Grjazina ekipāža līksmo
Vasarīgi karstā un saulainā dienā Liepājas apkārtnē sestdien noslēdzās FIA Eiropas rallija čempionāta 2021. gada sezonas otrais posms Rally Liepāja. Sacensību sešos izšķirošajos ātrumposmos, kas norisinājās Liepājas apkārtnes Vecpilī, Paplakā, Mazilmājā un Podniekos, pirmo vietu nosargāja ar Latvijas Automobiļu federācijas izsniegto licenci braucošais Nikolajs Grjazins ar stūrmani Konstantīnu Aleksandrovu.
Nikolajs Grjazins (“Volkswagen Polo GTI R5”) nosargāja piektdien iekrāto pārsvaru un uz putekļainā grants seguma pieveica tuvāko sekotāju Kregu Brīnu (“Hyundai i20 R5”) par 17,3 sekundēm. Uz trešo vietu izšķirošajā dienā izdevās pakāpties Aleksejam Lukjaņukam (“Citroën C3 Rally2”). Krievu sportists, dienai sākoties, vēl atradās ceturtajā vietā. Lukjaņuks finišā uzvarētājam zaudēja 30,9 sekundes.
Nikolajs Grjazins: ''Pirmajos šī rīta ātrumposmos izvēlējāmies izvairīties no riskiem un viss apmierināja, arī saķere bija laba. Domāju, ka paveicām labu darbu ar riepu saglabāšanu. Pēcpusdienā segums bija slidenāks, bet mēs pilnībā izvairījāmies no riskiem. Satriecoša nedēļas nogale! Beidzot esam finišā. Šis nebija viegls uzdevums, bet dienas beigās kļuvu mierīgāks un tikām galā. Esmu ļoti priecīgs par visu komandu. Šis mums ir tikpat kā mājas rallijs, tādēļ nu laiks svinībām.”
Kreigs Brīns: “Šīs dienas pirmajos ātrumposmos klājās labi. Spējām noturēt savas pozīcijas. Priekšpēdējo ātrumposmu atceros no laikiem, kad šeit braucām uz ledus, taču tagad tas ir pilnībā atšķirīgs. Mums beidzot izdevās izcīnīt pjedestālu kopā ar “MRF” komandu. Šis bija smags rallijs, taču spējām labi progresēt, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.”
Foto: FIA ERC
Aleksejs Lukjaņuks: “Bijām priecīgi par savu ātrumu centāmies noķert Larenu un Brīnu. Ātrumposmi bija lieliski. Pateicoties komandai, mašīna uz pēdējiem trim ātrumposmiem bija gluži kā jauna. Nācās izvairīties no pāris akmeņiem, bet viss bija kārtībā. Fantastiska nedēļas nogale, ļoti jauks un baudāms rallijs. Kopumā esam priecīgi, guvām vērtīgus punktus.”
ERC2 ieskaitē saistošā duelī Dmitrijs Feofanovs (“Mitsubishi Lancer Evo X”) noslēdza ralliju 39,8 sekundes priekšā ungāram Tiboram Erdi. Par izšķirošo pavērsienu kļuva Erdi piešķirtie sodi 40 sekunžu vērtībā. Latviešu ekipāžas Ainārs Igaveņš / Ralfs Igaveņš (“Mitsubishi Lancer Evo X”) šodien saglabāja ceturto vietu klasē, 4 minūtes 31,5 sekundes aiz Feofanova.
Liepājnieki Mārtiņš Sesks / Renārs Francis (“Ford Fiesta Rally4”) ERC3 un ERC3 Junior ieskaišu pirmajos ātrumposmos deldēja līdera Sami Pajari (“Ford Fiesta Rally4”) pārsvaru, bet ieskaites kopvērtējuma vadību pārņēma pēc sāncenša avārijas devītajā ātrumposmā. Rallija turpinājumā Sesks izvairījās no nozīmīgām kļūdām un savā mājas posmā uzvarēja abās minētajās ieskaites klasēs, taču vēlāk kļuva zināms, ka sportists saņēmis diskvalifikāciju.
