija tas, ko šajā rallijā ar jauno auto biju gatavs izdarīt. Jāsaprot to, ka varēju braukt vēl ātrāk, taču apzinājos to, ka pēc rallija ir tikai viena darba diena, lai SRT komandas mehāniķi sagatavotu automašīnu Portugāles ERČ rallijam, kura uz ralliju devās pirmdien. Mēs nevarējām pieļaut nekādas paviršības un kļūdas, tāpēc arī braucām ar lielu rezervi.
Foto: Krists Andersons
Nesen kļuva zināms Portugāles ERČ rallija dalībnieku saraksts. Tavs pirmais komentārs?
Jā, sastāvs komentārus neprasa. Šodien, apskatot dalībnieku sarakstu, jāsaka, ka Top 20 vai pat Top 25 braucēji ir ar WRC2 un ERČ pieredzi. Es pat piekritīšu tam, ko teikuši citi braucēji, ka šobrīd tik spēcīgs sastāvs, kāds ir ERČ, nav pat WRC2 čempionātā.
Ko teiksi par savu komandas biedru Madsu Ostbergu?
Jā, apzināties to, ka manā komandā bez pagājušā gada ERČ čempiona Efrena Larenas brauks arī bijušie WRC2 čempioni Mads Ostbergs un Pontus Tīdemans, ir kaut kas vienreizējs. Kaut kad sen uz PlayStation 4 esmu braucis rallijā, kā pilotu izvēloties Madsu Ostbergu, bet tagad pēc vairākiem gadiem brauksim kopā vienā komandā. Interesantas sajūtas. Esmu ļoti priecīgs, ka mums izdevies startēt šādā čempionātā kopā ar šādiem skaļiem uzvārdiem. Pirms gadiem desmit, kad skatījos šos braucējus TV, un tagad ar dažiem braukt kopā vienā čempionātā, tas sagādā tiešām tādas īpašas sajūtas.
Foto: Raimonds Volonts, Kalendārs "Rallijs Latvijā"
Ko teiksi par Portugāles ralliju. Līdz šim tev šajā rallijā ir veicies gana labi.
Rallijs man ir labi zināms, jo esmu šeit braucis arī tad, kad šeit notika Portugāles WRC rallijs (toreiz Sesks uzvarēja JWRC klasē). Ātrs rallijs, kas vietām atgādina ainavas no Latvijas. Vietām ceļi ir šaurāki ar serpentīniem. Katrā gadījumā interesants rallijs. Lielākais šī rallija bieds ir lietus, kas izskatās, ka varētu būt arī šogad (pagājušajā gadā vairākas ekipāžas lietus laikā pieļāva kļūdas). Brīdī, kad līst lietus, tad braukšana ir ļoti sarežģīta un slidena, jo segums ir mālains. Tas arī atspoguļojās pagājušā gada rezultātos, kur mēs ne ar to jaudīgāko automašīnu spējām finišēt septītajā vietā, kamēr citi braucēji pieļāva kļūdas.
Kāds ir jūsu ekipāžas mērķis šai sezonai?
Ir tā, kad pirms starta sāc pētīt braucējus, analizēt tos, izteikt kaut kādas teorijas, tad nekas labs no tā nesanāks, jo tu tikai pats sev sabojāsi prātu ar tādām domām. Mūsu kopējais ekipāžas mērķis, tāpat kā iepriekš, ir tāds, ka no katra posma ir jāatved punkti. Tātad pirmais un galvenais uzdevums ir finišēt visos rallijos. Ja visos rallijos izdosies finišēt punktos, tad tas būs ļoti labi un vērtīgi, jo sezonas izskaņā tas dos vērtīgus punktus, nekā vienā rallijā izcīnīt maksimumu, bet citā – nulle punktu. Konkurence ir spēcīga, tāpēc jāskatās ilgtermiņā un jābrauc gudri. Šobrīd grūti teikt, kā man klāsies ar jauno automašīnu, salīdzinājumā pret pārējiem braucējiem. Viss ir iespējams, bet mēs koncentrēsimies uz stabilitāti, lai no katra rallija mājās vestu pa punktiņam, kas sezonas izskaņā cerams, ka dos labu rezultātu.
SRT komandas automašīna dodas ceļā. Foto: SRT
Kad jūs un komanda dodaties prom?
Mašīna dodas prom jau pirmdien, bet mēs paši nākamo pirmdien. Trešdien paredzēti komandas kopējie testi.
Noskaņojums pirms jaunās ERČ sezonas laikam ir pacilājošs, jo šobrīd esi vienādos apstākļos ar pārējiem braucējiem.
Jā, noskaņojums ir pacilājošs, par ko jāsaka paldies visiem atbalstītājiem, dēļ kuriem mums izdodas startēt šajā čempionātā. Tas jau vien ir notikumus mums latviešiem un rallija sabiedrībai kopumā, ka mēs spējam braukt starptautiskā līmenī. Galvenais, kā jau teicu, braukt stabili. Nevajag lieki sacerēties, jo labāk sevi pierādīt trasē, nekā ar vārdiem pirms sacensībām. Ir pat labi, ka neesam galvenie favorīti uz uzvaru, bet esam tā kā tādā ēnā. Tas citreiz palīdz, jo spiediens uz taviem pleciem nav tik liels, kā uz galvenajiem favorītiem. Šādā situācijā esam bijuši arī iepriekš un tā mums nav jauna. Paliksim pie tā plāna, ka drošais uzvar.