profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Neziņas mākonis ap Oreca izstrādātajiem R4 auto - klases beigas tai nesākoties?

Go4speed 12.03.2021 - 10:48 Neziņas mākonis ap Oreca izstrādātajiem R4 auto - klases beigas tai nesākoties?
Foto: @ASMmotorsport

Jau ziņojām, ka krievu rallija braucējs Sergejs Remeņiks šogad startēs Eiropas rallija čempionātā (ERČ). Sportista rīcībā būs ERC2 klasei atbilstoša ''Suzuki Swift R4'' automašīna, kuru apkalpos latviešu Prospeed komanda sadarbībā ar krievu TBRacing vienību. Šādu R4 mašīnu izstrādājusi Oreca kompānija, kas jau kādu laiku braucējiem piedāvāja iespēju iegādāties šādu pārbūves komplektu.

Oreca piedāvātais pārbūves komplekts

Pēc šī brīža pieejamās informācijas šogad ERČ šādas R4 klases automašīnas ERC2 klasē būs vairākas - piemēram, zināms, ka arī kaimiņvalsts Lietuvas rallija komanda strādā pie šāda auto izveides. Šis Oreca kompānijas izstrādātais pārbūves komplekts, kas sevī ietver motoru, piekari, ātrumkārbu, reduktoru un degvielas tvertni, maksā 85 000 eiro. Eiropā ir vairākas kompānijas, kas par apmēram 35 000 eiro piedāvā iegādāties jau gatavu auto virsbūvi, kur pašam ir jāsaliek viss kopā. Protams, ar to izmaksas vēl nebeidzas, jo papildus vēl nepieciešams iegādāties krēslus, stūres, radiatorus, dzesēšanas sistēmu u.t.t. Tiek lēsts, ka gatavas R4 automašīnas izmaksas ir apmēram 160 000 eiro.

Foto: www.oreca.com

Šo Oreca pārbūves komplektu var izmantot uz jebkuras automašīnas bāzes, kura atbilst FIA noteiktiem parametriem. Piemēram, ''Toyota Yaris'', ''Seat Ibiza'', ''Dacia Sandero'', ''Audi A1'', ''Renault Clio'', ''Fiat 500X'', ''Mini Cooper'', ''Hyundai i20'', ''Mazda 2'', ''Skoda Fabia'' u.c.


Foto: @ASMmotorsport

Lai arī šobrīd tas nozīmē, ka ERC2 klasē gaidāma gan lielāka konkurence, gan sīvākas cīņas, pēc neoficiālām sarunām dzirdēts, ka nākamgad ERČ čempionātā ERC2 klasē ar šādām R4 automašīnām, kā arī ar līdzšinējām (Subaru, Mitsubishi) automašīnām, vairs nevarēs piedalīties, jo tās aizvietos jaunā pilnpiedziņas Rally3 klase, kas būs nākamais solis uz R5 mašīnām. Taču ERČ atļaus ar šādām R4 klases mašīnām braukt oficiālajā ieskaitē, taču atsevišķa klase tām vairs nebūs. Līdz ar to šobrīd, kad aktivitāte ar jaunajām ERC2 klases automašīnām ir gana augsta, daudzi braucēji nonākuši neapskaužamā situācijā.


Foto: Nuno Dinis Photos

Pēc neoficiālas informācijas šobrīd tiek vākti paraksti un rakstīta vēstule FIA. Ņemot vērā šo situāciju, vairāki braucēji šogad nolēmuši orientēties uz Oreca izstrādātajiem R4 pārbūves komplektiem un startēt vairāk tieši ar šīs kompānijas izstrādātajiem auto, tādējādi lai paradītu FIA, ka šīs automašīnas ir un ka tās ir populāras, jo daudzas komandas un braucēji ir ieguldījuši lielus līdzekļus, lai iegādātos un uzbūvētu rallija auto.

Foto: Mfoto.es

Ja aplūkojam pagājušā gada Kanāriju salu ERČ ralliju, tad šādas R4 automašīnas jau brauca (tiesa gan nacionālā čempionāta ieskaitē). Labāko rezultātu RC2 klasē uzrādīja Andoras braucējs Huans Vinjes, kurš, uzvarētājam zaudējot septiņas minūtes, izcīnīja 23.vietu 43 braucēju konkurencē.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png