Foto: FIA ERC
Kā ziņo komanda, tad ''Pēc sacensībām notikušajā tehniskajā pārbaudē tika konstatēta automašīnas radiatora starpdzesētāja jeb interkūlera biezuma neatbilstība tehniskajiem noteikumiem par dažiem milimetriem (sporta detaļu piegādātājs šoreiz bija pieļāvis kļūdu, un mūsu rīcībā bija alternatīvā detaļa ar 76 mm biezumu nepieciešamo 79 līdz 81 mm vietā). Šo detaļu komandas piegādātājs, kuram ilgas sadarbības pamatā uzticējāmies par visu rezerves daļu atbilstību noteikumiem un specifikācijām nebija informējis komandu par to, ka detaļa iegādāta analoga, kas šoreiz neatbilst noteikumiem. Kaut arī šāda neatbilstība mums nedeva nekādas priekšrocības, gluži pretēji, sacensību komisāri lēma par rallija rezultāta anulēšanu. Šāds lēmums, protams, ir sāpīgs iznākums, taču šīs nedēļas galveno mērķi tomēr esam sasnieguši - ir ielikti labi pamati tālākajiem startiem pasaules čempionātā, kas ir mūsu galvenā prioritāte šogad, un esam gatavi cīnīties par visaugstākajām vietām turpmākajos rallijos. Paldies visiem atbalstītājiem! Tā bija bauda braukt savās mājās, savu līdzjutēju priekšā.''
Mārtiņš Sesks: "Rallija nedēļa iesākās traki, ar avāriju treniņos un smagu darbu piektdienā, lai izdarītu visu, ko neizdarījām treniņos. Šī bija īstā rallija diena, kurā parādījām, ka varam būt ātrākie un izcīnīt uzvaru savās mājās. Diena iesākās ar uzvaru ātrumposmā. Apzinājāmies, ka varam pacīnīties par labu vietu sacensību finišā. Pietuvojāmies līdz 5 sekunžu attālumam. Pēc Pajari avārijas paši nedaudz kļūdījāmies, taču viss bija kārtībā. Pārņēmām vadību ERC3 ieskaitē, tādēļ varējām braukt bez riska, nezaudējot fokusu."
Foto: FIA ERC
Nikolaja Grjazina un Konstantina Aleksandrova ekipāža ar uzvaru kopējā ieskaitē izcīnīja arī Fristads specbalvu. Liepājas Speciālās Ekonomiskās Zonas specbalva kā SS8 Invest in Liepāja! ātrumposma uzvarētājam tika Aleksejam Lukjaņukam. Andreass Mikelsens ieguva Liepājas specbalvu par labāko kopējo rezultātu SS9(12) Liepāja. Neste balvu par tālāko lēcienu SS9(12) Liepāja ātrumposma Stoķacs tramplīnā ekipāžai ar Latvijas Automobiļu federācijas izsniegtu licenci nonāca Elvisa Hermaņa rokās.
Paralēli Eiropas čempionātam, Rally Liepāja risinās cīņas Latvijas čempionāta ieskaites otrajā posmā. Noturot vakardien uzņemto tempu, arī šoreiz uzvaras lauri tika Nikolajam Grjazinam. Otro dienu pēc kārtas par Grjazina tuvāko LRČ sekotāju kļuva igaunis Rauls Jētss ("Škoda Fabia Rally2 evo), bet trešo vietu sasniedza Edijs Bergmanis (“Mitsubishi Lancer Evo IX”).
Rallijsprinta ietvaros pārliecinošu uzvaru izcīnīja Huberts Laskovskis (“Peugeot 208 Rally4”). Finišā Laskovski no otrās vietas ieguvēja Mika Ķenava (“Honda Civic Type-R”) šķīra 1 minūte 27,3 sekundes. Arnis Alksnis ar “Peugeot 208” automašīnu spraigā cīņā sasniedza trešo vietu.
Rally Liepāja regularitātes rallijs šogad pirmoreiz iekļauts Ziemeļeiropas zonas (NEZ) čempionāta ieskaitē. Pie uzvaras NEZ Historic ieskaitē, kā arī “Historic” automašīnu cīņās pie uzvaras tika Kārlis Miķelsons un Normunds Vuguls (“Mazda RX-7”). Savukārt Aigars Kalve un Valts Ceplevičs (“Mercedes-Benz 190”) izcīnīja uzvaru “Youngtimer” ieskaitē.
Rallija rezultāti: